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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Peter Eric Hendrickson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 절판 게임은 더블 모푸스에 대한 프리커서이며 같은 디자이너에 의해 만들어졌다. 34개의 타일이 있고, 각각 네 개의 정사각형과 빨간색 또는 노란색 벽이 있다. 6x6 프레임이 조립되고, 각 플레이어는 한 번에 두 개의 타일을 번갈아 배치하여 두 개의 빈 자리를 만든다. 미로 타일은 각 색깔의 12개의 에너지 포인트를 포함합니다. 더블 모푸스와는 달리 미로는 3차원이 아닙니다.
각 선수는 3명의 가드와 1개의 트로버를 가지고 있다. 게임의 목적은 플레이어가 주어진 색의 모든 에너지 포인트를 수집하거나 상대의 트로이 목마를 포착하는 것이다.
각 턴마다, 한 선수는 자신의 모든 말을 10제곱씩 움직일 수 있다. 가드는 직교로만 이동할 수 있으며, 트로이 목마는 직교 및 대각선으로 모두 이동할 수 있습니다. 트로이 목마만이 에너지 포인트를 수집할 수 있습니다. 간수들은 움직임을 막는 역할을 합니다.
에너지 포인트는 인접한 빈 사각형으로 미로 타일을 밀어넣어 "모프"를 만드는 데 사용될 수 있다. 사용된 각 포인트는 두 개의 그러한 모프를 허용한다. 튜브를 포함하는 타일은 변형할 수 없습니다.
상대 트로버를 포획하려면 적의 방어선, 벽, 빈 공간, 또는 적의 에너지 포인트를 조합하여 한 바퀴 완전히 돌면서 고정시켜야 한다. 투척자는 에너지 포인트나 아군 경비원의 생명을 포기함으로써 적 수비대를 지나칠 수 있다.
각 선수는 3명의 가드와 1개의 트로버를 가지고 있다. 게임의 목적은 플레이어가 주어진 색의 모든 에너지 포인트를 수집하거나 상대의 트로이 목마를 포착하는 것이다.
각 턴마다, 한 선수는 자신의 모든 말을 10제곱씩 움직일 수 있다. 가드는 직교로만 이동할 수 있으며, 트로이 목마는 직교 및 대각선으로 모두 이동할 수 있습니다. 트로이 목마만이 에너지 포인트를 수집할 수 있습니다. 간수들은 움직임을 막는 역할을 합니다.
에너지 포인트는 인접한 빈 사각형으로 미로 타일을 밀어넣어 "모프"를 만드는 데 사용될 수 있다. 사용된 각 포인트는 두 개의 그러한 모프를 허용한다. 튜브를 포함하는 타일은 변형할 수 없습니다.
상대 트로버를 포획하려면 적의 방어선, 벽, 빈 공간, 또는 적의 에너지 포인트를 조합하여 한 바퀴 완전히 돌면서 고정시켜야 한다. 투척자는 에너지 포인트나 아군 경비원의 생명을 포기함으로써 적 수비대를 지나칠 수 있다.
This out of print game is a pre-cursor to Double Morphus, and by the same designer. There are 34 tiles, each containing four squares and either red or yellow colored walls. A 6 by 6 frame is assembled, and each player takes turns placing two tiles at a time to build the maze, leaving two empty spots. The maze tiles contain 12 energy points of each color. Unlike Double Morphus, the maze is not three dimensional.
Each player has 3 guards and a trover. The object of the game is to collect all energy points of a player's given color, or to capture the opponent's trover.
On each turn, a player may move all of his pieces 10 squares each. Guards may move orthogonally only, and trovers may move both orthogonally and diagonally. Only trovers may collect energy points. Guards serve to block movement.
Energy points may be spent to "morph" a maze tile by sliding it into an adjacent empty square. Each point spent allows two such morphs. Tiles containing a trover may not be morphed.
To capture an opposing trover, it must be immobilized by a combination of enemy guards, walls, empty space, or enemy energy points for one full turn. A trover can force itself past an enemy guard by surrendering either an energy point or the life of a friendly guard.
Each player has 3 guards and a trover. The object of the game is to collect all energy points of a player's given color, or to capture the opponent's trover.
On each turn, a player may move all of his pieces 10 squares each. Guards may move orthogonally only, and trovers may move both orthogonally and diagonally. Only trovers may collect energy points. Guards serve to block movement.
Energy points may be spent to "morph" a maze tile by sliding it into an adjacent empty square. Each point spent allows two such morphs. Tiles containing a trover may not be morphed.
To capture an opposing trover, it must be immobilized by a combination of enemy guards, walls, empty space, or enemy energy points for one full turn. A trover can force itself past an enemy guard by surrendering either an energy point or the life of a friendly guard.
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