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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Tracy Hickman, Laura Hickman
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아티스트
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인원
게임 소개
당신의 전자책 읽기 장치를 모험과 상상력의 포털로 바꾸는 트레이시 & 로라 힉먼의 스토리텔링 보드 게임.
당신의 신비한 이야기의 일부를 발견하고 수집하면서 전략과 지혜를 발휘하고, 그리고 나서 그 서사적인 모험을 완성하는 첫 번째 사람이 되세요. 이 이야기는 여러분이 … 게임을 할 때마다 다르거나 웹사이트 sojournertales.com에서 새로운 소저너 테일즈를 다운로드 받을 수 있습니다!
플레이어가 리드 플레이어 토큰(리드 플레이어)을 들고 있는 것을 시작으로, 플레이어는 저니 라운드(이동)와 스토리 라운드의 두 라운드에서 각 턴을 수행한다.
‘locations’ 및 ‘를 연결하는 다이 롤 다운 경로에 의해 이동합니다.Chapter Disks’는 보드 주변의 이벤트 공간에 위치합니다. 플레이어 이동은 위치 또는 &lsquo에서 끝 이동을 허용합니다.디스크’ 장. 만약 끝 이동 공간에 다른 플레이어’dual’의 토큰이 있다면, 두 플레이어 모두 그 공간을 통제하기 위해, 승자는 그들 중 어떤 플레이어가 그 공간에서 1-2 공간을 앞으로 이동할지 결정한다. ‘Chapter Disks’는 다음 라운드에서 보드에서 픽업할 수 있으며, 이 경우 공간이 더 이상 이동하지 않으므로 게임이 진행됨에 따라 이동 옵션이 줄어듭니다.
모든 플레이어 토큰이 이동을 마치면 스토리 라운드는 리드 플레이어로 시작합니다. &lsquo에 있는 플레이어들;다른 플레이어의 디스크’ 챕터 색상이 라운드를 끝냅니다. Face-up & Lsquo에 있는 선수들;Chapter Disks’ 고유의 색상으로 보드에서 떼어내어 앞에 있는 디스플레이 카드에 넣습니다. 만약 그들이 많은 &lsquo를 가지고 있다면;디스크’장’를 보드의 현재 ‘장’ 마커로 지정하면 성공담’ 이벤트가 발생하며(보드의 ‘장’ 및 &lsquene’ 마커에서 엔트리 번호를 참조) 리드 플레이어가 됩니다. 그렇지 않으면 &lsquo가 있다.트위스트 테일즈’ 이벤트, ‘트위스트’ 데크의 두 카드와 ‘의 세 번째 카드를 결합합니다.Tales’ 짧은 플롯 설명으로 데크합니다.
서사시 이벤트와 트위스트 테일즈 이벤트 모두 소저너 스토리 북에서 테이블에 앉은 다른 플레이어가 쳐다보는 테일즈 참조 번호를 생성합니다. 이 스토리북은 게임에 포함된 종이책이거나 우리 웹사이트에서 다운로드한 전자책 파일(epub 또는 mobi 형식)입니다. 이 스토리북은 게임의 스토리 엔진입니다. 각 엔트리는 플레이어에게 특별한 도전을 제공할 수 있다.챕터’ 및 ‘씬(scene)’ 보드 또는 허가 ‘의 마커데스티니 카드’ 게임을 하는 동안 플레이어가 자신의 위치를 개선하거나 다른 플레이어를 방해하기 위해 사용할 수 있는 카드입니다.
선택적인 규칙을 통해 창의적인 플레이어들은 게임 중에 자신만의 ‘일반적인 스토리’를 즉시 생성할 수 있다.
일반적으로 목표는 5 &lsquo를 구하는 것이다.게임에 이기기 위해 자신만의 색깔의 스토리 디스크’를 사용하세요. 이를 위해 다른 플레이어와 테일즈북 항목을 격투해야 합니다. 결론은 이야기를 끝내고 이긴 이야기꾼을 선언합니다.
