-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
360-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ginichiro Suzuki
-
아티스트
-
인원
게임 소개
G-Barosa는 250장, 58 x 82cm 크기의 지도(영문 인쇄), 7쪽의 규칙(일본어 인쇄)으로 구성되어 있다.
육각 척도는 40km, 회전 길이는 한 달, 유닛은 군단이다. 선수번호는 1부터 4까지이며, 경기시간은 약 6시간이다.
바르바로사는 1941년 독일 공세와 1941년 겨울 소련군의 반격을 담당한다. 소련 유닛은 2단계 유닛의 2단계 강도가 다양하고 유닛이 줄어들 때까지 모든 플레이어가 알 수 없다는 점에서 독특한 방식으로 다뤄왔다. 예를 들어, 3강 보병 부대의 두 번째 단계는 다음과 같이 나타날 수 있습니다: 둘, 하나 또는 *(소멸!). 소련의 지도자는 비슷한 방식으로 대우받으며, 평점은 3점(주코프만), 2, 1, 0점, *점수는 전투의 순간에만 모든 선수들에게 공개된다. 리더는 전투력과 지휘통제 능력이 등급에 맞먹으며, 유닛을 등급에 맞먹는 16진 숫자까지 공급한다. 등급이 1인 리더는 인접한 육각형으로 명령 제어력을 발휘하고, 0인 리더는 전투력은 없지만 동일한 육각형에 있는 유닛에 공급하며 * 리더는 전투 전에 제거되어 효과가 없습니다. 오직 독일 기갑군단만이 돌파구를 이용할 수 있는 두 번째 전환 단계를 갖는다. 겨울엔 소련의 반격에 따라 차례가 바뀐다.
육각 척도는 40km, 회전 길이는 한 달, 유닛은 군단이다. 선수번호는 1부터 4까지이며, 경기시간은 약 6시간이다.
바르바로사는 1941년 독일 공세와 1941년 겨울 소련군의 반격을 담당한다. 소련 유닛은 2단계 유닛의 2단계 강도가 다양하고 유닛이 줄어들 때까지 모든 플레이어가 알 수 없다는 점에서 독특한 방식으로 다뤄왔다. 예를 들어, 3강 보병 부대의 두 번째 단계는 다음과 같이 나타날 수 있습니다: 둘, 하나 또는 *(소멸!). 소련의 지도자는 비슷한 방식으로 대우받으며, 평점은 3점(주코프만), 2, 1, 0점, *점수는 전투의 순간에만 모든 선수들에게 공개된다. 리더는 전투력과 지휘통제 능력이 등급에 맞먹으며, 유닛을 등급에 맞먹는 16진 숫자까지 공급한다. 등급이 1인 리더는 인접한 육각형으로 명령 제어력을 발휘하고, 0인 리더는 전투력은 없지만 동일한 육각형에 있는 유닛에 공급하며 * 리더는 전투 전에 제거되어 효과가 없습니다. 오직 독일 기갑군단만이 돌파구를 이용할 수 있는 두 번째 전환 단계를 갖는다. 겨울엔 소련의 반격에 따라 차례가 바뀐다.
G-Barbarossa consists of 250 pieces, a 58 x 82 cm map (printed in English) and 7 pages of rules (in Japanese).
Hex scale is 40 km, turn length is a month and units are corps. Player numbers are from one to four and playing time is about six hours.
G-Barbarossa covers the German offensive of 1941 and the Soviet counter attack of Winter 1941-1942. Soviet units have been treated in a unique way, in that the second step strength of a two step unit varies and is unknown to all players until the unit is reduced. For example: a 3 strength infantry unit's second step may reveal itself to be: two, one or * (annihilation!). Soviet leaders are treated in a similar way, with ratings of: 3 (Zhukov only), 2, 1, 0 and *, being revealed to all players only at the moment of battle. Leaders have combat strength and command control ability equal to their rating, and they keep units in supply up to the number of hexes equal to their rating. A leader with a rating of 1 exerts command control into adjacent hexes, a leader with 0 has no combat strength but gives supply to units in the same hex and a * leader is removed before combat, thereby having no effect. Only German panzer corps have a second turn phase, allowing them to exploit breakthroughs. The turn sequence changes in Winter for the Soviet counter attack.
Hex scale is 40 km, turn length is a month and units are corps. Player numbers are from one to four and playing time is about six hours.
G-Barbarossa covers the German offensive of 1941 and the Soviet counter attack of Winter 1941-1942. Soviet units have been treated in a unique way, in that the second step strength of a two step unit varies and is unknown to all players until the unit is reduced. For example: a 3 strength infantry unit's second step may reveal itself to be: two, one or * (annihilation!). Soviet leaders are treated in a similar way, with ratings of: 3 (Zhukov only), 2, 1, 0 and *, being revealed to all players only at the moment of battle. Leaders have combat strength and command control ability equal to their rating, and they keep units in supply up to the number of hexes equal to their rating. A leader with a rating of 1 exerts command control into adjacent hexes, a leader with 0 has no combat strength but gives supply to units in the same hex and a * leader is removed before combat, thereby having no effect. Only German panzer corps have a second turn phase, allowing them to exploit breakthroughs. The turn sequence changes in Winter for the Soviet counter attack.
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
249
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
811
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
527
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
466
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
437
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
646
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
661
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
800
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
966
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1043
-
2024-11-13
-
Lv.11