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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
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인원
게임 소개
좀비가 원하는 건 우적우적 씹는 뇌뿐이야
인간들이 그들을 포기하고 싶어하지 않는 것이 안타깝다. 좀비 무리들이 겁에 질린 인간들을 향해 행진하는 걸 본 적이 있지 인간들은 결국 굳건하고 결집한 뒤 굶주린 언데드 무리를 날려버리기 시작한다. 하지만 다른 방법이 있다면요? 이 지긋지긋한 오래된 갈등을 해결할 더 문명화된 방법? 우리가 대신 협상하면 어떨까?
RE: 네 뇌는 조나단 콜튼의 히트곡을 바탕으로 한거야.
플레이어는 뇌를 먹는 상황을 협상하는 좀비와 생존자의 역할을 맡는다. 좀비는 그저 따뜻한 식사를 원하며 생존자를 설득하여 문을 열고 식사가 되도록 노력하고 있는 반면, 생존자는 평화롭게 자신의 삶을 살아가길 원하며 좀비에게 다른 불쌍한 사람을 괴롭히도록 설득하기를 원할 뿐입니다. 아니면 그냥 다 같이 어수선하게 되는 것이 더 낫습니다. 이 게임을 하기 위해서는 손에 들고 있는 카드 세트를 바탕으로 교대로 주장을 펼친다. 제한은 카드의 분위기뿐이고, 내용은 전적으로 선수에게 달려 있다.
RE: 당신의 뇌는 빠르게 진행되는 2인용 게임으로 경기하는 것만큼이나 보는 것이 즐겁고, 토론하고, 꼬드기고, 그리고 승리를 향한 길을 위협할 때 땅콩 갤러리의 도움을 자주 받을 것입니다.
RE를 하는 데는 세 가지 측면이 있습니다: 여러분의 두뇌입니다.
첫 번째는 가위바위보 기계공입니다. 논리적, 감성적, 공격적 세 가지 유형의 주장이 있으며, 2-8의 값부터 시작합니다. 논리 논쟁은 감성 논쟁에 +2의 보너스를 받고 공격적 논쟁에 -2의 페널티를 받으며, 감정 논쟁은 공격적 논쟁에 +2의 보너스를 받고, 공격적 논쟁은 논리 논쟁에 -2의 보너스를 받고, 감성 논쟁에 -2의 보너스를 받습니다. 보너스나 위약금은 스택에 있는 카드가 아닌 재생 중인 카드에 적용됩니다. 적용된 보너스나 패널티(또는 같은 유형의 인수인 경우 둘 다)와 함께 값이 더 높은 경우 해당 카드를 사용할 수 있습니다.
두 번째는 롤플레잉 측면입니다. 당신이 카드를 할 때마다, 당신은 당신이 한 논쟁의 종류에 대한 주장을 해야 합니다. 따라서, 당신이 좀비라면, 3가지 가치를 가질 수 있습니다. "우린 항상 좋은 친구였어. 그리고 다른 좀비들에게 널 갈기갈기 찢기는 걸 보고 싶지 않아. 네 뇌를 먹어버리면 널 좀비로 만들어줄 거야 그래야 우리가 영원히 친구가 될 수 있어!" 그리고 살아남은 사람으로서 여러분은 2값 논리 논증으로 답할 수 있는데, 이것은 사실 이전의 3가지 감정과 4대인 논리 논증이고 " 같은 말을 할 수 있습니다.네가 진정한 내 친구라면 다른 좀비들로부터 날 지켜줄 거라고 생각하겠지 아니면 적어도 내 뇌를 먹으려는 건 그만둬야 해
세 번째는 트릭 테이킹 기계공입니다. 게임에서 이기려면 5개의 논쟁에서 이겨야 합니다. 각 플레이어는 5개의 카드를 가지고 논쟁을 시작하고 그 카드를 사용하여 주장을 합니다. 그들이 더 이상 테이블에서 논쟁을 이길 수 없을 때(또는 그들이 하지 않기로 선택한 경우), 카드를 마지막으로 플레이한 사람이 그 논쟁에서 승리한다. 기존 인수를 극복하기 위해 동일한 인수 유형의 카드 두 개를 사용할 수 있습니다. 만약 한 선수가 완전히 카드가 바닥나서 상대의 주장에 더 이상 대응할 수 없다면, 그들은 패배한다.
