-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
악명높은 다트무어 감옥에서 가장 먼저 풀려나세요. 안개와 신비에 싸인! 반전과 철조망이 돌아가는 게임입니다.
GUV'NOR! 당신은 라이벌 교도소 갱단인 랜딩몹, 키친 갱단, 짐보이즈, 가든 크루, 세탁소 신디케이트, 도서관 클럽을 연기합니다.
가석방 포인트 20점을 획득하여 게임에서 승리하고 가장 먼저 출소하십시오!!
이 게임은 그것이 어떤 것인지 아는 사람들에 의해 고안되었으므로, 이 게임은 전통적인 탈출 시나리오를 넘어선 진정성을 가지고 있습니다! 이 게임에서 갱단원이 탈출할 때는 나쁜 수법입니다. 왜냐하면 안에 남아 있는 갱단을 약화시키기 때문입니다!
플레이어들은 감옥 지도를 가로질러 영토를 얻기 위해 경쟁합니다. 우승자들은 그들의 카드를 블록의 비어있는 셀들 중 하나에 놓습니다. 이 블록은 누가 더 GUV"가 될 것인지에 대한 과반수의 투표로 결정을 내린다.한 명의 선수가 절반 이상의 세포를 가지고 있지 않다면, 선수들끼리 거래를 해야 한다. 그런 다음 선수들은 트랙을 따라 움직이며(주변 벽이라고 부름) 착지할 장소를 결정한다. 동작은 블록의 카드 수를 변경하거나, 감옥 지도에 문제 카드를 배치 또는 제거하거나, 블록이 결정을 내리도록 요구할 수 있습니다. 당시 블록에 있던 카드와 선수들 간의 관계에 의해 결정이 내려질 것이다.
이 게임은 가족 모두가 즐길 수 있는 게임으로, 많은 시간을 할애할 수 있습니다.나는 당신이 지는 것을 이해합니다.
간단한 규칙은 그들이 쉽게 숙달되고 플레이어들이 앞서기 위해 규칙을 사용하려고 할 때 더 정교한 게임 플레이를 가능하게 한다는 것을 의미한다.
GUV'NOR의 리더십에 도전하는 것을 포함한 추가적인 규칙들 - 누구를 지지할 것인지, 어떤 가석방 포인트를 처리할 것인지에 대한 정기적인 결정과 봉쇄 - 이것은 현재 GUV'NOR가 한 결정을 내릴 수 있는 권한을 부여하며, 블록의 카드 수에 상관없이 리더쉽에 도전하는 것을 포함하여, 긴장을 높인다.아이들은 잘못된 경쟁자들이 주도권을 쥐지 않고 통제력을 유지하거나 다른 사람들로부터 그것을 빼앗기 위해 멀리하려고 한다.
블록을 지배하는 플레이어가 없을 경우 팩을 형성하기 위해 플레이어 간에 딜을 해야 합니다. 하지만 아무도 믿지 마세요. 각각의 턴 플레이어들은 복역할 때 그리고 누구를 지지할지에 대한 결정을 내려야 할 때 주사위를 굴리고 주변 벽을 따라 보드 주위를 움직인다. 결정은 그들이 The Block에 가지고 있는 갱 멤버 카드의 수에 의해 결정된다. 각 턴은 플레이어가 가지고 있는 카드의 수를 변화시킬 수 있으며, 따라서 카드의 영향력을 변화시킬 수 있다. 선수들은 한 선수가 가석방 포인트를 20점 얻을 때까지 형량을 조절해야 한다. 스태프에게 붙잡히거나, 블록을 장악하고, 서브 타임, 다른 플레이어와 거래를 함으로써 포인트를 잃거나 얻는다.
이것은 빠른 속도로 진행되는 게임으로 이어지며, 선수들은 끊임없이 편을 바꾸고, 누가 가장 잘 지원할 수 있는지 알아내고, 스태프들에게 잡히지 않는다. 직원이 보안을 강화하고 독방에 보내서 폐쇄를 위협하는 것을 지켜보십시오! 그것은 참가자들에게 최고의 것과 최악의 것을 끌어내는 기지와 전략, 강요와 생존의 소모적인 게임입니다! 결국엔 그냥 이기는 게 아니라 재활을 하게 될 거야!
