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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Lucrezia
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아티스트
Marco Campari
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인원
게임 소개
《유닛à 디 소코르소 자포네시》는 일본 구조대가 지진, 태풍, 쓰나미, 핵 오염과 같은 일본 도시에서 발생할 수 있는 위험으로부터 일본인들을 구하고 보호하기 위한 목적을 그린 협동 게임이다. 이 게임은 2011년 3월 일본 대지진과 쓰나미 때 사망한 모든 사람들을 기리기 위한 것입니다.
각 플레이어는 일본 구조대를 대표하며 지도에서 자파드에 발생한 문제를 해결하기 위해 노력할 것입니다.
플레이어의 목표는 지도에 표시된 LSL(Level of Saved Lifes Track)의 레벨 8에 도달하는 것이다. 즉, 영향을 받는 대부분의 인구를 구하고 레벨 7에 도달하는 것을 피하는 것이다. 즉, 너무 많은 생명을 잃는 것을 의미한다.
각 플레이어는 일본 구조대(JRT)를 선택하고 지도 상의 도시에 1팀을 배치한다. 모든 문제 타일이 컵에 담겨 함께 섞입니다.
플레이 순서는 다음과 같습니다.
플레이어가 d12 다이를 굴립니다. 결과가 1-6이면 새로운 문제가 발생하고(c로 이동), 결과가 7-12이면 새로운 문제가 없습니다!(e로 이동)
c. 문제가 발생한 도시를 보려면 d12 다이를 굴립니다(각 도시에는 이름과 참조 번호가 있음).
d. 컵에서 문제 타일을 하나 가져다가 어떤 문제가 표시되는지 보고 c 동안 도시 근처에 놓습니다.
e. 모든 플레이어는 지도에 표시된 도시(일반적으로 문제 또는 폐허가 있는 곳)에서 JRT를 이동할 수 있습니다. 여기서 플레이어부터 시작하여 문제를 해결하려고 합니다.
JRT는 한 차례에 하나씩 문제를 해결할 수 있으므로 도시에 문제 타일이 두 개 이상 있는 경우 플레이어는 자신의 JRT에서 시도할 문제를 선택해야 합니다.
JRT가 문제를 해결하면 LSL 트랙을 한 단계 올리고 폐허 쪽의 문제 타일을 돌립니다.
JRT가 문제를 해결하지 못할 경우, 문제는 그대로 남아 다음 턴을 시작할 때 LSL을 감소시킨다.
선수들은 문제를 해결하는 데 있어 네거티브 DRM을 피하기 위해 레전드를 클리어해야 합니다.
멋진 작은 협동 게임이야!
각 플레이어는 일본 구조대를 대표하며 지도에서 자파드에 발생한 문제를 해결하기 위해 노력할 것입니다.
플레이어의 목표는 지도에 표시된 LSL(Level of Saved Lifes Track)의 레벨 8에 도달하는 것이다. 즉, 영향을 받는 대부분의 인구를 구하고 레벨 7에 도달하는 것을 피하는 것이다. 즉, 너무 많은 생명을 잃는 것을 의미한다.
각 플레이어는 일본 구조대(JRT)를 선택하고 지도 상의 도시에 1팀을 배치한다. 모든 문제 타일이 컵에 담겨 함께 섞입니다.
플레이 순서는 다음과 같습니다.
플레이어가 d12 다이를 굴립니다. 결과가 1-6이면 새로운 문제가 발생하고(c로 이동), 결과가 7-12이면 새로운 문제가 없습니다!(e로 이동)
c. 문제가 발생한 도시를 보려면 d12 다이를 굴립니다(각 도시에는 이름과 참조 번호가 있음).
d. 컵에서 문제 타일을 하나 가져다가 어떤 문제가 표시되는지 보고 c 동안 도시 근처에 놓습니다.
e. 모든 플레이어는 지도에 표시된 도시(일반적으로 문제 또는 폐허가 있는 곳)에서 JRT를 이동할 수 있습니다. 여기서 플레이어부터 시작하여 문제를 해결하려고 합니다.
