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BGG랭킹
BGG전체 : 20611
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.11 / 5
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디자이너
Matthew Papa
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아티스트
Rob Hughes, Mike Lubbers, Rocky Ponce
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인원
게임 소개
루커스: 도깨비 아미게임은 혁신적인 육군 대형 메카닉을 도입해 2-4명의 플레이어가 빠르고 치열한 전투를 연출하는 전술 워게임이다. 플레이어는 특별한 기술과 전술적 이점을 가진 4개의 독특한 도깨비 길드 중 하나를 선택하여 자신의 앞을 가로막는 사람은 누구든지 파괴할 수 있도록 군대를 구축한다. 전투에서 이기고 지면서 플레이어는 승리 카드, 승리 포인트 또는 군대를 업그레이드할 수 있는 능력을 얻게 됩니다. 누가 이길까? 강력한 파이터들, 교활한 도둑들, 강력한 성직자들, 마법의 네크로맨서들?
게임을 시작하기 위해 플레이어는 캠프를 설치하고, 빅토리 포인트 토큰을 보관하는 게임 보드 영역, 액션 마커, 키커 카드 덱, 빅토리 카드 덱, 업그레이드 덱을 설치한다. 다음으로, 플레이어들은 25개의 유닛으로 구성된 도깨비 길드를 선택합니다. 각 길드의 출발 유닛 외에도 플레이어는 12개의 드래프트 포인트를 사용하여 자신만의 군대를 만들기 위해 유닛을 추가로 징집할 수 있습니다. 초안이 작성되지 않은 나머지 장치는 모두 합쳐져 업그레이드 데크를 작성합니다.
플레이어들은 5장의 귀중한 승리 카드를 얻기 위해 배틀을 겨루게 됩니다. 플레이어들은 비밀리에 전투 화면 뒤에 그들의 군대의 전투 대형을 세울 것이다. 유닛 카드를 섞은 후, 플레이어들은 손에 5장의 카드를 뽑습니다. 이 5개의 카드는 첫 번째 줄에 1-3개, 두 번째 줄에 1-2개, 세 번째 줄에 선택적인 1개 유닛으로 구성된 전투 대형으로 설정됩니다. 모든 플레이어들의 포메이션이 완료되면 플레이어는 자신의 전투 화면을 제거하고 전투를 시작한다. 플레이어는 먼저 군대에 사용 가능한 유닛을 모집한 다음 라운드당 1개의 전투 스킬을 활성화할 수 있습니다. 다음으로 상대 길드 간의 피해를 선언하고 해결합니다. 유닛이 데미지를 입고 패배하면 전투에서 제거되고 플레이어’s 폐기 더미에 배치된다. 길드가 하나 남아있을 때까지 전투를 계속하며 승리자는 첫 번째 승리 카드와 혜택을 받게 됩니다. 전투 라운드에서 패배한 플레이어는 자신의 군대에서 유닛을 업그레이드할 수 있습니다. 5번째 승리 카드가 획득되면 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어가 승리자로 선언됩니다.
누가 이길까요? '마이티 파이터', '커닝 도둑들', '강력한 성직자들', '마법의 네크로맨서들' 중 누가 될까? 길드를 선택하세요! 군대를 징집하라! 적을 파괴하라!
게임을 시작하기 위해 플레이어는 캠프를 설치하고, 빅토리 포인트 토큰을 보관하는 게임 보드 영역, 액션 마커, 키커 카드 덱, 빅토리 카드 덱, 업그레이드 덱을 설치한다. 다음으로, 플레이어들은 25개의 유닛으로 구성된 도깨비 길드를 선택합니다. 각 길드의 출발 유닛 외에도 플레이어는 12개의 드래프트 포인트를 사용하여 자신만의 군대를 만들기 위해 유닛을 추가로 징집할 수 있습니다. 초안이 작성되지 않은 나머지 장치는 모두 합쳐져 업그레이드 데크를 작성합니다.
