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BGG랭킹
BGG전체 : 17081
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Harry Gao
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아티스트
Jessica Gaude
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인원
게임 소개
Thorne 왕이 죽은 후, 왕국의 영주들이 이 땅의 패권을 놓고 서로 싸우면서 혼란이 확산되었다.
워링 킹덤(Waring Kingdom)은 플레이어가 거대한 군대를 모아 동료들을 격파하는 고대 테마 카드 게임이다. 플레이어는 노예 상인과 여행 상인을 방문하여 자신의 도시를 만들어야 하며, 이웃의 도시를 습격할 음모를 꾸민다.
선택할 수 있는 상인은 네 명이며, 각 상인은 자신의 특기를 가진 다양한 상품을 가지고 있다.
1) 민간인
2) 군인
3) 무기
4) 항목
각 플레이어는 카드 5장씩 2줄의 플레이 영역을 가집니다. 성은 맨 뒷줄 가운데에 위치해 있다. 플레이어는 이 공간에 최대 10개의 유닛을 배치할 수 있습니다. 매 턴마다 선수는 다음과 같은 단계를 거친다.
1. 행동
2. 전개
3. 공격
4. 페이
5. 구매
6. 폐기 및 그리기
이 단계에서 플레이어는
1) 하나의 조치 허용을 선택할 수 있고 조치가 있는 어떤 카드라도 실행할 수 있다.
2) 방어 및/또는 경제를 개선하기 위해 자신의 보드에 부대를 배치하는 것을 선택할 수 있다.
3) 다른 플레이어를 공격하여 보드를 무력화하거나 심지어 그들의 성을 파괴하여 게임에서 이기도록 선택할 수 있습니다.
4) 현재 그의 보드에 있는 모든 카드의 유지 비용을 지불해야 합니다.
5) 남은 수입은 여행 상인을 방문하고 더 발전된 단위, 물건 또는 무기를 사는 데 사용할 수 있다.
6) 손 전체를 버리고 새 손을 그려야 해
게임의 전투 단계는 플레이어가 공격할 때 발생하며, 전쟁 중인 두 플레이어는 5개의 전선을 일렬로 배치하고 주사위 구동식 기계공으로 어떤 유닛을 공격할지를 결정한다. 전쟁은 예측할 수 없지만, 장비를 제대로 갖추지 못한 민병대는 정예 부대에 맞설 수 없습니다! 지속적인 공격 위협은 모든 플레이어가 자신의 군사적 요구와 경제적 요구의 균형을 맞춰야 한다는 것을 의미한다.
워링 킹덤(Waring Kingdom)은 플레이어가 거대한 군대를 모아 동료들을 격파하는 고대 테마 카드 게임이다. 플레이어는 노예 상인과 여행 상인을 방문하여 자신의 도시를 만들어야 하며, 이웃의 도시를 습격할 음모를 꾸민다.
선택할 수 있는 상인은 네 명이며, 각 상인은 자신의 특기를 가진 다양한 상품을 가지고 있다.
1) 민간인
2) 군인
3) 무기
4) 항목
각 플레이어는 카드 5장씩 2줄의 플레이 영역을 가집니다. 성은 맨 뒷줄 가운데에 위치해 있다. 플레이어는 이 공간에 최대 10개의 유닛을 배치할 수 있습니다. 매 턴마다 선수는 다음과 같은 단계를 거친다.
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3. 공격
4. 페이
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6. 폐기 및 그리기
이 단계에서 플레이어는
1) 하나의 조치 허용을 선택할 수 있고 조치가 있는 어떤 카드라도 실행할 수 있다.
2) 방어 및/또는 경제를 개선하기 위해 자신의 보드에 부대를 배치하는 것을 선택할 수 있다.
3) 다른 플레이어를 공격하여 보드를 무력화하거나 심지어 그들의 성을 파괴하여 게임에서 이기도록 선택할 수 있습니다.
4) 현재 그의 보드에 있는 모든 카드의 유지 비용을 지불해야 합니다.
5) 남은 수입은 여행 상인을 방문하고 더 발전된 단위, 물건 또는 무기를 사는 데 사용할 수 있다.
6) 손 전체를 버리고 새 손을 그려야 해
게임의 전투 단계는 플레이어가 공격할 때 발생하며, 전쟁 중인 두 플레이어는 5개의 전선을 일렬로 배치하고 주사위 구동식 기계공으로 어떤 유닛을 공격할지를 결정한다. 전쟁은 예측할 수 없지만, 장비를 제대로 갖추지 못한 민병대는 정예 부대에 맞설 수 없습니다! 지속적인 공격 위협은 모든 플레이어가 자신의 군사적 요구와 경제적 요구의 균형을 맞춰야 한다는 것을 의미한다.
After the death of King Thorne, chaos spread as the lords of the realm battled each other for the supremacy over the land.
Warring Kingdom is an ancient themed card game in which players seek to amass a formidable army and crash his peers. The players must visit the slave traders and traveling merchants to create his own city, while plotting to overrun his neighbor's.
There are four merchants to choose from, each one with diverse goods of his specialty:
1) Civilians
2) Soldiers
3) Weapons
4) Items
Each player has a playing area of 2 rows of 5 cards. The castle is located behind the last row, in the center. Players can deploy up to 10 units into these spaces. Each turn, a player goes through the following phases:
1. Act
2. Deploy
3. Attack
4. Pay
5. Buy
6. Discard and Draw
In these phases, a player
1) can choose one action allowance and can execute any one card with an action on it,
2) can choose to deploy a unit onto his board to improve defense and/or economy,
3) can choose to attack another player to cripple their board or even to win the game by destroying their castle,
4) must pay the upkeep cost of all cards currently on his board,
5) can use the remaining income for the turn to visit a traveling merchant and buy more advanced units, items or weapons, and finally
6) must discard his entire hand and draw a new one.
The combat stage of the game occurs when a player attacks, and the two players at war will have 5 fronts lined up, with a dice driven mechanic to determine which units will attack. While wars are often unpredictable, a poorly equipped militia would never stand up to an elite force! The constant threat of attack means every player must balance their military needs with their economic ones, fielding an army that's large enough to fend off attackers, yet small enough to avoid draining the economy.
Warring Kingdom is an ancient themed card game in which players seek to amass a formidable army and crash his peers. The players must visit the slave traders and traveling merchants to create his own city, while plotting to overrun his neighbor's.
There are four merchants to choose from, each one with diverse goods of his specialty:
1) Civilians
2) Soldiers
3) Weapons
4) Items
Each player has a playing area of 2 rows of 5 cards. The castle is located behind the last row, in the center. Players can deploy up to 10 units into these spaces. Each turn, a player goes through the following phases:
1. Act
2. Deploy
3. Attack
4. Pay
5. Buy
6. Discard and Draw
In these phases, a player
1) can choose one action allowance and can execute any one card with an action on it,
2) can choose to deploy a unit onto his board to improve defense and/or economy,
3) can choose to attack another player to cripple their board or even to win the game by destroying their castle,
4) must pay the upkeep cost of all cards currently on his board,
5) can use the remaining income for the turn to visit a traveling merchant and buy more advanced units, items or weapons, and finally
6) must discard his entire hand and draw a new one.
The combat stage of the game occurs when a player attacks, and the two players at war will have 5 fronts lined up, with a dice driven mechanic to determine which units will attack. While wars are often unpredictable, a poorly equipped militia would never stand up to an elite force! The constant threat of attack means every player must balance their military needs with their economic ones, fielding an army that's large enough to fend off attackers, yet small enough to avoid draining the economy.
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