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BGG랭킹
BGG전체 : 17216
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Peter Hansson
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아티스트
Peter Svärd
-
인원
게임 소개
프리마틴 피어(Primant Fear)는 Gigantoskop의 Spank the Monkey와 같은 세계를 배경으로 하고 있으며 그 게임과 그 확장과 호환되지만, 이번에 폐차장에서 장난을 치기 시작하면, 이 폐차장이 오래된 유령의 묘지에 지어졌기 때문에 훨씬 더 어두운 경험을 하게 될 것이다.
'스팽크 더 몽키'에서처럼 플레이어들은 타워를 세우기 위해 고물을 찾고 타워를 더 강하게 만들기 위한 보강 부품을 찾기 위해 이리저리 뒤적거리지만, 이번에는 원숭이에게 다가가서 때리려고 하지 않는다. 오, 안돼. 오히려 이 원숭이가 장난꾸러기가 아니라 살아있는 좀비괴물이기 때문에 최대한 멀리 떨어지려고 한다. 일단 플레이어들이 모든 원숭이 부분에 걸려 넘어지고 원숭이가 깨어나면, 그것은 플레이어들을 따라 올라가서, 한 명의 플레이어만이 승자로 남을 때까지 잡히는 원숭이들의 뇌를 먹어 치운다.
게임 용어로 말하면, 각 플레이어는 5장의 카드를 손에 쥐고 시작합니다. 차례대로 1-2장의 카드를 뽑은 다음 최대 1장의 정크 카드를 플레이하여 타워 건설을 시작하거나 계속하고 최대 1장의 강화 카드를 플레이하여 가장 높은 정크 카드를 강화합니다. 또한 적에게 하나 이상의 공격 카드를 사용하여 적들의 타워를 파괴하고 프랑켄몽키의 손에 닿을 수 있는 범위 내에서 적을 낮출 수 있습니다. 플레이어는 디펜스 카드를 사용하여 공격을 막을 수 있으며, 활동 중인 플레이어가 공격 성공 여부를 확인하기 위해 주사위를 굴릴 수 있습니다. 만약 그렇다면, 그 선수의 탑은 그 고물이 다른 고물들 위로 무너지면서 더 무너질지도 모른다.
플레이어가 원숭이 발톱이 달린 카드를 사용할 때마다 새로운 부분이 조립 보드의 프랑켄몽키에 추가된다. 각 플레이어가 차례를 마치면 원숭이는 한 단계씩 올라가고, 같은 높이에 있는 플레이어들은 제거된다.
플레이어는 영장류 공포 카드를 몽키 스팽크 규칙과 함께 사용하거나 게임을 결합할 수 있으며, 목표는 뇌를 그대로 유지하면서 다른 사람보다 먼저 원숭이를 때리는 것이다.
통합:
몽키 때리기
'스팽크 더 몽키'에서처럼 플레이어들은 타워를 세우기 위해 고물을 찾고 타워를 더 강하게 만들기 위한 보강 부품을 찾기 위해 이리저리 뒤적거리지만, 이번에는 원숭이에게 다가가서 때리려고 하지 않는다. 오, 안돼. 오히려 이 원숭이가 장난꾸러기가 아니라 살아있는 좀비괴물이기 때문에 최대한 멀리 떨어지려고 한다. 일단 플레이어들이 모든 원숭이 부분에 걸려 넘어지고 원숭이가 깨어나면, 그것은 플레이어들을 따라 올라가서, 한 명의 플레이어만이 승자로 남을 때까지 잡히는 원숭이들의 뇌를 먹어 치운다.
게임 용어로 말하면, 각 플레이어는 5장의 카드를 손에 쥐고 시작합니다. 차례대로 1-2장의 카드를 뽑은 다음 최대 1장의 정크 카드를 플레이하여 타워 건설을 시작하거나 계속하고 최대 1장의 강화 카드를 플레이하여 가장 높은 정크 카드를 강화합니다. 또한 적에게 하나 이상의 공격 카드를 사용하여 적들의 타워를 파괴하고 프랑켄몽키의 손에 닿을 수 있는 범위 내에서 적을 낮출 수 있습니다. 플레이어는 디펜스 카드를 사용하여 공격을 막을 수 있으며, 활동 중인 플레이어가 공격 성공 여부를 확인하기 위해 주사위를 굴릴 수 있습니다. 만약 그렇다면, 그 선수의 탑은 그 고물이 다른 고물들 위로 무너지면서 더 무너질지도 모른다.