당신의 신비한 이야기의 일부를 발견하고 수집하면서 전략과 지혜를 발휘하고, 그리고 나서 그 서사적인 모험을 완성하는 첫 번째 사람이 되세요. 이 이야기는 여러분이 … 게임을 할 때마다 다르거나 웹사이트 sojournertales.com에서 새로운 소저너 테일즈를 다운로드 받을 수 있습니다!
플레이어가 리드 플레이어 토큰(리드 플레이어)을 들고 있는 것을 시작으로, 플레이어는 저니 라운드(이동)와 스토리 라운드의 두 라운드에서 각 턴을 수행한다.
‘locations’ 및 ‘를 연결하는 다이 롤 다운 경로에 의해 이동합니다.Chapter Disks’는 보드 주변의 이벤트 공간에 위치합니다. 플레이어 이동은 위치 또는 &lsquo에서 끝 이동을 허용합니다.디스크’ 장. 만약 끝 이동 공간에 다른 플레이어’dual’의 토큰이 있다면, 두 플레이어 모두 그 공간을 통제하기 위해, 승자는 그들 중 어떤 플레이어가 그 공간에서 1-2 공간을 앞으로 이동할지 결정한다. ‘Chapter Disks’는 다음 라운드에서 보드에서 픽업할 수 있으며, 이 경우 공간이 더 이상 이동하지 않으므로 게임이 진행됨에 따라 이동 옵션이 줄어듭니다.
모든 플레이어 토큰이 이동을 마치면 스토리 라운드는 리드 플레이어로 시작합니다. &lsquo에 있는 플레이어들;다른 플레이어의 디스크’ 챕터 색상이 라운드를 끝냅니다. Face-up & Lsquo에 있는 선수들;Chapter Disks’ 고유의 색상으로 보드에서 떼어내어 앞에 있는 디스플레이 카드에 넣습니다. 만약 그들이 많은 &lsquo를 가지고 있다면;디스크’장’를 보드의 현재 ‘장’ 마커로 지정하면 성공담’ 이벤트가 발생하며(보드의 ‘장’ 및 &lsquene’ 마커에서 엔트리 번호를 참조) 리드 플레이어가 됩니다. 그렇지 않으면 &lsquo가 있다.트위스트 테일즈’ 이벤트, ‘트위스트’ 데크의 두 카드와 ‘의 세 번째 카드를 결합합니다.Tales’ 짧은 플롯 설명으로 데크합니다.
서사시 이벤트와 트위스트 테일즈 이벤트 모두 소저너 스토리 북에서 테이블에 앉은 다른 플레이어가 쳐다보는 테일즈 참조 번호를 생성합니다. 이 스토리북은 게임에 포함된 종이책이거나 우리 웹사이트에서 다운로드한 전자책 파일(epub 또는 mobi 형식)입니다. 이 스토리북은 게임의 스토리 엔진입니다. 각 엔트리는 플레이어에게 특별한 도전을 제공할 수 있다.챕터’ 및 ‘씬(scene)’ 보드 또는 허가 ‘의 마커데스티니 카드’ 게임을 하는 동안 플레이어가 자신의 위치를 개선하거나 다른 플레이어를 방해하기 위해 사용할 수 있는 카드입니다.
선택적인 규칙을 통해 창의적인 플레이어들은 게임 중에 자신만의 ‘일반적인 스토리’를 즉시 생성할 수 있다.
일반적으로 목표는 5 &lsquo를 구하는 것이다.게임에 이기기 위해 자신만의 색깔의 스토리 디스크’를 사용하세요. 이를 위해 다른 플레이어와 테일즈북 항목을 격투해야 합니다. 결론은 이야기를 끝내고 이긴 이야기꾼을 선언합니다.
Tracy & Laura Hickman's storytelling board game that turns your e-reading device into a portal of adventure and imagination.
Use strategy and wits as you discover and collect the parts of your mysterious story, then be the first to complete the epic adventure. The tale is different every time you play … or you can download new Sojourner Tales to play from the website at sojournertales.com!
Beginning with the player holding the Lead Player token (Lead Player), players perform each turn in two rounds of play: a Journey round (movement) and a Story round.
