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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-6+ 명 -
게임시간
60-180 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Dan Chou
-
아티스트
Brandon Borgman, Dan Chou
-
인원
게임 소개
테마
그들이 마침내 해냈고, 우리는 살아남았습니다. 가장 큰 핵전쟁이었죠. 인류의 파멸 속에서 우리의 파괴의 도구는 다음 주인을 기다린다 생존자들이 당신의 정착지로 몰려들 때, 그들은 다른 야만인들로부터 안전한 미래를 만들기 위해 당신에게 마음을 돌립니다. 동맹군을 신중하게 선택하고 계획을 지켜라. 다른 지도자 간의 대화를 유지하고, 자원을 거래하고, 조정된 공격을 계획하고, 원조나 복수를 약속합니다. 당신과 새로 구성된 안보리만이 상대의 야망을 억누름으로써 이 세상을 지킬 수 있다는 것이 명백해졌다.
핵가족을 위한 게임
전통적인 전쟁 게임은 캐주얼 게이머들을 겁주어 쫓아버린다. 대신, 안전보장이사회는 베테랑 선수들에게 충분히 매력적인 외교 메카니즘과 캐주얼들을 위한 접근 가능한 유닛 메카닉을 제시합니다. Security Council은 모듈식이고 확장 가능하며 설정이 빠르며 직관적인 기계, 자가 설명 카드 및 그래픽을 제공하며 토론 및 게임 후 메모리를 생성합니다!
기계학
안보리는 타일 기반 모듈식 구역 제어, 자원 관리 및 외교 전쟁 보드 게임이다. 사람들을 웃기고, 공모하고, 소리 지르고, 악수하고, 심지어 테이블 한두 개를 넘기는 전쟁 게임을 소유하세요. 안보리는 고전적인 전쟁 영토 통제 전쟁 게임들을 연상시키는 역학을 가지고 있지만, 참가자들 간의 외교 역학에 크게 의존하고 있다. 자원을 거래하고, 동맹을 맺고, 공격을 계획하고, 원조나 달콤한 복수를 약속하는 것이 모두 이 게임의 큰 부분입니다.
여섯 가지 빛깔로 군대를 지휘하고 영토를 넓혀라. 핵미사일을 만들어 발사하여 적에게 파괴를 퍼붓거나 보험에 가입하십시오. 너와 네 친구들은 안보리잖아 개요로서, 전통적인 병력전으로 영토를 다투는 것부터 시작하세요. 어떤 사람들에게는, 군대 전쟁은 다른 전쟁 게임들을 연상시키지만 다른 방식으로 해결된다. 핵무기와 핵 억지력을 강화하라! 다음으로, 핵을 발사하거나 친구들로부터 대피하세요! 당신은 전략적으로 종말을 피할 수 있습니까?
마지막으로, 인류의 여파 속에서 당신의 것을 가져가세요! 이제 남은 건 네 군대랑 비슷해. 당신은 마침내 친구들을 압도할 건가요? 아니면 계산을 잘못해서 역사를 잘못 끝낼 것인가?
역사
안전보장이사회는 동료가 단순히 우리가 서로를 '핵무기'로 만들 수 있는 보드게임을 원하는 아이디어로 시작되었습니다. 러닝 개그 같은 거였어요. 처음부터 핵으로 미화된 게임을 원하지 않는다는 것을 알았다. 안보리의 플레이 방식은 게임을 진행하기 위한 수단으로써는 당신의 친구들을 핵폭탄 투척하는 것을 완전히 파괴적으로 보이게 한다. 선수들은 테이블에서 그들의 외교적 행동에 많은 생각을 개입하고 있고 나는 그것이 핵전쟁 문제에 적절한 무게를 준다고 믿는다. 보드게임은 그것을 하는 사람들에 대한 것입니다! 그것이 바로 우리가 보드게임을 하는 이유입니다. 그리고 안전보장이사회는 여러분에게 친구, 적수, 그리고 특별한 순간과 추억을 만들어주는 매개체입니다!