JRT는 한 차례에 하나씩 문제를 해결할 수 있으므로 도시에 문제 타일이 두 개 이상 있는 경우 플레이어는 자신의 JRT에서 시도할 문제를 선택해야 합니다.
JRT가 문제를 해결하면 LSL 트랙을 한 단계 올리고 폐허 쪽의 문제 타일을 돌립니다.
JRT가 문제를 해결하지 못할 경우, 문제는 그대로 남아 다음 턴을 시작할 때 LSL을 감소시킨다.
선수들은 문제를 해결하는 데 있어 네거티브 DRM을 피하기 위해 레전드를 클리어해야 합니다.
멋진 작은 협동 게임이야!
Unità di Soccorso Giapponesi (Japanese Rescue Teams) is a cooperative game portraying the aim of the Japanese Rescue Teams to save and protect the Japanese population from the dangers which can occur in the Japanese cities, like earthquakes, typhoons, tsunamis and nuclear pollution. This game is in memory of all the people died during the March 2011 Japanese earthquake and tsunami.
Each player represent a Japanese Rescue Team and will try to solve the problems ariring in the Japaed on the map.
The objective of the players is to reach the level 8 of the Level of Saved Lifes Track (LSL) depicted on the map, which means having saved most of the affected population and thus avoiding to reach the level -7, which would mean the loss of too many lives.
Each player chooses its set of Japanese Rescue Teams (JRT) and deploy the Team 1 in a city on the map. All the Problem Tiles are put in a cup and shuffled together.
The Sequence of play is like the following:
The playing player rolls the d12 die: if the result is 1-6 a new Problem arises (go to c); if the result is 7-12, no new Problems! (go to e.)
c. Roll the d12 die to see in which city the Problem occur (each city has a name and a reference number)
d. Take one Problem Tile form the cup, see which kind of problem is shown and put it near the city rolled during c.
e. Every Player can move his/her JRT in any city shown in the map, normally where there is a Problem or Ruins; there he/she tries to solve a Problem, starting from the playing Player.
A JRT can try to solve one Problem per turn, so if there is more than one Problem Tile in a city, the playing Player must choose which one will be tried by his/her JRT.
If the JRT manages to resolve the Problem, raise by 1 level the LSL Track, turn the Problem tile on the Ruins side.
If the JRT does not manage to solve the Problem, the Problem remains and at the start of the next turn, will decrease the LSL:
The players have to clear Ruins in order to avoid negative DRM in solving the Problems.
A nice small cooperative game!
Each player represent a Japanese Rescue Team and will try to solve the problems ariring in the Japaed on the map.
The objective of the players is to reach the level 8 of the Level of Saved Lifes Track (LSL) depicted on the map, which means having saved most of the affected population and thus avoiding to reach the level -7, which would mean the loss of too many lives.
Each player chooses its set of Japanese Rescue Teams (JRT) and deploy the Team 1 in a city on the map. All the Problem Tiles are put in a cup and shuffled together.
The Sequence of play is like the following:
The playing player rolls the d12 die: if the result is 1-6 a new Problem arises (go to c); if the result is 7-12, no new Problems! (go to e.)
c. Roll the d12 die to see in which city the Problem occur (each city has a name and a reference number)
d. Take one Problem Tile form the cup, see which kind of problem is shown and put it near the city rolled during c.
e. Every Player can move his/her JRT in any city shown in the map, normally where there is a Problem or Ruins; there he/she tries to solve a Problem, starting from the playing Player.
A JRT can try to solve one Problem per turn, so if there is more than one Problem Tile in a city, the playing Player must choose which one will be tried by his/her JRT.
If the JRT manages to resolve the Problem, raise by 1 level the LSL Track, turn the Problem tile on the Ruins side.
If the JRT does not manage to solve the Problem, the Problem remains and at the start of the next turn, will decrease the LSL:
The players have to clear Ruins in order to avoid negative DRM in solving the Problems.
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