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BGG랭킹
BGG전체 : 24627
WARGAMES : 4054
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인원
3-6 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.63 / 5
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디자이너
Tom Jolly
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아티스트
Thomas Denmark, Brendon Fraim, Brian Fraim, Alvin Helms
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인원
게임 소개
카멜롯에서는 플레이어들이 엑스칼리버를 차지하기 위해 경쟁한다. 각 플레이어는 5명의 아르튀르와 다른 아서 캐릭터들을 조종하여 다른 플레이어가 이 임무에 성공하기 전에 검을 잡고 회수하기 위한 열띤 시도를 한다.
겉으로 보기에는 이 게임은 매우 단순한 워게임으로 보이며, 캐릭터들이 서로 싸우면서 싸움이 주사위 없이 빠르게 해결된다. 그러나 게임의 핵심은 두 명의 플레이어가 항상 동시에 돌아가며 돌아가면서 보드 주위를 도는 "턴 토큰"에 의해 차례가 조절된다는 것이다. 한 선수가 차례를 마치면 턴토큰은 아직 턴토큰이 없는 다음 선수에게 전달된다. 만약 한 선수가 자신의 차례를 지키는 슬로포크라면, 다른 턴토큰이 테이블을 돌면서 다른 선수가 돌아가게 한다. 이것은 플레이어들이 보통 각각 약 5초씩 매우 빠른 턴을 하도록 강요하며, 비디오 게임의 강도에 따라 게임이 움직일 수 있게 한다. 경기는 보통 3명에서 6명의 선수들로도 20분에서 30분이 걸린다.
특별한 규칙은 두 명의 플레이어가 우선순위가 있는 곳에서 동시에 동작을 수행하려고 할 때 발생할 수 있는 잠재적인 충돌을 빠르고 간단하게 해결한다.
캐릭터 손실로 인해 게임에서 완전히 탈락하는 플레이어는 없습니다. 아서는 항상 보드 안으로 들어갈 수 있는 조각 더미(당신의 "마을")로 돌아갑니다. 캐릭터는 보드 가장자리의 선택된 입구 공간에서 시작하여 가운데로 이동하여 엑스칼리버를 잡고 검을 자신의 입구 공간으로 되돌려 승리합니다. 5가지 캐릭터 유형(멀린, 랜슬롯 등)은 각각 고유한 능력을 가지고 있지만, 모두 동일한 조각 집합으로 시작합니다.
규칙에는 두 가지 변형이 있는데, 이를 통해 플레이어는 "을 따라 함으로써 게임을 변화시킬 수 있다.소드 대신 킹십&인용, 판자 주변에 흩어져 있는 금 조각을 모아 킹십&인용. 토큰은 이러한 변형에 포함됩니다.
게임은 매우 강렬하고 빠르기 때문에 플레이어들은 스스로 생각하고 빠른 실시간 결정을 내려야 한다.
겉으로 보기에는 이 게임은 매우 단순한 워게임으로 보이며, 캐릭터들이 서로 싸우면서 싸움이 주사위 없이 빠르게 해결된다. 그러나 게임의 핵심은 두 명의 플레이어가 항상 동시에 돌아가며 돌아가면서 보드 주위를 도는 "턴 토큰"에 의해 차례가 조절된다는 것이다. 한 선수가 차례를 마치면 턴토큰은 아직 턴토큰이 없는 다음 선수에게 전달된다. 만약 한 선수가 자신의 차례를 지키는 슬로포크라면, 다른 턴토큰이 테이블을 돌면서 다른 선수가 돌아가게 한다. 이것은 플레이어들이 보통 각각 약 5초씩 매우 빠른 턴을 하도록 강요하며, 비디오 게임의 강도에 따라 게임이 움직일 수 있게 한다. 경기는 보통 3명에서 6명의 선수들로도 20분에서 30분이 걸린다.
특별한 규칙은 두 명의 플레이어가 우선순위가 있는 곳에서 동시에 동작을 수행하려고 할 때 발생할 수 있는 잠재적인 충돌을 빠르고 간단하게 해결한다.
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규칙에는 두 가지 변형이 있는데, 이를 통해 플레이어는 "을 따라 함으로써 게임을 변화시킬 수 있다.소드 대신 킹십&인용, 판자 주변에 흩어져 있는 금 조각을 모아 킹십&인용. 토큰은 이러한 변형에 포함됩니다.
게임은 매우 강렬하고 빠르기 때문에 플레이어들은 스스로 생각하고 빠른 실시간 결정을 내려야 한다.
In Camelot, players vie for control of Excalibur. Each player controls five Arthurs and a host of other Arthurian characters in a heated attempt to grab and retrieve the sword before any other player succeeds in this task.
On the surface, the game appears to be a very simple wargame, combat being quickly resolved without any dice as characters fight each other. The key to the game, however, is that two players are always taking turns at the same time, the turns being regulated by "turn tokens" that pass around the board. When one player finishes his or her turn, the turn-token is passed to the next player who does not already have one. If one player is a slowpoke taking his turn, then the other turn-token passes around the table, allowing other players to take turns. This forces players to take very fast turns, usually about 5 seconds each, allowing the game to move along with the intensity of a video game. Games usually take 20 to 30 minutes to play, even with three to six players.
Special rules resolve potential conflicts that could occur when two players try to perform actions simultaneously where priority is in question, resolving quickly and simply.
No player ever quite gets knocked out of the game due to loss of characters; Arthurs always "rejuvenate", returning to your pile of pieces (your "village") that can enter the board. Characters start at a chosen entry space at the edge of the board, and move to the center to grab Excalibur, returning the Sword to their entry space to win. Each of the 5 character-types (Merlin, Lancelot, etc) have their own unique abilities, but everyone starts with an identical set of pieces.
There are also two variants in the rules, allowing players to vary the game by going after the "Accoutrements of Kingship" instead of the Sword, or by gathering a number of gold pieces scattered around the board so as to "buy the kingship". Tokens are included for these variants.
The game is very intense and fast, requiring players to think on their feet and make fast realtime decisions; if you are a big fan of slow, deep thinking, strategy games, you might look elsewhere.
On the surface, the game appears to be a very simple wargame, combat being quickly resolved without any dice as characters fight each other. The key to the game, however, is that two players are always taking turns at the same time, the turns being regulated by "turn tokens" that pass around the board. When one player finishes his or her turn, the turn-token is passed to the next player who does not already have one. If one player is a slowpoke taking his turn, then the other turn-token passes around the table, allowing other players to take turns. This forces players to take very fast turns, usually about 5 seconds each, allowing the game to move along with the intensity of a video game. Games usually take 20 to 30 minutes to play, even with three to six players.
Special rules resolve potential conflicts that could occur when two players try to perform actions simultaneously where priority is in question, resolving quickly and simply.
No player ever quite gets knocked out of the game due to loss of characters; Arthurs always "rejuvenate", returning to your pile of pieces (your "village") that can enter the board. Characters start at a chosen entry space at the edge of the board, and move to the center to grab Excalibur, returning the Sword to their entry space to win. Each of the 5 character-types (Merlin, Lancelot, etc) have their own unique abilities, but everyone starts with an identical set of pieces.
There are also two variants in the rules, allowing players to vary the game by going after the "Accoutrements of Kingship" instead of the Sword, or by gathering a number of gold pieces scattered around the board so as to "buy the kingship". Tokens are included for these variants.
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