말하자면, 이것은 교육적인 게임이 아니다. 핵전쟁에 대해 형성된 생각은 모두 생산물이며 개개인의 몫이다. 선수들이 친구가 되려고 노력하면서도 적이 되려고 했던 기억들이 가득하다. 많은 거래가 성사됐다가 경기 상황이 바뀌면 취소된다. 친구들과 함께 하는 행동은 매우 재미있고 매 경기가 끝난 후 새로운 선수들은 항상 다시 경기를 하고 싶어 한다.
나는 다른 게임의 기존 보드로 시작했다. 그 당시, 나는 그 게임이 독특한 보드를 갖는 것을 상상했다. 플레이 테스트 후, 우리는 보드가 두 가지 문제를 발생시킨다는 것을 발견했습니다. 첫째, 균형을 잡는 것이 어려울 것입니다. 둘째, 새로움을 제한할 수 있습니다.
안전보장이사회는 2015년 12월에 Kickstarter.com에서 성공적으로 자금을 지원받았다.
부품 리스트
플라스틱 컬러 큐브 270개, 게임 카드 54개, 육각 타일 36개, 팩토리 토큰 30개, 핵 미사일 토큰 12개, 6면 다이 1개
정보
플레이어 3-6, 10세 이상, 45-180분, UPC 634041498498
그들이 마침내 해냈고, 우리는 살아남았습니다. 가장 큰 핵전쟁이었죠. 인류의 파멸 속에서 우리의 파괴의 도구는 다음 주인을 기다린다 생존자들이 당신의 정착지로 몰려들 때, 그들은 다른 야만인들로부터 안전한 미래를 만들기 위해 당신에게 마음을 돌립니다. 동맹군을 신중하게 선택하고 계획을 지켜라. 다른 지도자 간의 대화를 유지하고, 자원을 거래하고, 조정된 공격을 계획하고, 원조나 복수를 약속합니다. 당신과 새로 구성된 안보리만이 상대의 야망을 억누름으로써 이 세상을 지킬 수 있다는 것이 명백해졌다.
핵가족을 위한 게임
전통적인 전쟁 게임은 캐주얼 게이머들을 겁주어 쫓아버린다. 대신, 안전보장이사회는 베테랑 선수들에게 충분히 매력적인 외교 메카니즘과 캐주얼들을 위한 접근 가능한 유닛 메카닉을 제시합니다. Security Council은 모듈식이고 확장 가능하며 설정이 빠르며 직관적인 기계, 자가 설명 카드 및 그래픽을 제공하며 토론 및 게임 후 메모리를 생성합니다!
기계학
안보리는 타일 기반 모듈식 구역 제어, 자원 관리 및 외교 전쟁 보드 게임이다. 사람들을 웃기고, 공모하고, 소리 지르고, 악수하고, 심지어 테이블 한두 개를 넘기는 전쟁 게임을 소유하세요. 안보리는 고전적인 전쟁 영토 통제 전쟁 게임들을 연상시키는 역학을 가지고 있지만, 참가자들 간의 외교 역학에 크게 의존하고 있다. 자원을 거래하고, 동맹을 맺고, 공격을 계획하고, 원조나 달콤한 복수를 약속하는 것이 모두 이 게임의 큰 부분입니다.
여섯 가지 빛깔로 군대를 지휘하고 영토를 넓혀라. 핵미사일을 만들어 발사하여 적에게 파괴를 퍼붓거나 보험에 가입하십시오. 너와 네 친구들은 안보리잖아 개요로서, 전통적인 병력전으로 영토를 다투는 것부터 시작하세요. 어떤 사람들에게는, 군대 전쟁은 다른 전쟁 게임들을 연상시키지만 다른 방식으로 해결된다. 핵무기와 핵 억지력을 강화하라! 다음으로, 핵을 발사하거나 친구들로부터 대피하세요! 당신은 전략적으로 종말을 피할 수 있습니까?
마지막으로, 인류의 여파 속에서 당신의 것을 가져가세요! 이제 남은 건 네 군대랑 비슷해. 당신은 마침내 친구들을 압도할 건가요? 아니면 계산을 잘못해서 역사를 잘못 끝낼 것인가?