Movement is by die roll down paths connecting ‘locations’ and ‘Chapter Disks’ situated on event spaces around the board. Players moves either allow them end movement on locations or ‘Chapter Disks’. If there is another player’s token on the end movement space, both players ‘dual’ for control of that space, the winner determining which of them will move 1-2 spaces forward off of that space. ‘Chapter Disks’ may be picked up off the board in the next round in which case that space is no longer counted for movement, thus offering diminishing options for movement as the game progresses.
Once all player tokens conclude movement, the Story round begins with the Lead Player. Players on ‘Chapter Disks’ of another player’s color end their round. Players who are on face-up ‘Chapter Disks’ of their own color take them off the board and put them on a display card in front of them. If they have as many ‘Chapter Disks’ as the current ‘chapter’ marker on the board, then they have an Epic Story’ event (referencing the ‘chapter’ and ‘scene’ markers on the board for the entry number) and become the Lead Player. Otherwise, they have a ‘Twisted Tales’ event, combining two cards from the ‘twisted’ deck and a third card from the ‘Tales’ deck into a short plot description.
Both Epic Story Events and Twisted Tales events generate a Tales reference number which another player at the table looks up in the Sojourner Story Book. This Story Book is either a paper book included in the game OR it is an ebook file (epub or mobi format) which has been downloaded from our website. This Story Book is the story engine of the game. Each entry may offer a particular challenge to the player, forward the ‘Chapter’ and ‘Scene’ markers on the board or grant ‘Destiny Cards’ which players may use to better their position or hinder other players during the game.
Optional rules permit creative players to generate their own ‘generic story’ extemporaneously during play.
Generally, the objective is to obtain five ‘Story Disks’ of your own color to win the game. You battle other players and the Tales Book entries as well to achieve this. The conclusion finishes the story and declares the winning storyteller.
Use strategy and wits as you discover and collect the parts of your mysterious story, then be the first to complete the epic adventure. The tale is different every time you play … or you can download new Sojourner Tales to play from the website at sojournertales.com!
Beginning with the player holding the Lead Player token (Lead Player), players perform each turn in two rounds of play: a Journey round (movement) and a Story round.
Movement is by die roll down paths connecting ‘locations’ and ‘Chapter Disks’ situated on event spaces around the board. Players moves either allow them end movement on locations or ‘Chapter Disks’. If there is another player’s token on the end movement space, both players ‘dual’ for control of that space, the winner determining which of them will move 1-2 spaces forward off of that space. ‘Chapter Disks’ may be picked up off the board in the next round in which case that space is no longer counted for movement, thus offering diminishing options for movement as the game progresses.
Once all player tokens conclude movement, the Story round begins with the Lead Player. Players on ‘Chapter Disks’ of another player’s color end their round. Players who are on face-up ‘Chapter Disks’ of their own color take them off the board and put them on a display card in front of them. If they have as many ‘Chapter Disks’ as the current ‘chapter’ marker on the board, then they have an Epic Story’ event (referencing the ‘chapter’ and ‘scene’ markers on the board for the entry number) and become the Lead Player. Otherwise, they have a ‘Twisted Tales’ event, combining two cards from the ‘twisted’ deck and a third card from the ‘Tales’ deck into a short plot description.
Both Epic Story Events and Twisted Tales events generate a Tales reference number which another player at the table looks up in the Sojourner Story Book. This Story Book is either a paper book included in the game OR it is an ebook file (epub or mobi format) which has been downloaded from our website. This Story Book is the story engine of the game. Each entry may offer a particular challenge to the player, forward the ‘Chapter’ and ‘Scene’ markers on the board or grant ‘Destiny Cards’ which players may use to better their position or hinder other players during the game.
Optional rules permit creative players to generate their own ‘generic story’ extemporaneously during play.
Generally, the objective is to obtain five ‘Story Disks’ of your own color to win the game. You battle other players and the Tales Book entries as well to achieve this. The conclusion finishes the story and declares the winning storyteller.
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