인간들이 그들을 포기하고 싶어하지 않는 것이 안타깝다. 좀비 무리들이 겁에 질린 인간들을 향해 행진하는 걸 본 적이 있지 인간들은 결국 굳건하고 결집한 뒤 굶주린 언데드 무리를 날려버리기 시작한다. 하지만 다른 방법이 있다면요? 이 지긋지긋한 오래된 갈등을 해결할 더 문명화된 방법? 우리가 대신 협상하면 어떨까?
RE: 네 뇌는 조나단 콜튼의 히트곡을 바탕으로 한거야.
플레이어는 뇌를 먹는 상황을 협상하는 좀비와 생존자의 역할을 맡는다. 좀비는 그저 따뜻한 식사를 원하며 생존자를 설득하여 문을 열고 식사가 되도록 노력하고 있는 반면, 생존자는 평화롭게 자신의 삶을 살아가길 원하며 좀비에게 다른 불쌍한 사람을 괴롭히도록 설득하기를 원할 뿐입니다. 아니면 그냥 다 같이 어수선하게 되는 것이 더 낫습니다. 이 게임을 하기 위해서는 손에 들고 있는 카드 세트를 바탕으로 교대로 주장을 펼친다. 제한은 카드의 분위기뿐이고, 내용은 전적으로 선수에게 달려 있다.
RE: 당신의 뇌는 빠르게 진행되는 2인용 게임으로 경기하는 것만큼이나 보는 것이 즐겁고, 토론하고, 꼬드기고, 그리고 승리를 향한 길을 위협할 때 땅콩 갤러리의 도움을 자주 받을 것입니다.
RE를 하는 데는 세 가지 측면이 있습니다: 여러분의 두뇌입니다.
첫 번째는 가위바위보 기계공입니다. 논리적, 감성적, 공격적 세 가지 유형의 주장이 있으며, 2-8의 값부터 시작합니다. 논리 논쟁은 감성 논쟁에 +2의 보너스를 받고 공격적 논쟁에 -2의 페널티를 받으며, 감정 논쟁은 공격적 논쟁에 +2의 보너스를 받고, 공격적 논쟁은 논리 논쟁에 -2의 보너스를 받고, 감성 논쟁에 -2의 보너스를 받습니다. 보너스나 위약금은 스택에 있는 카드가 아닌 재생 중인 카드에 적용됩니다. 적용된 보너스나 패널티(또는 같은 유형의 인수인 경우 둘 다)와 함께 값이 더 높은 경우 해당 카드를 사용할 수 있습니다.
두 번째는 롤플레잉 측면입니다. 당신이 카드를 할 때마다, 당신은 당신이 한 논쟁의 종류에 대한 주장을 해야 합니다. 따라서, 당신이 좀비라면, 3가지 가치를 가질 수 있습니다. "우린 항상 좋은 친구였어. 그리고 다른 좀비들에게 널 갈기갈기 찢기는 걸 보고 싶지 않아. 네 뇌를 먹어버리면 널 좀비로 만들어줄 거야 그래야 우리가 영원히 친구가 될 수 있어!" 그리고 살아남은 사람으로서 여러분은 2값 논리 논증으로 답할 수 있는데, 이것은 사실 이전의 3가지 감정과 4대인 논리 논증이고 " 같은 말을 할 수 있습니다.네가 진정한 내 친구라면 다른 좀비들로부터 날 지켜줄 거라고 생각하겠지 아니면 적어도 내 뇌를 먹으려는 건 그만둬야 해
세 번째는 트릭 테이킹 기계공입니다. 게임에서 이기려면 5개의 논쟁에서 이겨야 합니다. 각 플레이어는 5개의 카드를 가지고 논쟁을 시작하고 그 카드를 사용하여 주장을 합니다. 그들이 더 이상 테이블에서 논쟁을 이길 수 없을 때(또는 그들이 하지 않기로 선택한 경우), 카드를 마지막으로 플레이한 사람이 그 논쟁에서 승리한다. 기존 인수를 극복하기 위해 동일한 인수 유형의 카드 두 개를 사용할 수 있습니다. 만약 한 선수가 완전히 카드가 바닥나서 상대의 주장에 더 이상 대응할 수 없다면, 그들은 패배한다.
All a zombie wants is a brain to munch.
Too bad the humans don’t want to give them up. We have all seen it before, the zombie hordes march against the panicked humans. The humans eventually entrench and rally then start blowing away the poor hungry masses of undead. But what if there was a different way? A more civilized way of resolving this tired old conflict? What if we could negotiate instead?
RE: Your Brains is based on the hit song by Jonathan Coulton.
