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BGG랭킹
BGG전체 : 9696
FAMILYGAMES : 2259
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.06 / 5
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디자이너
Kris Gould
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아티스트
Mike Raabe
-
인원
게임 소개
갤리온 함대를 이끌고 머키 제도로 가서 역사상 가장 위대한 해적 보물을 숨겨 놓으십시오. 부카니어 본즈(육지인들은 "dice"라고 부른다)를 굴려 배를 바다로 보내십시오. 섬에 도착하면 그곳에 있는 것만으로도 특별 보너스를 받는다. 하지만 가장 좋은 부분은 보물이야! 보물을 찾아 항구로 가져온 다음 다시 출항해야 합니다. 3개의 보물을 가져온 첫 번째 해적이 "의 타이틀을 주장합니다.칠해의 소굴"! 으르렁!!!
부카니어 본즈의 각 플레이어는 6개의 번호가 매겨진 항구에서 6개의 배로 출발하며, 각 배는 항구, 바다, 섬으로 구성된 항로에 있다. 한 쌍이 있다면 한 칸씩 굴려진 배(항구에서 바다로, 또는 바다에서 섬으로)를 전진시키고, 3개의 종류가 있다면 적절한 배(항구에서 섬으로)를 두 칸씩 전진시킨다. 플레이어가 섬에 배를 가지고 있을 때, 보너스를 받는다:
섬 1이나 6에서는 주사위를 하나 더 굴리고, 섬 1과 6에서는 주사위를 두 개 더 굴린다.
2번 섬이나 5번 섬에 있을 때는 굴려진 주사위에서 하나를 더하거나 뺄 수 있지만, 2번 섬과 5번 섬에서는 두 번 더할 수 있다.
섬 3이나 4에서는 주사위를 한 번 더 굴릴 수 있으며 섬 3과 4에서는 두 번 더 굴릴 수 있다.
플레이어가 섬에 배를 가지고 있을 때, 그 섬 번호와 일치하는 3가지 종류의 배가 있다면, 그 배는 하나의 보물을 잡고 항구로 돌아간다.
배를 전진시킬 수 없는 경우, 1등 항해사 (1)을 섬에 배치하여 다음 차례에 자신의 힘을 부여하고, (2) 자신보다 더 많은 보물을 가진 플레이어가 소유한 보물에 도둑으로 배치하여 다음 차례에 도둑을 잡을 기회를 주거나, (3) 자신의 보물에 도둑을 제거하기 위해 방어자로 사용할 수 있다.
이 게임은 플레이어가 세 번째 보물을 모으는 라운드를 마칩니다. 만약 그가 3개의 보물을 가지고 있는 유일한 선수라면, 그가 승리하고, 여러 명의 선수가 3개를 가지고 있다면, 그의 항구에서 더 많은 배를 가지고 있는 동점자가 승리한다.
버커니어 본즈는 단독 게임을 위한 규칙을 포함한 몇 가지 플레이 변형을 포함한다.
부카니어 본즈의 각 플레이어는 6개의 번호가 매겨진 항구에서 6개의 배로 출발하며, 각 배는 항구, 바다, 섬으로 구성된 항로에 있다. 한 쌍이 있다면 한 칸씩 굴려진 배(항구에서 바다로, 또는 바다에서 섬으로)를 전진시키고, 3개의 종류가 있다면 적절한 배(항구에서 섬으로)를 두 칸씩 전진시킨다. 플레이어가 섬에 배를 가지고 있을 때, 보너스를 받는다:
섬 1이나 6에서는 주사위를 하나 더 굴리고, 섬 1과 6에서는 주사위를 두 개 더 굴린다.
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플레이어가 섬에 배를 가지고 있을 때, 그 섬 번호와 일치하는 3가지 종류의 배가 있다면, 그 배는 하나의 보물을 잡고 항구로 돌아간다.
