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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 2-2 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.67 / 5

게임 소개

빛보다 빠른 여행이 모든 생명체에 치명적이라는 것이 밝혀졌을 때, 인간들은 대신 자동 추출기를 만들고 배치할 수 있는 거대한 공장선인 은하계를 탐사하기 위해 그들의 발명품을 보냈다. 그 배들은 먼 행성계의 광물들을 시추하고, 채굴하고, 지구로 운반했다. 곧 수백 개의 항성계가 방문했고 행성들은 중심부까지 굴착되어 귀중한 자원을 빼앗겼다. 선박들이 다음 시스템으로 옮겨간 후에도 남은 굴착 시설은 여전히 과거의 채굴 작업의 암울한 흔적으로 남아 있었다. 얼마 지나지 않아, 두 회사가 은하 채굴 사업을 독점했지만, 무수한 시스템이 이용되면서, 불안한 평화&mdash 상태로 남아 있었다. 수십 년 전에 채굴된 시스템이 이상한 것을 산출해 낸 보고서에 대한 자동 분석으로 인해 평화는 깨질 듯 했다.메탈럼.

생명체의 성간 여행에 대한 약속을 담고 있는 것처럼 보이는 이 새로운 물질은 갈등을 일으킬 수밖에 없다. 지구 정부는 즉시 개입하여 "인류의 선"이라는 이름으로 시스템의 소유권을 주장하지만, 두 회사 중 한 회사는 메탈럼 &NDash;를 추출할 독점적인 권리와 그에 따른 막대한 이익을 얻을 수 있을 것이 분명하다. 순간적으로 긴장이 높아진다. 지구의 보다 효율적인 채굴 인프라를 개발할 기업에 채굴권을 부여하겠다는 약속 덕택에 전면적인 기업 전쟁은 피할 수 있다. 지구 정부가 마침내 그들 중 한 곳에 독점 채굴권을 부여하기 전에 각 회사의 금속 채굴율에 근거하여 그들의 보조금을 줄 것이 분명하기 때문에 적 추출기를 파괴하는 데 사용된 오래된 시설에서 사고가 일어나게 마련이다. 각 회사의 최고의 파일럿들은 그들의 공장 선박들이 최대한의 추출기 생산을 설정한 시스템에 접근하는 동안 그들의 콘솔 뒤에 앉는다.

메탈럼(Metalum)은 경쟁사보다 더 효율적인 채굴 네트워크를 구축하기 위해 공장 선박을 지휘하는 임무를 맡은 두 명의 플레이어를 위한 전략 게임이다. 각 라운드는 3개의 주요 단계로 구성된다.


프로그래밍: 플레이어들은 동시에 팩토리 선박의 다양한 시스템(이동용 엔진, 추출기 배치를 위한 생산 등)을 활성화하는 퍼즐과 같은 서브루틴을 구성함으로써 프로그램을 만든다. 더 강력한 서브루틴 중 일부는 실행하는데 더 많은 시간이 걸려서 다른 플레이어의 움직임에 반응하는 당신의 능력을 방해할 수 있으며 다른 선박 시스템을 활성화하지 못할 수도 있습니다.
작업: 플레이어는 프로그래밍 단계에서 구성된 프로그램을 실행합니다. 서브루틴의 실행 순서는 플레이어에 의해 결정되기 때문에, 같은 프로그램은 매우 다른 결과를 산출할 수 있으며, 이는 많은 흥미로운 전술적 결정으로 이어진다. 이 단계에서 새로운 추출기가 시스템의 행성에도 배치된다.
수익: 플레이어는 추출기를 보유한 행성에 대한 크레딧을 획득하며, 추출기를 보유한 행성에 대한 크레딧을 획득합니다.


9라운드 후, 회사에서 가장 많은 크레딧을 획득한 조종사가 승자로 선언됩니다. 추출기 네트워크로 시스템의 행성을 커버하는 동시에 상대방의 계획을 방해할 수 있습니까? 비록 분쟁이 공식적으로 단지 경제적인 것일 뿐이지만, 성공적인 조종사는 언제 경쟁사의 광산 기반시설을 공격해야 하는지 아니면 그것을 약간 수정해야 하는지 알아야 한다. 모든 것을 종합해 보면, 아무도 그 투쟁의 세부 사항을 기억하지 못할 것이다; 단지 은하 역사상 가장 위대한 조종사의 이름만 기억할 뿐이다.
When it turned out that faster-than-light travel was deadly for every lifeform, humans sent their inventions out instead to explore the galaxy — colossal factory ships capable of building and deploying automated Extractors. Those ships drilled, mined and transported raw minerals from faraway planetary systems back to Earth. Soon hundreds upon hundreds of star systems were visited and their planets were drilled down to their cores and stripped of valuable resources. After the ships moved on to the next system, the leftover excavation installations still lingered as a grim sign of past mining operations. In no time, two corporations monopolized the galaxy mining business, but with myriad systems to exploit they remained in a state of uneasy peace — a peace about to be broken due to an automated analysis of reports from a system mined many decades ago that yielded something weird, that led to a discovery of...Metallum.

This new substance, which seems to carry a promise for interstellar travel for living organisms, is bound to stir conflict. The Earth Government immediately steps in and claims ownership of the system in the name of the "good of mankind", but it's clear that one of the two corporations will be afforded the exclusive rights to extract Metallum – and the huge profits that come with it. The tension raises instantly. Outright corporate war is avoided only thanks to a promise to grant the mining rights to the corporation that will develop more efficient mining infrastructure on the planets. Incidents are bound to happen with old installations used to destroy enemy Extractors since it's clear that the Earth Government will be handing their grants based on Metallum extraction rates of each corporation before finally awarding exclusive mining rights to one of them. The best pilots from each corporation sit down behind their consoles as their factory ships approach the system with production of Extractors set to maximum.

Metallum is a strategy game for two players who take on roles of corporate pilots charged with the task of directing their factory ships in order to construct a more efficient mining network on the system's planets than their opponent does. Each round consists of three main phases:


Programming: Players simultaneously create a program by composing puzzle-like subroutines that activate various systems on the factory ship (engines for moving, production for deploying Extractors, etc.). Some of the more powerful subroutines take more time to execute and hence impede your ability to react to the other player's moves — and they might even prevent you from activating other ship systems.
Action: Players execute programs composed during the programming phase. Since the order of execution of subroutines is decided by the player, the same program can yield vastly different outcomes, which leads to many interesting tactical decisions. During this phase new Extractors are also deployed on the system's planets.
Profits: Players earn credits for the planets on which they have their Extractors depending on who has more of them.


After nine rounds, the pilot who's earned the most credits for his corporation is declared the winner. Will you be able to cover the planets of the system with a network of your Extractors and at the same time disturb the plans of your opponent? Although the conflict is officially only an economic one, the successful pilot needs to know when to strike at a rival's mining infrastructure or make "slight modification" to it. When all is said and done, nobody will remember the details of the struggle — only the name of the greatest pilot in the history of the galaxy.

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