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BGG랭킹
BGG전체 : 7494
WARGAMES : 1018
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
11+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.14 / 5
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디자이너
Stuart McCorquodale, Mark Wheatley (II)
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아티스트
-
인원
게임 소개
데드맨 핸드는 그레이트 이스케이프 게임의 28mm 교전 게임입니다. 거칠고 교활한 카우보이들, 극기적인 로멘들, 무자비한 무법자들, 그리고 미친 데스페라도스의 밴드가 올드웨스트에서 명예와 존중을 위해 싸운다.
28mm 미니어처와 미리 칠해진 건물들이 함께 있어 역사적인 올드웨스트와 은막의 전설적인 총격전에 맞서 싸울 수 있다. 이 규칙집에는 총격전을 재현하는 데 필요한 모든 규칙과 피에 젖은 12가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
시작 순서는 각 캐릭터 옆에 카드를 엎어 놓음으로써 무작위로 결정된다. 그런 다음 카드가 공개되고 카드의 높은 순서대로 진행됩니다. 만약 당신이 그렇게 원하고 충분히 운이 좋다면 다양한 행동이나 카드는 이것을 바꿀 수 있지만, 일반적으로 운명의 바람이 누가 언제 갈지를 결정한다.
각 모델이 활성화되면 각 회전마다 세 가지 동작을 수행해야 하며, 이러한 동작은 각 그림 활성화를 시작할 때 선언되어야 합니다. 이것은 일의 속도를 높이고 상대방이 당신에게 이상한 특수 효과를 발휘하고 당신의 허를 찌를 수 있게 한다.
동작은 간단하다. 등반과 점프를 위한 이동 속도 감소 외에 걱정할 지형 수식어가 없다.
전투는 게임에 걸맞게 빠르고 간단하며, 한 번의 샷 감소로 누군가를 죽이는 것이 대부분의 캐릭터의 결정적 요소가 될 것이다.
무기는 피스톨, 라이플, 리피터, 샷건의 4가지 종류 중 하나가 있다.
28mm 미니어처와 미리 칠해진 건물들이 함께 있어 역사적인 올드웨스트와 은막의 전설적인 총격전에 맞서 싸울 수 있다. 이 규칙집에는 총격전을 재현하는 데 필요한 모든 규칙과 피에 젖은 12가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
시작 순서는 각 캐릭터 옆에 카드를 엎어 놓음으로써 무작위로 결정된다. 그런 다음 카드가 공개되고 카드의 높은 순서대로 진행됩니다. 만약 당신이 그렇게 원하고 충분히 운이 좋다면 다양한 행동이나 카드는 이것을 바꿀 수 있지만, 일반적으로 운명의 바람이 누가 언제 갈지를 결정한다.
각 모델이 활성화되면 각 회전마다 세 가지 동작을 수행해야 하며, 이러한 동작은 각 그림 활성화를 시작할 때 선언되어야 합니다. 이것은 일의 속도를 높이고 상대방이 당신에게 이상한 특수 효과를 발휘하고 당신의 허를 찌를 수 있게 한다.
동작은 간단하다. 등반과 점프를 위한 이동 속도 감소 외에 걱정할 지형 수식어가 없다.
전투는 게임에 걸맞게 빠르고 간단하며, 한 번의 샷 감소로 누군가를 죽이는 것이 대부분의 캐릭터의 결정적 요소가 될 것이다.
무기는 피스톨, 라이플, 리피터, 샷건의 4가지 종류 중 하나가 있다.
DEAD MAN'S HAND is the 28mm skirmish game by Great Escape Games. Bands of tough and wily Cowboys, stoic Lawmen, ruthless Outlaws and crazy Desperados fight for fame and respect in the Old West.
With an accompanying range of 28mm miniatures and pre-painted buildings, now you can fight legendary gunfights of the historical Old West and the silver screen. This rule book contains all the rules you need to recreate your gunfights and twelve blood-soaked scenarios.
Initiative order is determined randomly by placing cards face down next to each character. The cards are then revealed and play proceeds in the order of the cards from high to low. Various actions or cards can alter this if you so desire and are lucky enough but in general the winds of fate decide who goes when.
Once activated each model has three actions each turn, these must be declared at the start of each figures activation. This speeds things up and allows you opponent to play the odd special effect on you and catch you off guard.
Movement is simple. There are no terrain modifiers to worry about and other than reduced movement rates for climbing and jumping.
Combat is fast and simple as befits the game, and while it is possible to kill somebody in a single shot attrition is going to be the real deciding factor for most characters.
Weapons come in one of four types; Pistol, Rifle, Repeater and Shotgun.
With an accompanying range of 28mm miniatures and pre-painted buildings, now you can fight legendary gunfights of the historical Old West and the silver screen. This rule book contains all the rules you need to recreate your gunfights and twelve blood-soaked scenarios.
Initiative order is determined randomly by placing cards face down next to each character. The cards are then revealed and play proceeds in the order of the cards from high to low. Various actions or cards can alter this if you so desire and are lucky enough but in general the winds of fate decide who goes when.
Once activated each model has three actions each turn, these must be declared at the start of each figures activation. This speeds things up and allows you opponent to play the odd special effect on you and catch you off guard.
Movement is simple. There are no terrain modifiers to worry about and other than reduced movement rates for climbing and jumping.
Combat is fast and simple as befits the game, and while it is possible to kill somebody in a single shot attrition is going to be the real deciding factor for most characters.
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