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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
말뚝은 표준 52 카드 덱을 사용하여 4명이 2인 1조로 플레이한다. 팀원들이 서로 반대편이에요. 딜러는 각 플레이어에게 한 장씩 10장의 카드를 나눠주며, 나머지 12장의 카드는 책상 중앙에 4x3 크기의 사각형인 “캐슬”에 배치한다. 딜러에게 남겨진 플레이어는 한 장의 카드를 성에 놓고 게임을 시작하고, 다른 카드들은 시계 방향으로 순서대로 따라갑니다. 첫 번째 카드의 색상(빨간색 또는 검은색)은 각 팀의 색상을 지정한다. 예를 들어, 첫 번째 카드가 하트를 3개 중 3개만 치면, 그와 그의 파트너는 레즈가 되고, 다른 팀은 블랙이 된다. 레즈의 목표는 블랙카드를 포착하여 점수를 얻는 것이고, 블랙스는 그 반대이다. 카드는 이미 책상 위에 있는 카드들 위에 놓여져야 하며, 그 위에 카드에 의해 통제되는 말뚝을 형성해야 한다. 각각의 카드는 에이스 (1)에서 킹 (13)까지 자연적인 순서를 따르는 본질적인 가치를 가지고 있다. 캐슬에서 각 카드는 2개에서 4개의 이웃을 가질 수 있다. 성 위의 카드의 총 가치는 같은 색의 이웃마다 1씩 증가하고 반대쪽 이웃마다 1씩 감소한다.
게임의 규칙:
1 - 같은 색의 다른 카드를 카드 위에 올려 놓을 수 있습니다.
2- 배치될 카드가 해당 말뚝 위에 카드의 전체 값보다 높은 내적 값을 가지는 경우, 말뚝의 제어를 변경하여 반대 색의 카드를 배치할 수 있습니다.
3-선수는 턴을 통과할 수 있습니다. 그런 경우, 왼쪽의 상대는 그의 카드 중 하나를 무작위로 고를 것이다. 그 카드는 경기가 끝날 때 줍는 더미에 추가될 것이고, 아마 득점에 기여할 것이다.
경기 종료 및 득점:
10바퀴를 돌면 한 게임이 끝나는데, 이때 선수들의 카드가 떨어집니다. 각 팀은 각각의 색깔의 카드 위에 있는 말뚝들을 집는다: 통제된 말뚝 안에 있는 반대 색깔의 모든 카드들이 포착되어 최종 점수를 위해 사용된다. 최종 점수에서 에이스는 9점, 킹 4, 퀸 3, 잭 2, 리메잉 카드는 각각 1점이다. 레드 팀은 캡처한 블랙 카드의 값을 합산하고 블랙 팀은 반대로 계산합니다.
두 플레이어 게임:
이 게임은 또한 같은 규칙에 따라 두 명의 플레이어가 할 수 있다. 그럴 경우 두 선수가 처음 10장의 카드가 소진되면 딜러는 리메이징을 나눠주고 경기는 평소대로 진행된다.
게임의 규칙:
1 - 같은 색의 다른 카드를 카드 위에 올려 놓을 수 있습니다.
2- 배치될 카드가 해당 말뚝 위에 카드의 전체 값보다 높은 내적 값을 가지는 경우, 말뚝의 제어를 변경하여 반대 색의 카드를 배치할 수 있습니다.
3-선수는 턴을 통과할 수 있습니다. 그런 경우, 왼쪽의 상대는 그의 카드 중 하나를 무작위로 고를 것이다. 그 카드는 경기가 끝날 때 줍는 더미에 추가될 것이고, 아마 득점에 기여할 것이다.
경기 종료 및 득점:
10바퀴를 돌면 한 게임이 끝나는데, 이때 선수들의 카드가 떨어집니다. 각 팀은 각각의 색깔의 카드 위에 있는 말뚝들을 집는다: 통제된 말뚝 안에 있는 반대 색깔의 모든 카드들이 포착되어 최종 점수를 위해 사용된다. 최종 점수에서 에이스는 9점, 킹 4, 퀸 3, 잭 2, 리메잉 카드는 각각 1점이다. 레드 팀은 캡처한 블랙 카드의 값을 합산하고 블랙 팀은 반대로 계산합니다.
두 플레이어 게임:
이 게임은 또한 같은 규칙에 따라 두 명의 플레이어가 할 수 있다. 그럴 경우 두 선수가 처음 10장의 카드가 소진되면 딜러는 리메이징을 나눠주고 경기는 평소대로 진행된다.
Piles is played using a standard 52 card deck, by four players in teams of two. Team members are opposite each other. The dealer deals out 10 cards for each player, one by one; the remaining 12 cards are placed in the middle of the desk, arranged in a 4x3 rectangle called “Castle”. The player left to the dealer starts play placing one card on the Castle; the others will follow in clockwise order. The color (red or black) of the first card played by the opener assigns the color of each team for that game: e.g., if the opener chooses to play a 3 of Hearts, he and his partner will be the Reds, and the other team the Blacks. Goal of the Reds is to score points by capturing black cards, and vice versa for the Blacks. Cards are to be placed on the Castle, on top of those already on the desk, forming piles controlled by the card on top of it. Each card has an intrinsic value that follows the natural order, starting from the Ace (1) up to the King (13). In the Castle, each card can have from 2 up to 4 neighbors, i.e. cards adjacent either horizontally or vertically. The total value of a card on the Castle is equal to its intrinsic value increased by 1 for each neighbor of the same color and decreased by 1 for each of the opposite: e.g. a red 10 having 3 red and 1 black neighbors, will have a total value equal to the intrinsic value of a Queen.
Rules of the game:
1 - it's alway allowed to place on top of a card another card of the same color
2- a card of the opposite color can be placed, changing the control of the pile, if the card to be placed has an intrinsic value higher than the total value of the card on top of that pile
3- a player can pass the turn. In that case, the opponent at his left will pick at random one of his cards. That card will be added to the piles picked up at the end of the game, possibly contributing to the score.
End of the game and scoring:
A game is over after 10 turns, when the players run out of cards. Each team picks up the piles topped by the cards of their color: all the cards of the opposite color inside the controlled piles are captured and used for the final score. In the final scoring, an Ace is worth 9 points, a King 4, a Queen 3, a Jack 2 and the remaing cards 1 point each. The Red team will sum up the values of the captured black cards, and the other way around for the Blacks.
Two players game:
The game can also be played by two players, under the same rules. In that case, when the two players run out of the first 10 cards, the dealer will deal out the remaing and the game will go on as usual.
Rules of the game:
1 - it's alway allowed to place on top of a card another card of the same color
2- a card of the opposite color can be placed, changing the control of the pile, if the card to be placed has an intrinsic value higher than the total value of the card on top of that pile
3- a player can pass the turn. In that case, the opponent at his left will pick at random one of his cards. That card will be added to the piles picked up at the end of the game, possibly contributing to the score.
End of the game and scoring:
A game is over after 10 turns, when the players run out of cards. Each team picks up the piles topped by the cards of their color: all the cards of the opposite color inside the controlled piles are captured and used for the final score. In the final scoring, an Ace is worth 9 points, a King 4, a Queen 3, a Jack 2 and the remaing cards 1 point each. The Red team will sum up the values of the captured black cards, and the other way around for the Blacks.
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The game can also be played by two players, under the same rules. In that case, when the two players run out of the first 10 cards, the dealer will deal out the remaing and the game will go on as usual.
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