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BGG랭킹
BGG전체 : 14978
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.64 / 5
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디자이너
Touko Tahkokallio
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아티스트
Andreas Resch
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인원
게임 소개
도와주세요! 용암이 오고 있어요!! 마우나케아에서는 연구팀과 함께 이전에는 알려지지 않았던 남태평양의 화산섬을 탐험하고 있는데 갑자기 무시무시한 굉음이 들립니다. 화산이 살아났어요! 이제, 여러분은 가능한 한 많은 유물들을 찾아서 연구자들과 함께 해안의 구조 보트로 가져와야 합니다. 만약 여러분이 현명하게 계획을 세우고 약간의 운이 따른다면, 여러분은 구조 영웅으로서 화산 폭발에서 살아남을 수 있을 거예요!
각 플레이어는 3-5명의 연구원으로 구성된 팀과 함께 게임을 시작하고 적어도 5개의 이동 지점을 가진 무작위로 선택된 지형 타일 세트로 게임을 시작한다. 선수 차례에 따라, 그는 원하는 순서에 따라 모든 타일을 플레이해야 한다. 즉, 플레이어가 이동할 수 있는 지형을 확장하기 위해 게임 보드에 배치하거나, 이동 지점을 사용하여 연구원을 직교 인접 공간(정글 1점, 물 2점, 마운틴 & madash 16,000점; 실제로 y)으로 이동시킨다.산악 공간에 들어갈 수 없습니다.) 만약 그의 연구원이 유물이 있는 공간에 들어가면, 그는 그 유물을 그와 함께 끌고 갑니다. 만약 그의 연구원이 보트에 닿으면, 그는 가능한 한 많은 좌석에 유물을 채우고 나서 물에 빠진다. 미안해, 깡패들아!
그의 차례가 끝날 때, 그는 새로운 타일 —를 그리고 만약 가방에서 용암 타일을 꺼낸다면, 그는 즉시 그것을 보드 위에 올려놓는다. 용암은 중앙 원뿔에서 떨어져 나오며, 각각의 타일은 용암이 흘러내리는 화산의 측면을 나타낸다. 만약 용암이 정해진 지형에 닿는다면, 그것은 그 지형을 덮을 것이고, 연구원과 인공물에 닿는다면, 그것들도 덮을 것입니다. 플레이어는 섬을 떠나거나 용암 담요를 쓰고 있기 때문에 연구원들이 섬에 남아있지 않을 때까지 교대를 계속한다. 다른 사람들은 모두 마지막 한 바퀴를 돌면서 점수를 매기는데, 이들은 자신이 사용한 보트의 빈 공간마다 1-3점씩, 연구자 한 명당 3점을 모읍니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
고급 게임에서는 플레이어가 이동 포인트로 사용할 때 타일을 가방에 반환하지 않습니다. 대신 그들은 네 개의 액션 카드나 작업 카드를 가지고 게임을 시작합니다. 그들은 연구원들이 산을 넘거나, 더 빨리 헤엄치거나, 헬리콥터를 타고 안전하게 갈 수 있도록 차례대로 원하는 만큼의 액션 카드를 할 수 있지만, 전체 게임에는 4장밖에 없다. 플레이어가 연구원이 없거나 가방에 타일이 남아 있지 않을 때 게임이 종료된다. 다른 점수 외에도, 플레이어는 이제 완성된 작업 카드에 점수를 매기며, 특정 아티팩트의 조합이나 특정 보트를 타는 것에 대한 점수를 획득합니다. 다시, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
각 플레이어는 3-5명의 연구원으로 구성된 팀과 함께 게임을 시작하고 적어도 5개의 이동 지점을 가진 무작위로 선택된 지형 타일 세트로 게임을 시작한다. 선수 차례에 따라, 그는 원하는 순서에 따라 모든 타일을 플레이해야 한다. 즉, 플레이어가 이동할 수 있는 지형을 확장하기 위해 게임 보드에 배치하거나, 이동 지점을 사용하여 연구원을 직교 인접 공간(정글 1점, 물 2점, 마운틴 & madash 16,000점; 실제로 y)으로 이동시킨다.산악 공간에 들어갈 수 없습니다.) 만약 그의 연구원이 유물이 있는 공간에 들어가면, 그는 그 유물을 그와 함께 끌고 갑니다. 만약 그의 연구원이 보트에 닿으면, 그는 가능한 한 많은 좌석에 유물을 채우고 나서 물에 빠진다. 미안해, 깡패들아!