역사
안전보장이사회는 동료가 단순히 우리가 서로를 '핵무기'로 만들 수 있는 보드게임을 원하는 아이디어로 시작되었습니다. 러닝 개그 같은 거였어요. 처음부터 핵으로 미화된 게임을 원하지 않는다는 것을 알았다. 안보리의 플레이 방식은 게임을 진행하기 위한 수단으로써는 당신의 친구들을 핵폭탄 투척하는 것을 완전히 파괴적으로 보이게 한다. 선수들은 테이블에서 그들의 외교적 행동에 많은 생각을 개입하고 있고 나는 그것이 핵전쟁 문제에 적절한 무게를 준다고 믿는다. 보드게임은 그것을 하는 사람들에 대한 것입니다! 그것이 바로 우리가 보드게임을 하는 이유입니다. 그리고 안전보장이사회는 여러분에게 친구, 적수, 그리고 특별한 순간과 추억을 만들어주는 매개체입니다!
말하자면, 이것은 교육적인 게임이 아니다. 핵전쟁에 대해 형성된 생각은 모두 생산물이며 개개인의 몫이다. 선수들이 친구가 되려고 노력하면서도 적이 되려고 했던 기억들이 가득하다. 많은 거래가 성사됐다가 경기 상황이 바뀌면 취소된다. 친구들과 함께 하는 행동은 매우 재미있고 매 경기가 끝난 후 새로운 선수들은 항상 다시 경기를 하고 싶어 한다.
나는 다른 게임의 기존 보드로 시작했다. 그 당시, 나는 그 게임이 독특한 보드를 갖는 것을 상상했다. 플레이 테스트 후, 우리는 보드가 두 가지 문제를 발생시킨다는 것을 발견했습니다. 첫째, 균형을 잡는 것이 어려울 것입니다. 둘째, 새로움을 제한할 수 있습니다.
안전보장이사회는 2015년 12월에 Kickstarter.com에서 성공적으로 자금을 지원받았다.
부품 리스트
플라스틱 컬러 큐브 270개, 게임 카드 54개, 육각 타일 36개, 팩토리 토큰 30개, 핵 미사일 토큰 12개, 6면 다이 1개
정보
플레이어 3-6, 10세 이상, 45-180분, UPC 634041498498
Theme
They finally did it, and we survived it: the greatest nuclear war. In the ruin of humanity, our tools of destruction lie in wait for their next master. As survivors flock to your settlement, they turn their hearts to you to create a future secure from the other savages. Choose your allies carefully and hold your plans close. Maintain dialogue between the other leaders, trade resources, plan coordinated attacks, and promise aid or revenge. It has become clear that only you and your newly formed Security Council can secure this world by suppressing your opponents' ambitions.
A Game for the Nuclear Family
Traditional war games scare away casual gamers. Instead, Security Council presents a diplomacy mechanic that is engaging enough for veteran players & approachable unit mechanics for casuals. Security Council is modular, scalable, quick to setup, intuitive mechanics, self explanatory cards and graphics, and it breeds discussion and post game memories!
Mechanics
Security Council is a tile based modular zone-control, resource management, and diplomacy war board game. Own a war game that makes people laugh, conspire, shout, shake hands, and even flip a table or two. Security Council has reminiscent mechanics to classic war territory control war games but relies heavily on the diplomacy mechanic between players. Trading resources, forging alliances, planning coordinated attacks, and promising aid or sweet revenge is all a massive part of this game.
Command troops in six glorious colors and expand your territory. Build and fire nuclear missiles to rain destruction upon your foes or to buy yourself an insurance policy. You and your friends are the Security Council. As an overview, begin by vying for territory with traditional troop warfare. To some, troop warfare is reminiscent of other war games but is resolved in a different way. Build up your nuke arsenal or nuclear deterrent! Next, fire your nukes or evacuate from your friends nukes! Can you strategically escape the end of days?
Finally, take what is yours in the aftermath of humanity! All that remains are a resemblance of what your armies once were. Will you finally overwhelm your friends? Or will you miscalculate and end on the wrong side of history?