플레이어가 원숭이 발톱이 달린 카드를 사용할 때마다 새로운 부분이 조립 보드의 프랑켄몽키에 추가된다. 각 플레이어가 차례를 마치면 원숭이는 한 단계씩 올라가고, 같은 높이에 있는 플레이어들은 제거된다.
플레이어는 영장류 공포 카드를 몽키 스팽크 규칙과 함께 사용하거나 게임을 결합할 수 있으며, 목표는 뇌를 그대로 유지하면서 다른 사람보다 먼저 원숭이를 때리는 것이다.
통합:
몽키 때리기
Primate Fear is set in the same world as Gigantoskop's Spank the Monkey and is compatible with that game and its expansions, but this time when you start monkeying around in a junkyard, you'll find it a much darker experience as this junkyard was built on an old haunted cemetery.
As in Spank the Monkey, players scrounge around trying to find junk to build towers and locate parts for reinforcements to make the towers stronger, but they're not trying to reach the monkey and spank it this time. Oh, no. On the contrary, they are trying to get as far away from it as possible because this monkey is not a mischievous nuisance but rather a reanimated zombie monstrosity of an ape. Once the players have stumbled over all the monkey parts and the monkey awakes, it will climb after the players, eating the brains of the ones it catches until only one player remains – the winner.
In game terms, each player starts with a hand of five cards. On a turn, a player draws 1-2 cards, then plays at most one Junk card to start or continue building his tower and at most one Reinforcement card to strengthen his highest Junk card. He can also play one or more Attack cards on opponents to try to demolish their towers, lowering them within reach of Frankenmonkey. Players can use Defense cards to try to ward off attacks, with the active player rolling a die to see whether an attack succeeds. If it does, that player's tower might further crumble as the junk collapses on top of other junk.
Each time a player uses a card with a monkey claw on it, a new part is added to Frankenmonkey on the assembly board; if the monkey is complete, then the claw raises the monkey up one level on the height board. At the end of each player's turn, the monkey (if still complete) rises one level, eliminating players at that same height.
Players can use Primate Fear cards with Spank the Monkey rules and vice versa, or they can combine the games, with the goal being to spank the monkey before anyone else while still having your brain intact.
Integrates with:
Spank the Monkey
As in Spank the Monkey, players scrounge around trying to find junk to build towers and locate parts for reinforcements to make the towers stronger, but they're not trying to reach the monkey and spank it this time. Oh, no. On the contrary, they are trying to get as far away from it as possible because this monkey is not a mischievous nuisance but rather a reanimated zombie monstrosity of an ape. Once the players have stumbled over all the monkey parts and the monkey awakes, it will climb after the players, eating the brains of the ones it catches until only one player remains – the winner.
In game terms, each player starts with a hand of five cards. On a turn, a player draws 1-2 cards, then plays at most one Junk card to start or continue building his tower and at most one Reinforcement card to strengthen his highest Junk card. He can also play one or more Attack cards on opponents to try to demolish their towers, lowering them within reach of Frankenmonkey. Players can use Defense cards to try to ward off attacks, with the active player rolling a die to see whether an attack succeeds. If it does, that player's tower might further crumble as the junk collapses on top of other junk.
Each time a player uses a card with a monkey claw on it, a new part is added to Frankenmonkey on the assembly board; if the monkey is complete, then the claw raises the monkey up one level on the height board. At the end of each player's turn, the monkey (if still complete) rises one level, eliminating players at that same height.
Players can use Primate Fear cards with Spank the Monkey rules and vice versa, or they can combine the games, with the goal being to spank the monkey before anyone else while still having your brain intact.
Integrates with:
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