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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Volker Jung
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아티스트
Kathrin Hufen
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인원
게임 소개
독일의 루르 밸리 지역을 위한 홍보 게임으로 보입니다. 이 지역은 역사적으로 중공업화와 관련이 있는 것으로 보이며, 이 게임은 이러한 이미지를 바꾸기 위한 홍보 노력의 일환이었다.
보드는 육각형 격자로 나뉘며, 그 위에 토지 개발(기업, 산업, 공원, 공항 등)을 나타내는 타일이 놓인다. 각 공간에는 3개의 타일이 배치되어 있는데, 이는 어제, 오늘, 내일의 토지 용도를 나타낸다. 플레이어는 소유권을 표시하기 위해 색칠된 실린더를 사용하여 지리적으로 개발이 발생하는 순서를 계획합니다. 각 개발 단계에는 두 개의 플레이어 마커가 필요하며, 먼저 발생하는 문제에 대해 플레이어 간의 협상을 촉진한다. 주어진 공간에 대한 개발은 연대순으로 수행되어야 한다. day, today, 순으로 표시됩니다. 개발이 완료되면 규칙을 통해 플레이어가 인접한 공간에 있는 다른 플레이어와 마커를 교환할 수 있으므로 특정 제한에 따라 로컬 영역에 대한 통제력이 확장된다. 게임이 끝날 때 플레이어가 통제하는 각 개발마다 승리 포인트가 부여되며, 더 발전된 개발일수록 더 많은 점수를 획득한다.
보드는 육각형 격자로 나뉘며, 그 위에 토지 개발(기업, 산업, 공원, 공항 등)을 나타내는 타일이 놓인다. 각 공간에는 3개의 타일이 배치되어 있는데, 이는 어제, 오늘, 내일의 토지 용도를 나타낸다. 플레이어는 소유권을 표시하기 위해 색칠된 실린더를 사용하여 지리적으로 개발이 발생하는 순서를 계획합니다. 각 개발 단계에는 두 개의 플레이어 마커가 필요하며, 먼저 발생하는 문제에 대해 플레이어 간의 협상을 촉진한다. 주어진 공간에 대한 개발은 연대순으로 수행되어야 한다. day, today, 순으로 표시됩니다. 개발이 완료되면 규칙을 통해 플레이어가 인접한 공간에 있는 다른 플레이어와 마커를 교환할 수 있으므로 특정 제한에 따라 로컬 영역에 대한 통제력이 확장된다. 게임이 끝날 때 플레이어가 통제하는 각 개발마다 승리 포인트가 부여되며, 더 발전된 개발일수록 더 많은 점수를 획득한다.
Apparently a promotional game for the Ruhr Valley district in Germany. It seems that the area has historically been associated with heavy industrialization, and the game was part of a public relations effort to alter this image.
The board is divided into a hexagonal grid, onto which tiles representing land developments (businesses, industries, parks, an airport, etc.) are placed. Each space has a set of three tiles which can be placed on it, representing the uses to which the land was put "yesterday", "today", and "tomorrow". Players plan the order in which developments occur geographically, using colored cylinders to mark ownership. Each stage of development requires two player markers, promoting negotiation between players as to what happens first. Developments on a given space must be carried out chronologically (ie. in the order "yesterday", "today", and "tomorrow"). When a development is completed, the rules allow the acting player to swap markers with those of other players in adjacent spaces, subject to certain limitations, thus expanding his control over the local area. At the end of the game, victory points are awarded for each development a player controls, with the more advanced developments scoring more points.
The board is divided into a hexagonal grid, onto which tiles representing land developments (businesses, industries, parks, an airport, etc.) are placed. Each space has a set of three tiles which can be placed on it, representing the uses to which the land was put "yesterday", "today", and "tomorrow". Players plan the order in which developments occur geographically, using colored cylinders to mark ownership. Each stage of development requires two player markers, promoting negotiation between players as to what happens first. Developments on a given space must be carried out chronologically (ie. in the order "yesterday", "today", and "tomorrow"). When a development is completed, the rules allow the acting player to swap markers with those of other players in adjacent spaces, subject to certain limitations, thus expanding his control over the local area. At the end of the game, victory points are awarded for each development a player controls, with the more advanced developments scoring more points.
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