Players take on the roles of the Zombie and the survivor negotiating the brain eating situation. The zombie just wants a hot meal and is trying to convince the survivor to open the door and be that meal, meanwhile the Survivor just wants to go about his life in peace and would love to convince the zombie to go bother some other poor fool, or better yet just stop shambling around all together. To do this players take turns making arguments based on a set of cards in their hands. The only limitation is the mood of the card played, the content is entirely up to the players.
RE: Your Brains is a fast playing two player game that is as much fun to watch as it is to play and you will often get help from the peanut gallery as you try to debate, cajole, and threaten your way to victory.
There are three aspects to playing RE: Your Brains.
1st is the rock, paper, scissors mechanic. There are three types of arguments to be made, Logical, Emotional, and Aggressive, ranging from values of 2-8. Logical arguments get a +2 bonus against Emotional arguments and -2 penalty against Aggressive, Emotional arguments get a +2 bonus against Aggressive and -2 against Logical, and Aggressive arguments get a +2 against Logical and -2 against Emotional. The bonus or penalty applies to the card being played, not the card on the stack. As long as the value is higher with the applied bonus or penalty (or neither if they're the same type of argument), you can play that card in response.
2nd is the roleplaying aspect. Every time you play a card, you must make an argument of the type of argument you played. Hence, if you're the zombie, you might make an 3 value Emotional plea of "We've always been such good friends, and I would hate to have you be ripped to shreds by some other zombies. Let me eat your brain, and I'll turn you into a zombie so we can be friends forever!" and as the survivor you might reply with a 2 value Logical argument which is actually a 4 against the previous 3 emotional and say something like "One would think if you were truly my friend you would defend me from these other zombies, or at the very least stop trying to eat my brain."
3rd is the trick-taking mechanic. To win the game, you must win 5 arguments Each player starts the argument with a hand of 5 cards and uses those cards to make their argument. When they can no longer beat the argument on the table (or if they choose not to), the last person to play a card wins that argument. You may play two cards of the same argument type to overcome an existing argument. If a player completely runs out of cards and has no more to respond to their opponent's argument, they lose.
Too bad the humans don’t want to give them up. We have all seen it before, the zombie hordes march against the panicked humans. The humans eventually entrench and rally then start blowing away the poor hungry masses of undead. But what if there was a different way? A more civilized way of resolving this tired old conflict? What if we could negotiate instead?
RE: Your Brains is based on the hit song by Jonathan Coulton.
Players take on the roles of the Zombie and the survivor negotiating the brain eating situation. The zombie just wants a hot meal and is trying to convince the survivor to open the door and be that meal, meanwhile the Survivor just wants to go about his life in peace and would love to convince the zombie to go bother some other poor fool, or better yet just stop shambling around all together. To do this players take turns making arguments based on a set of cards in their hands. The only limitation is the mood of the card played, the content is entirely up to the players.
RE: Your Brains is a fast playing two player game that is as much fun to watch as it is to play and you will often get help from the peanut gallery as you try to debate, cajole, and threaten your way to victory.
There are three aspects to playing RE: Your Brains.
1st is the rock, paper, scissors mechanic. There are three types of arguments to be made, Logical, Emotional, and Aggressive, ranging from values of 2-8. Logical arguments get a +2 bonus against Emotional arguments and -2 penalty against Aggressive, Emotional arguments get a +2 bonus against Aggressive and -2 against Logical, and Aggressive arguments get a +2 against Logical and -2 against Emotional. The bonus or penalty applies to the card being played, not the card on the stack. As long as the value is higher with the applied bonus or penalty (or neither if they're the same type of argument), you can play that card in response.
2nd is the roleplaying aspect. Every time you play a card, you must make an argument of the type of argument you played. Hence, if you're the zombie, you might make an 3 value Emotional plea of "We've always been such good friends, and I would hate to have you be ripped to shreds by some other zombies. Let me eat your brain, and I'll turn you into a zombie so we can be friends forever!" and as the survivor you might reply with a 2 value Logical argument which is actually a 4 against the previous 3 emotional and say something like "One would think if you were truly my friend you would defend me from these other zombies, or at the very least stop trying to eat my brain."
3rd is the trick-taking mechanic. To win the game, you must win 5 arguments Each player starts the argument with a hand of 5 cards and uses those cards to make their argument. When they can no longer beat the argument on the table (or if they choose not to), the last person to play a card wins that argument. You may play two cards of the same argument type to overcome an existing argument. If a player completely runs out of cards and has no more to respond to their opponent's argument, they lose.
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