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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 5-6 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jacob Fryxelius
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아티스트
-
인원
게임 소개
1-2벌의 포커 카드를 사용하여, 플레이어들은 카드를 그리고 벽에 붙임으로써 가장 큰 벽을 세우려고 합니다.
포인트는 1단계 이상 카드당 1점, 2단계 이상 카드당 2점, 3단계 카드당 4점, 4단계 카드당 8점이다. 베이스 레벨은 아무 것도 주지 않는다.
출발한 선수는 무작위로 선택되며, 각 선수는 출발 카드를 앞에 놓고 갑판을 뒤져서 2에서 7 사이의 카드를 선택할 수 있다. 그런 다음 시계 방향으로 진행합니다.
차례에 따라 카드 상판이나 폐기 더미 상단에서 카드를 꺼내거나 통과시킬 수 있습니다. 카드를 가져가면 벽에 붙이거나 카드를 버려야 합니다. 폐기 더미는 공개되며 누구나 카드 순서를 볼 수 있지만 순서를 변경할 수는 없습니다.
레벨 상향 또는 베이스 레벨 확대의 두 가지 방법으로 작성할 수 있습니다. 각 카드는 1에서 14 사이의 값을 가지며, 잭, 퀸, 킹은 11, 12, 13이고 에이스는 1과 14이다. 조커의 가치는 위치에 따라 결정됩니다.
베이스 레벨을 넓힐 때 카드와 인접 카드의 합계가 14 이하인 경우 벽의 한쪽 끝에 카드를 놓을 수 있습니다. 조커는 이런 식으로 사용하면 안 됩니다.
빌드업할 때 카드를 아래 레벨의 인접 카드 두 개 위에 놓지만, 카드는 해당 카드의 합계와 같아야 합니다. 조커는 빌드업할 때 다른 카드로 사용할 수 있으며, 그 가치는 아래의 두 카드에 의해 결정됩니다. 조커는 14보다 높은 값을 가질 수 없지만, 그 합이 더 낮은 카드가 있다면 에이스(14와 1)로 볼 수 있다.
예: 기본 레벨이 7, 7, 6, 2이고 퀸이 있습니다. 그런 다음 에이스(7+7), 킹(7+6), 8(6+2) 및 에이스(2+12)의 레벨 1을 사용할 수 있습니다. 수준 2는 에이스(1+13), 없음(13+8=21) 및 9(8+1)입니다. 더 이상의 단계는 없다. 점수는 기본 레벨 0 + 레벨 1의 카드 4개 + 레벨 2 = 8 포인트의 카드 2개 4입니다.
포인트는 1단계 이상 카드당 1점, 2단계 이상 카드당 2점, 3단계 카드당 4점, 4단계 카드당 8점이다. 베이스 레벨은 아무 것도 주지 않는다.
출발한 선수는 무작위로 선택되며, 각 선수는 출발 카드를 앞에 놓고 갑판을 뒤져서 2에서 7 사이의 카드를 선택할 수 있다. 그런 다음 시계 방향으로 진행합니다.
차례에 따라 카드 상판이나 폐기 더미 상단에서 카드를 꺼내거나 통과시킬 수 있습니다. 카드를 가져가면 벽에 붙이거나 카드를 버려야 합니다. 폐기 더미는 공개되며 누구나 카드 순서를 볼 수 있지만 순서를 변경할 수는 없습니다.
레벨 상향 또는 베이스 레벨 확대의 두 가지 방법으로 작성할 수 있습니다. 각 카드는 1에서 14 사이의 값을 가지며, 잭, 퀸, 킹은 11, 12, 13이고 에이스는 1과 14이다. 조커의 가치는 위치에 따라 결정됩니다.
베이스 레벨을 넓힐 때 카드와 인접 카드의 합계가 14 이하인 경우 벽의 한쪽 끝에 카드를 놓을 수 있습니다. 조커는 이런 식으로 사용하면 안 됩니다.