배를 전진시킬 수 없는 경우, 1등 항해사 (1)을 섬에 배치하여 다음 차례에 자신의 힘을 부여하고, (2) 자신보다 더 많은 보물을 가진 플레이어가 소유한 보물에 도둑으로 배치하여 다음 차례에 도둑을 잡을 기회를 주거나, (3) 자신의 보물에 도둑을 제거하기 위해 방어자로 사용할 수 있다.
이 게임은 플레이어가 세 번째 보물을 모으는 라운드를 마칩니다. 만약 그가 3개의 보물을 가지고 있는 유일한 선수라면, 그가 승리하고, 여러 명의 선수가 3개를 가지고 있다면, 그의 항구에서 더 많은 배를 가지고 있는 동점자가 승리한다.
버커니어 본즈는 단독 게임을 위한 규칙을 포함한 몇 가지 플레이 변형을 포함한다.
Sail your fleet of galleons to the Murky Isles, hiding place for some of the greatest pirate treasures ever buried. Roll the Buccaneer Bones (landlubbers call them "dice") to send ships out to sea. When you reach the island, you get a special bonus just for being there. But the best part is the treasure! Find the treasure and bring it back to port, then set sail again. The first pirate to bring back three treasures claims the title of "Scourge of the Seven Seas"! Arrrr!!!
Each player in Buccaneer Bones starts with six ships on the six numbered ports of his player mat; each ship is in a sailing lane that consists of a port, a sea space, and an island. On a turn, the player rolls four dice, then rerolls as many as he wants; if he now has a pair, he advances the ship matching the number rolled one space (from port to sea or from sea to island) and if he has a three-of-a-kind, he advances the appropriate ship two spaces (from port to island). When a player has a ship on an island, he receives a bonus:
When on islands 1 or 6, he rolls one extra die; on islands 1 and 6, he rolls two extra dice.
When on islands 2 or 5, he can add or subtract one from a rolled die; on islands 2 and 5, he can do this twice.
When on islands 3 or 4, he can reroll any number of dice one extra time; on islands 3 and 4, he can reroll two extra times.
When a player has a ship on an island, if he has a three-of-a-kind matching that island number, the ship grabs one treasure, then returns to port.
If a player can't advance a ship, he can place his first mate (1) as a scout on an island to grant himself that power on his next turn, (2) as a thief on a treasure owned by a player with more treasure than him, giving him a chance to steal it next turn if he rolls any three-of-a-kind, or (3) as a defender to remove a thief on one of his treasures.
The game ends the round that a player collects his third treasure. If he's the only one with three treasures, he wins; if multiple players have three, then the tied player who has more ships farther from his ports wins.
Buccaneer Bones includes a couple of play variants, including rules for a solo game.
Each player in Buccaneer Bones starts with six ships on the six numbered ports of his player mat; each ship is in a sailing lane that consists of a port, a sea space, and an island. On a turn, the player rolls four dice, then rerolls as many as he wants; if he now has a pair, he advances the ship matching the number rolled one space (from port to sea or from sea to island) and if he has a three-of-a-kind, he advances the appropriate ship two spaces (from port to island). When a player has a ship on an island, he receives a bonus:
When on islands 1 or 6, he rolls one extra die; on islands 1 and 6, he rolls two extra dice.
When on islands 2 or 5, he can add or subtract one from a rolled die; on islands 2 and 5, he can do this twice.
When on islands 3 or 4, he can reroll any number of dice one extra time; on islands 3 and 4, he can reroll two extra times.
When a player has a ship on an island, if he has a three-of-a-kind matching that island number, the ship grabs one treasure, then returns to port.
If a player can't advance a ship, he can place his first mate (1) as a scout on an island to grant himself that power on his next turn, (2) as a thief on a treasure owned by a player with more treasure than him, giving him a chance to steal it next turn if he rolls any three-of-a-kind, or (3) as a defender to remove a thief on one of his treasures.
The game ends the round that a player collects his third treasure. If he's the only one with three treasures, he wins; if multiple players have three, then the tied player who has more ships farther from his ports wins.
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