History
Security Council began as an idea where a colleague simply wanted a board game where we could 'nuke' each other. It was sort of a running gag. From the start, I knew I didn't want a game glorified nuclear. The way Security Council plays makes nuking your friends seem utterly devastating as far as a means to progress through the game. Players incorporate a lot of thought into their diplomatic actions around the table and I believe it gives appropriate weight to the issue of nuclear war. Board games are about the people playing it! Truly that is why we play board games, to convene with those around us and Security Council is a medium that creates friends, adversaries, and special moments and memories for you!
That being said, this is not an educational game, per say. Any thoughts formed about nuclear war is all a by product and up to each individual. It is filled with memories of players trying to be friends but enemies too. Many deals are struck and then rescinded when game conditions change. The act of playing with your friends is very fun and after each game new players are always eager to play again.
I began with an existing board from another game. At the time, I envisioned the game would have it's own unique board. After some play testing, we saw that a board would create two problems. First, it would be difficult to balance. Second, it might limit novelty.
Security Council was successfully funded on Kickstarter.com in December 2015.
Parts List
270 Plastic Color Cubes, 54 Game Cards, 36 Hex Tiles, 30 Factory Tokens, 12 Nuclear Missile Tokens, 1 Six Sided Die
About
Players 3-6, Age 10+, 45-180 minutes, UPC 634041498498
They finally did it, and we survived it: the greatest nuclear war. In the ruin of humanity, our tools of destruction lie in wait for their next master. As survivors flock to your settlement, they turn their hearts to you to create a future secure from the other savages. Choose your allies carefully and hold your plans close. Maintain dialogue between the other leaders, trade resources, plan coordinated attacks, and promise aid or revenge. It has become clear that only you and your newly formed Security Council can secure this world by suppressing your opponents' ambitions.
A Game for the Nuclear Family
Traditional war games scare away casual gamers. Instead, Security Council presents a diplomacy mechanic that is engaging enough for veteran players & approachable unit mechanics for casuals. Security Council is modular, scalable, quick to setup, intuitive mechanics, self explanatory cards and graphics, and it breeds discussion and post game memories!
Mechanics
Security Council is a tile based modular zone-control, resource management, and diplomacy war board game. Own a war game that makes people laugh, conspire, shout, shake hands, and even flip a table or two. Security Council has reminiscent mechanics to classic war territory control war games but relies heavily on the diplomacy mechanic between players. Trading resources, forging alliances, planning coordinated attacks, and promising aid or sweet revenge is all a massive part of this game.
Command troops in six glorious colors and expand your territory. Build and fire nuclear missiles to rain destruction upon your foes or to buy yourself an insurance policy. You and your friends are the Security Council. As an overview, begin by vying for territory with traditional troop warfare. To some, troop warfare is reminiscent of other war games but is resolved in a different way. Build up your nuke arsenal or nuclear deterrent! Next, fire your nukes or evacuate from your friends nukes! Can you strategically escape the end of days?
Finally, take what is yours in the aftermath of humanity! All that remains are a resemblance of what your armies once were. Will you finally overwhelm your friends? Or will you miscalculate and end on the wrong side of history?
History
Security Council began as an idea where a colleague simply wanted a board game where we could 'nuke' each other. It was sort of a running gag. From the start, I knew I didn't want a game glorified nuclear. The way Security Council plays makes nuking your friends seem utterly devastating as far as a means to progress through the game. Players incorporate a lot of thought into their diplomatic actions around the table and I believe it gives appropriate weight to the issue of nuclear war. Board games are about the people playing it! Truly that is why we play board games, to convene with those around us and Security Council is a medium that creates friends, adversaries, and special moments and memories for you!
That being said, this is not an educational game, per say. Any thoughts formed about nuclear war is all a by product and up to each individual. It is filled with memories of players trying to be friends but enemies too. Many deals are struck and then rescinded when game conditions change. The act of playing with your friends is very fun and after each game new players are always eager to play again.
I began with an existing board from another game. At the time, I envisioned the game would have it's own unique board. After some play testing, we saw that a board would create two problems. First, it would be difficult to balance. Second, it might limit novelty.
Security Council was successfully funded on Kickstarter.com in December 2015.
Parts List
270 Plastic Color Cubes, 54 Game Cards, 36 Hex Tiles, 30 Factory Tokens, 12 Nuclear Missile Tokens, 1 Six Sided Die
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