규칙은 상호의존적으로 설계되므로, 블록은 보안 수준에 영향을 미치는 결정을 내린다. 두 극단 모두, 즉 너무 높거나 너무 낮은 저울에는 문제 공간이 있습니다. 눈금이 문제이고 모든 문제 카드가 지도에 표시되어 있으면 문제가 시작됩니다. 이것은 4회전 동안 지속되고 누가 블록을 운영하는지에 대한 잠재적인 극적인 변화를 가능하게 하는 자발적인 영역 싸움입니다. 이 규칙은 다른 많은 규칙과 마찬가지로 플레이어들이 누가 이기고 있는지, 혹은 현재 책임자를 물리칠 기회를 잃었는지 변화시키기 위해 다음에 일어날 (다이스롤 내에서) 어떤 일이 일어날지 예측할 수 있는 흥미진진한 긴장감을 제공한다.
게임은 매우 시각적이기 때문에 플레이어 조각이 벽을 따라 어디에 있는지, 블록에 얼마나 많은 카드가 있는지, 독방에 어떤 보너스 카드가 있는지, 감옥이 잠겨 있는지, 지도에 얼마나 많은 트러블 카드가 있는지 등이 중요합니다.
GUV'NOR! 당신은 라이벌 교도소 갱단인 랜딩몹, 키친 갱단, 짐보이즈, 가든 크루, 세탁소 신디케이트, 도서관 클럽을 연기합니다.
가석방 포인트 20점을 획득하여 게임에서 승리하고 가장 먼저 출소하십시오!!
이 게임은 그것이 어떤 것인지 아는 사람들에 의해 고안되었으므로, 이 게임은 전통적인 탈출 시나리오를 넘어선 진정성을 가지고 있습니다! 이 게임에서 갱단원이 탈출할 때는 나쁜 수법입니다. 왜냐하면 안에 남아 있는 갱단을 약화시키기 때문입니다!
플레이어들은 감옥 지도를 가로질러 영토를 얻기 위해 경쟁합니다. 우승자들은 그들의 카드를 블록의 비어있는 셀들 중 하나에 놓습니다. 이 블록은 누가 더 GUV"가 될 것인지에 대한 과반수의 투표로 결정을 내린다.한 명의 선수가 절반 이상의 세포를 가지고 있지 않다면, 선수들끼리 거래를 해야 한다. 그런 다음 선수들은 트랙을 따라 움직이며(주변 벽이라고 부름) 착지할 장소를 결정한다. 동작은 블록의 카드 수를 변경하거나, 감옥 지도에 문제 카드를 배치 또는 제거하거나, 블록이 결정을 내리도록 요구할 수 있습니다. 당시 블록에 있던 카드와 선수들 간의 관계에 의해 결정이 내려질 것이다.
이 게임은 가족 모두가 즐길 수 있는 게임으로, 많은 시간을 할애할 수 있습니다.나는 당신이 지는 것을 이해합니다.
간단한 규칙은 그들이 쉽게 숙달되고 플레이어들이 앞서기 위해 규칙을 사용하려고 할 때 더 정교한 게임 플레이를 가능하게 한다는 것을 의미한다.
GUV'NOR의 리더십에 도전하는 것을 포함한 추가적인 규칙들 - 누구를 지지할 것인지, 어떤 가석방 포인트를 처리할 것인지에 대한 정기적인 결정과 봉쇄 - 이것은 현재 GUV'NOR가 한 결정을 내릴 수 있는 권한을 부여하며, 블록의 카드 수에 상관없이 리더쉽에 도전하는 것을 포함하여, 긴장을 높인다.아이들은 잘못된 경쟁자들이 주도권을 쥐지 않고 통제력을 유지하거나 다른 사람들로부터 그것을 빼앗기 위해 멀리하려고 한다.