그의 차례가 끝날 때, 그는 새로운 타일 —를 그리고 만약 가방에서 용암 타일을 꺼낸다면, 그는 즉시 그것을 보드 위에 올려놓는다. 용암은 중앙 원뿔에서 떨어져 나오며, 각각의 타일은 용암이 흘러내리는 화산의 측면을 나타낸다. 만약 용암이 정해진 지형에 닿는다면, 그것은 그 지형을 덮을 것이고, 연구원과 인공물에 닿는다면, 그것들도 덮을 것입니다. 플레이어는 섬을 떠나거나 용암 담요를 쓰고 있기 때문에 연구원들이 섬에 남아있지 않을 때까지 교대를 계속한다. 다른 사람들은 모두 마지막 한 바퀴를 돌면서 점수를 매기는데, 이들은 자신이 사용한 보트의 빈 공간마다 1-3점씩, 연구자 한 명당 3점을 모읍니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
고급 게임에서는 플레이어가 이동 포인트로 사용할 때 타일을 가방에 반환하지 않습니다. 대신 그들은 네 개의 액션 카드나 작업 카드를 가지고 게임을 시작합니다. 그들은 연구원들이 산을 넘거나, 더 빨리 헤엄치거나, 헬리콥터를 타고 안전하게 갈 수 있도록 차례대로 원하는 만큼의 액션 카드를 할 수 있지만, 전체 게임에는 4장밖에 없다. 플레이어가 연구원이 없거나 가방에 타일이 남아 있지 않을 때 게임이 종료된다. 다른 점수 외에도, 플레이어는 이제 완성된 작업 카드에 점수를 매기며, 특정 아티팩트의 조합이나 특정 보트를 타는 것에 대한 점수를 획득합니다. 다시, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
Help! Lava is coming!! In Mauna Kea, you're exploring a previously unknown volcanic island in the South Pacific with your research team when suddenly there's a terrible roar: The volcano has come to life! Now, you must find as many artifacts as possible and bring them, along with your researchers, to the rescue boats at the coast. If you plan your ways cleverly and have a little bit of luck, you'll survive the volcanic eruption as the rescuing hero!
Each player starts the game with a team of 3-5 researchers (depending on the number of players) and a set of randomly selected terrain tiles that collectively have at least five movement points; the more jungle spaces on a tile, the more movement points it provides. On a player's turn, he must play all of his tiles in any order he wants, either placing them on the game board to expand the terrain on which players can move or spending the movement points to move his researchers to orthogonally adjacent spaces (1 point to enter jungle, 2 points to enter water, 16,000 points to enter mountain — actually, you can't enter a mountain space). If his researcher enters a space with an artifact, he then drags that artifact with him as he moves. If his researcher reaches a boat, he fills as many seats as possible with artifacts, then hits the water. Sorry, chumps!
At the end of his turn, he draws new tiles — and if he pulls a lava tile from the bag, he places it on the board immediately. Lava flows away from the central cone, with each tile indicating the side of the volcano from which it flows. If lava hits established terrain, it covers that terrain; if it hits researchers and artifacts, it covers them, too. Players continue taking turns until someone has no researchers left on the island, whether due to them leaving the island or donning a lava blanket. Everyone else takes one final turn, then players score, collecting 3 points per saved researcher, 1-3 points for each artifact, and -1 point for each empty space on the boats they used. The player with the highest score wins.
In the advanced game, players don't return tiles to the bag when they use them for movement points. Instead they start the game with four action or task cards in hand. They can play as many action cards as they wish on a turn to help their researchers cross mountains, swim faster, or helicopter to safety, but they have only four for the entire game. The game now ends when a player has no researchers or no tile remain in the bag. In addition to their other points, players now score for completed task cards, earning points for specific combinations of artifacts or for taking a certain boat. Again, the player with the highest score wins.
Each player starts the game with a team of 3-5 researchers (depending on the number of players) and a set of randomly selected terrain tiles that collectively have at least five movement points; the more jungle spaces on a tile, the more movement points it provides. On a player's turn, he must play all of his tiles in any order he wants, either placing them on the game board to expand the terrain on which players can move or spending the movement points to move his researchers to orthogonally adjacent spaces (1 point to enter jungle, 2 points to enter water, 16,000 points to enter mountain — actually, you can't enter a mountain space). If his researcher enters a space with an artifact, he then drags that artifact with him as he moves. If his researcher reaches a boat, he fills as many seats as possible with artifacts, then hits the water. Sorry, chumps!
At the end of his turn, he draws new tiles — and if he pulls a lava tile from the bag, he places it on the board immediately. Lava flows away from the central cone, with each tile indicating the side of the volcano from which it flows. If lava hits established terrain, it covers that terrain; if it hits researchers and artifacts, it covers them, too. Players continue taking turns until someone has no researchers left on the island, whether due to them leaving the island or donning a lava blanket. Everyone else takes one final turn, then players score, collecting 3 points per saved researcher, 1-3 points for each artifact, and -1 point for each empty space on the boats they used. The player with the highest score wins.
In the advanced game, players don't return tiles to the bag when they use them for movement points. Instead they start the game with four action or task cards in hand. They can play as many action cards as they wish on a turn to help their researchers cross mountains, swim faster, or helicopter to safety, but they have only four for the entire game. The game now ends when a player has no researchers or no tile remain in the bag. In addition to their other points, players now score for completed task cards, earning points for specific combinations of artifacts or for taking a certain boat. Again, the player with the highest score wins.
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