플레이어들은 5장의 귀중한 승리 카드를 얻기 위해 배틀을 겨루게 됩니다. 플레이어들은 비밀리에 전투 화면 뒤에 그들의 군대의 전투 대형을 세울 것이다. 유닛 카드를 섞은 후, 플레이어들은 손에 5장의 카드를 뽑습니다. 이 5개의 카드는 첫 번째 줄에 1-3개, 두 번째 줄에 1-2개, 세 번째 줄에 선택적인 1개 유닛으로 구성된 전투 대형으로 설정됩니다. 모든 플레이어들의 포메이션이 완료되면 플레이어는 자신의 전투 화면을 제거하고 전투를 시작한다. 플레이어는 먼저 군대에 사용 가능한 유닛을 모집한 다음 라운드당 1개의 전투 스킬을 활성화할 수 있습니다. 다음으로 상대 길드 간의 피해를 선언하고 해결합니다. 유닛이 데미지를 입고 패배하면 전투에서 제거되고 플레이어’s 폐기 더미에 배치된다. 길드가 하나 남아있을 때까지 전투를 계속하며 승리자는 첫 번째 승리 카드와 혜택을 받게 됩니다. 전투 라운드에서 패배한 플레이어는 자신의 군대에서 유닛을 업그레이드할 수 있습니다. 5번째 승리 카드가 획득되면 가장 많은 승리 포인트를 획득한 플레이어가 승리자로 선언됩니다.
누가 이길까요? '마이티 파이터', '커닝 도둑들', '강력한 성직자들', '마법의 네크로맨서들' 중 누가 될까? 길드를 선택하세요! 군대를 징집하라! 적을 파괴하라!
Ruckus: The Goblin Army Game is a tactical war game that introduces an innovative army formation mechanic to create fast, intense combat for 2-4 players. Players choose from one of four unique Goblin Guilds, each with a special set of skills and tactical advantages, and build their army to destroy anyone that stands in their way. As battles are won and lost, players gain Victory cards, Victory Points, or the ability to upgrade their army. Who will be victorious, the mighty Fighters, the cunning Thieves, the powerful Clerics, or the magical Necromancers?
To begin the game, players set up the Camp, the area of the game board housing Victory Point Tokens, action markers, the Kicker card deck, the Victory card deck, and the Upgrade deck. Next, players choose a Goblin Guild consisting of 25 units. In addition to the starting units of each Guild, players have 12 draft points to use in order to draft additional units to create their own unique army. All remaining units that are not drafted are combined to create the Upgrade deck.
Players will compete in battle to gain 5 valuable Victory cards. Players will secretly set up their army's battle formation behind a Battle Screen. After shuffling their unit cards, players will draw 5 cards into their hand. These 5 cards are then set up into a battle formation consisting of 1-3 units in the first row, 1-2 units in the second, and an optional 1 unit in the third combat row. Once all players' formations are complete, players remove their Battle Screens and combat begins. Players may first recruit any available units to their army, and may then choose to activate 1 combat skill per round. Next, damage between opposing Guilds is declared and resolved. As units take damage and are defeated, they are removed from combat and are placed in a player’s discard pile. Combat continues until one Guild is left standing, with the winner gaining the first Victory card and its benefits. Players who lose the combat round may chose to upgrade a unit in their army. Once the 5th Victory card has been won, the player with the most Victory Points is declared the winner.
Who will be victorious? Will it be the Mighty Fighters, the Cunning Thieves, the Powerful Clerics, or the Magical Necromancers? Choose your guild! Draft your army! Destroy your enemies!
To begin the game, players set up the Camp, the area of the game board housing Victory Point Tokens, action markers, the Kicker card deck, the Victory card deck, and the Upgrade deck. Next, players choose a Goblin Guild consisting of 25 units. In addition to the starting units of each Guild, players have 12 draft points to use in order to draft additional units to create their own unique army. All remaining units that are not drafted are combined to create the Upgrade deck.
Players will compete in battle to gain 5 valuable Victory cards. Players will secretly set up their army's battle formation behind a Battle Screen. After shuffling their unit cards, players will draw 5 cards into their hand. These 5 cards are then set up into a battle formation consisting of 1-3 units in the first row, 1-2 units in the second, and an optional 1 unit in the third combat row. Once all players' formations are complete, players remove their Battle Screens and combat begins. Players may first recruit any available units to their army, and may then choose to activate 1 combat skill per round. Next, damage between opposing Guilds is declared and resolved. As units take damage and are defeated, they are removed from combat and are placed in a player’s discard pile. Combat continues until one Guild is left standing, with the winner gaining the first Victory card and its benefits. Players who lose the combat round may chose to upgrade a unit in their army. Once the 5th Victory card has been won, the player with the most Victory Points is declared the winner.
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