블록을 지배하는 플레이어가 없을 경우 팩을 형성하기 위해 플레이어 간에 딜을 해야 합니다. 하지만 아무도 믿지 마세요. 각각의 턴 플레이어들은 복역할 때 그리고 누구를 지지할지에 대한 결정을 내려야 할 때 주사위를 굴리고 주변 벽을 따라 보드 주위를 움직인다. 결정은 그들이 The Block에 가지고 있는 갱 멤버 카드의 수에 의해 결정된다. 각 턴은 플레이어가 가지고 있는 카드의 수를 변화시킬 수 있으며, 따라서 카드의 영향력을 변화시킬 수 있다. 선수들은 한 선수가 가석방 포인트를 20점 얻을 때까지 형량을 조절해야 한다. 스태프에게 붙잡히거나, 블록을 장악하고, 서브 타임, 다른 플레이어와 거래를 함으로써 포인트를 잃거나 얻는다.
이것은 빠른 속도로 진행되는 게임으로 이어지며, 선수들은 끊임없이 편을 바꾸고, 누가 가장 잘 지원할 수 있는지 알아내고, 스태프들에게 잡히지 않는다. 직원이 보안을 강화하고 독방에 보내서 폐쇄를 위협하는 것을 지켜보십시오! 그것은 참가자들에게 최고의 것과 최악의 것을 끌어내는 기지와 전략, 강요와 생존의 소모적인 게임입니다! 결국엔 그냥 이기는 게 아니라 재활을 하게 될 거야!
규칙은 상호의존적으로 설계되므로, 블록은 보안 수준에 영향을 미치는 결정을 내린다. 두 극단 모두, 즉 너무 높거나 너무 낮은 저울에는 문제 공간이 있습니다. 눈금이 문제이고 모든 문제 카드가 지도에 표시되어 있으면 문제가 시작됩니다. 이것은 4회전 동안 지속되고 누가 블록을 운영하는지에 대한 잠재적인 극적인 변화를 가능하게 하는 자발적인 영역 싸움입니다. 이 규칙은 다른 많은 규칙과 마찬가지로 플레이어들이 누가 이기고 있는지, 혹은 현재 책임자를 물리칠 기회를 잃었는지 변화시키기 위해 다음에 일어날 (다이스롤 내에서) 어떤 일이 일어날지 예측할 수 있는 흥미진진한 긴장감을 제공한다.
게임은 매우 시각적이기 때문에 플레이어 조각이 벽을 따라 어디에 있는지, 블록에 얼마나 많은 카드가 있는지, 독방에 어떤 보너스 카드가 있는지, 감옥이 잠겨 있는지, 지도에 얼마나 많은 트러블 카드가 있는지 등이 중요합니다.
Be the first to get released from the Infamous Dartmoor Prison. Shrouded in mist and mystery! A game of twists and barbed wire turns.
THE GUV'NOR! You play rival prison gangs; the Landing Mob, the Kitchen Gang, the Gym Boyz, the Garden Crew, the Laundry Syndicate and the Library Club
Win the game by earning 20 parole points and be the first to get released!!
The game is designed by people who know what it's like, so the game has an authenticity beyond the traditional escape scenario!. In this game it's a bad move when a gang member escapes, because it weakens the gang left inside!
Players compete to gain territory across the prison map. Winners place their cards in one of the vacant cells in the block. The block makes a decision by a majority vote about who is to be The GUV"NOR. Unless one player has more than half the cells deals need to be done between players. Players then move along the track (called the perimeter wall) and where they land decides what actions take place. Actions can change the number of cards in the block, place or remove trouble cards on the prison map, or require the block to make decisions. Decisions will be determined by both the cards in the block at the time and the relationship between the players.
This game enables all members of the family to play as it provides lots of times when "I win you lose" scenarios to arise.
Simple rules means they are easily mastered and that enables more sophisticated game play as players try to use the rules to get ahead.
Further rules including challenging the leadership of the GUV'NOR - making regular decisions about who to back and what parole points to deal with and lockdown - which gives the current GUV'NOR power to make the decisions the block did, including being ale to win a leadership challenge whatever the number of cards in the block raise tension as players try to find away to either stay in control or wrestle it away from others without the wrong rivals taking control.