빌드업할 때 카드를 아래 레벨의 인접 카드 두 개 위에 놓지만, 카드는 해당 카드의 합계와 같아야 합니다. 조커는 빌드업할 때 다른 카드로 사용할 수 있으며, 그 가치는 아래의 두 카드에 의해 결정됩니다. 조커는 14보다 높은 값을 가질 수 없지만, 그 합이 더 낮은 카드가 있다면 에이스(14와 1)로 볼 수 있다.
예: 기본 레벨이 7, 7, 6, 2이고 퀸이 있습니다. 그런 다음 에이스(7+7), 킹(7+6), 8(6+2) 및 에이스(2+12)의 레벨 1을 사용할 수 있습니다. 수준 2는 에이스(1+13), 없음(13+8=21) 및 9(8+1)입니다. 더 이상의 단계는 없다. 점수는 기본 레벨 0 + 레벨 1의 카드 4개 + 레벨 2 = 8 포인트의 카드 2개 4입니다.
Using 1-2 decks of poker cards, players attempt to build the biggest wall by drawing and placing cards to their wall.
Points are scored: 1 for each card 1 level up, 2 for each card 2 levels up, 4 for each card on level 3, 8 for each on level 4 and so on. Base level gives nothing.
Starting player is chosen randomly and each player chooses and places their starting card in front of them; they may search the deck and choose any card between 2 and 7. Play then proceeds clockwise.
On your turn you take a card either from the top of the deck or the top of the discard pile or may pass. If you take a card you must either use it to build on your wall or discard the card. The discard pile is public and anyone may see the order of the cards there, but not change the order.
You can build in two ways, either going up a level or widening the base level. Each card has a value between 1 and 14, with jack, queen and king being 11, 12 and 13 and ace being both 1 and 14 (you choose in each instant). The joker's value is determined by its position.
When widening your base level you may place your card at either end of your wall if the sum of that card and the adjacent card is 14 or less. You may not use jokers in this way.
When building up, you place your card above 2 adjacent cards of the level below, but your card must be equal to the sum of those cards. Jokers may be used as any other card when building up - its value is then determined by those two cards below it. The joker cannot have a value higher than 14, but it can be considered an ace (value 14 and 1) if the lower cards you build on have that sum.
Example: You have a base level of 7, 7, 6, 2 and a queen. You then have the possibility for a level 1 of ace(7+7), king(7+6), 8(6+2) and ace(2+12). Level 2 would be ace(1+13), nothing(13+8=21) and 9(8+1). No further levels is this case. The score would be 0 for base level + 4 for the 4 cards in level 1 + 4 for the 2 cards in level 2 = 8 points.
Points are scored: 1 for each card 1 level up, 2 for each card 2 levels up, 4 for each card on level 3, 8 for each on level 4 and so on. Base level gives nothing.
Starting player is chosen randomly and each player chooses and places their starting card in front of them; they may search the deck and choose any card between 2 and 7. Play then proceeds clockwise.
On your turn you take a card either from the top of the deck or the top of the discard pile or may pass. If you take a card you must either use it to build on your wall or discard the card. The discard pile is public and anyone may see the order of the cards there, but not change the order.
You can build in two ways, either going up a level or widening the base level. Each card has a value between 1 and 14, with jack, queen and king being 11, 12 and 13 and ace being both 1 and 14 (you choose in each instant). The joker's value is determined by its position.
When widening your base level you may place your card at either end of your wall if the sum of that card and the adjacent card is 14 or less. You may not use jokers in this way.
When building up, you place your card above 2 adjacent cards of the level below, but your card must be equal to the sum of those cards. Jokers may be used as any other card when building up - its value is then determined by those two cards below it. The joker cannot have a value higher than 14, but it can be considered an ace (value 14 and 1) if the lower cards you build on have that sum.
Example: You have a base level of 7, 7, 6, 2 and a queen. You then have the possibility for a level 1 of ace(7+7), king(7+6), 8(6+2) and ace(2+12). Level 2 would be ace(1+13), nothing(13+8=21) and 9(8+1). No further levels is this case. The score would be 0 for base level + 4 for the 4 cards in level 1 + 4 for the 2 cards in level 2 = 8 points.
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