If no one player dominates the Block then deals have to be done between players to form packs. But trust no one. Each turn players roll a dice and move around the board along the perimiter wall as they serve their sentence and have to make decisions about who they support. Decisions are determined by the number of gang member cards they have in The Block. Each turn can change the number of cards a player has and so alter their influence. Players have to manoeuvre themselves through their sentence until one player has gained 20 parole points. Points are lost or gained by getting caught by the staff, taking control of the Block, time served and from doing deals with other players to get their support.
This leads to a fast paced game, players are constantly changing sides, working out who best to support, and not getting caught by the staff. Watch as the staff increase security, send you to solitary and threatens lockdown! It is an exhausting game of wit, strategy, coercion and survival that brings out the best and the worst in participants! In the end you don't just win you probably get rehabilitated!
The rules are designed to be interdependent, hence the block makes decisions that effect the level of security. At both extremes, ie too high or too low the scale has a trouble space. If the scale is on trouble and all of the trouble cards are placed on the map then trouble starts. this is a spontaneous battle for territory that lasts 4 turns and enables a potentially dramatic change in who runs the block. This rule, like many others provides an exciting tension where players can predict what could happen next (within the dice roll) to change who is winning or what opportunities were lost to defeat who is currently in charge.
The game is very visual, so it matters where the players pieces are along the perimeter wall, how many cards are held in the block, what bonus cards are in solitary, whether the prison is in lockdown or not, and how many trouble cards there are on the map.
THE GUV'NOR! You play rival prison gangs; the Landing Mob, the Kitchen Gang, the Gym Boyz, the Garden Crew, the Laundry Syndicate and the Library Club
Win the game by earning 20 parole points and be the first to get released!!
The game is designed by people who know what it's like, so the game has an authenticity beyond the traditional escape scenario!. In this game it's a bad move when a gang member escapes, because it weakens the gang left inside!
Players compete to gain territory across the prison map. Winners place their cards in one of the vacant cells in the block. The block makes a decision by a majority vote about who is to be The GUV"NOR. Unless one player has more than half the cells deals need to be done between players. Players then move along the track (called the perimeter wall) and where they land decides what actions take place. Actions can change the number of cards in the block, place or remove trouble cards on the prison map, or require the block to make decisions. Decisions will be determined by both the cards in the block at the time and the relationship between the players.
This game enables all members of the family to play as it provides lots of times when "I win you lose" scenarios to arise.
Simple rules means they are easily mastered and that enables more sophisticated game play as players try to use the rules to get ahead.
Further rules including challenging the leadership of the GUV'NOR - making regular decisions about who to back and what parole points to deal with and lockdown - which gives the current GUV'NOR power to make the decisions the block did, including being ale to win a leadership challenge whatever the number of cards in the block raise tension as players try to find away to either stay in control or wrestle it away from others without the wrong rivals taking control.
If no one player dominates the Block then deals have to be done between players to form packs. But trust no one. Each turn players roll a dice and move around the board along the perimiter wall as they serve their sentence and have to make decisions about who they support. Decisions are determined by the number of gang member cards they have in The Block. Each turn can change the number of cards a player has and so alter their influence. Players have to manoeuvre themselves through their sentence until one player has gained 20 parole points. Points are lost or gained by getting caught by the staff, taking control of the Block, time served and from doing deals with other players to get their support.
This leads to a fast paced game, players are constantly changing sides, working out who best to support, and not getting caught by the staff. Watch as the staff increase security, send you to solitary and threatens lockdown! It is an exhausting game of wit, strategy, coercion and survival that brings out the best and the worst in participants! In the end you don't just win you probably get rehabilitated!
The rules are designed to be interdependent, hence the block makes decisions that effect the level of security. At both extremes, ie too high or too low the scale has a trouble space. If the scale is on trouble and all of the trouble cards are placed on the map then trouble starts. this is a spontaneous battle for territory that lasts 4 turns and enables a potentially dramatic change in who runs the block. This rule, like many others provides an exciting tension where players can predict what could happen next (within the dice roll) to change who is winning or what opportunities were lost to defeat who is currently in charge.
The game is very visual, so it matters where the players pieces are along the perimeter wall, how many cards are held in the block, what bonus cards are in solitary, whether the prison is in lockdown or not, and how many trouble cards there are on the map.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
613
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18