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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
8-8 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Perry Moore
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1943년 가을 이탈리아의 갑작스러운 항복으로 제2차 세계 대전의 흐름이 연합군에게 유리해지기 시작하자, 영국은 발칸 반도의 확장주의적 목표와 연계하여 주변 전략을 추구하기 시작했다. 그러나 이상하게도, 그들은 그것을 탈 수 있는 적절한 지상, 해상, 공군을 승인하지 않았다. 그러나 영국은 전쟁이 시작된 이후 처칠이 도데카니안을 점령하는 것이 가장 좋아하는 계획 중 하나였기 때문에, 대담성이 항상 성공과 동일시 되는 것은 아니라는 사실을 무시한 채 지옥이나 곤경에 처했다.
오늘날에도 코스섬은 1943년 이래로 많은 면에서 변하지 않은 기이한 섬으로 남아있다. 에게해에 위치한 터키 해안에서 4마일은 길이 28마일, 폭 6마일로 가장 넓다. 면적은 약 115 평방 마일이고 1943년 인구는 20,000명이고 해안 근처의 마르마리에 비행장이 있고 안티마키아에 또 다른 비행장이 있고 코스 마을 근처의 람비아에 건설 중인 비상 착륙장이 있다. 최고 고도는 2800피트이다. 비행장과 작은 항구로 인해 코스섬은 에게해를 열 수 있는 하나의 열쇠였다. 영국군은 로도스가 함락되고, 로도스가 영국의 지배를 받게 되면 이탈리아인들이 주둔하고 있는 다른 섬들은 확실히 항복할 것이라고 주장했다. 다른 연합군인 미군은 조금도 관심이 없었고 심지어 P-38 비행대대 몇 대도 늦게 빌려주지 않았다.
따라서 영국은 처칠이 원했던 유럽의 부드러운 아랫배를 스스로 추구했다.
아이스바 작전은 레로스의 전초전인 독일군의 가장 중요한 첫 단계인 코스 작전이였다. 이 게임은 두 선수 모두 승리할 수 있는 독특한 조합이다. 독일군의 첫 번째 단계는 코스 기지에 주둔한 스핏파이어 3개 중대를 격파하는 것이다. 이것이 달성되어야만 독일군이 섬을 침공하거나 낙하산 부대를 떨어뜨릴 수 있다. 영국군은 1단계(독일의 공습) 동안 충분한 항공기 손실을 입힐 수 있다면 코소보를 침공하지 말라고 설득할 수 있다. 이것이 실패한다면, 1개 대대로 이루어진 영국 코스 수비대는 독일군이 상륙하는 것을 막아야 한다. 영국의 BB, CV 또는 DD가 갑자기 혼란을 야기하는 것처럼 보일 수 있지만, 루프트바페의 표적이 되고 있다. 영국 보파이터들도 공습이나 침공 중에 갑자기 나타나 독일 함선을 폭침시킬 수 있다. 랜덤 이벤트는 각 게임의 결과를 완전히 다르게 만들 것입니다. 무엇보다도, 영국은 첫 번째 단계에서 8대의 DC3만 사용하여 보급품을 수송해야 한다.
이 게임의 스케일은 소대 및 회사 규모 단위, 개별 선박, 각 에어 카운터는 4대의 항공기로 구성된다. 각 헥스는 800야드이고, 게임 턴은 3~4시간입니다. 경기는 9월 17일부터 10월 4일까지 계속된다. 회전수가 많이 나오지만 실제로는 1단계(9월 17일~10월 2일) 회전 때는 공중전과 폭격만 일어나면서 빠르게 움직인다. 각 플레이어는 어느 지도 구역을 방어하고 공격할지 그리고 몇 시에 공격할지를 계획합니다!
게임 맵은 지역 구역으로 나뉘며, 영국군이 방어하는 독일군의 표적이 될 섬의 지역을 결정하는 데 사용된다. 그들은 또한 무작위로 나타날 수 있는 영국 해군과 지도 밖의 항공기를 배치하는 역할을 합니다! 계산대가 280개야
오늘날에도 코스섬은 1943년 이래로 많은 면에서 변하지 않은 기이한 섬으로 남아있다. 에게해에 위치한 터키 해안에서 4마일은 길이 28마일, 폭 6마일로 가장 넓다. 면적은 약 115 평방 마일이고 1943년 인구는 20,000명이고 해안 근처의 마르마리에 비행장이 있고 안티마키아에 또 다른 비행장이 있고 코스 마을 근처의 람비아에 건설 중인 비상 착륙장이 있다. 최고 고도는 2800피트이다. 비행장과 작은 항구로 인해 코스섬은 에게해를 열 수 있는 하나의 열쇠였다. 영국군은 로도스가 함락되고, 로도스가 영국의 지배를 받게 되면 이탈리아인들이 주둔하고 있는 다른 섬들은 확실히 항복할 것이라고 주장했다. 다른 연합군인 미군은 조금도 관심이 없었고 심지어 P-38 비행대대 몇 대도 늦게 빌려주지 않았다.
따라서 영국은 처칠이 원했던 유럽의 부드러운 아랫배를 스스로 추구했다.
아이스바 작전은 레로스의 전초전인 독일군의 가장 중요한 첫 단계인 코스 작전이였다. 이 게임은 두 선수 모두 승리할 수 있는 독특한 조합이다. 독일군의 첫 번째 단계는 코스 기지에 주둔한 스핏파이어 3개 중대를 격파하는 것이다. 이것이 달성되어야만 독일군이 섬을 침공하거나 낙하산 부대를 떨어뜨릴 수 있다. 영국군은 1단계(독일의 공습) 동안 충분한 항공기 손실을 입힐 수 있다면 코소보를 침공하지 말라고 설득할 수 있다. 이것이 실패한다면, 1개 대대로 이루어진 영국 코스 수비대는 독일군이 상륙하는 것을 막아야 한다. 영국의 BB, CV 또는 DD가 갑자기 혼란을 야기하는 것처럼 보일 수 있지만, 루프트바페의 표적이 되고 있다. 영국 보파이터들도 공습이나 침공 중에 갑자기 나타나 독일 함선을 폭침시킬 수 있다. 랜덤 이벤트는 각 게임의 결과를 완전히 다르게 만들 것입니다. 무엇보다도, 영국은 첫 번째 단계에서 8대의 DC3만 사용하여 보급품을 수송해야 한다.
이 게임의 스케일은 소대 및 회사 규모 단위, 개별 선박, 각 에어 카운터는 4대의 항공기로 구성된다. 각 헥스는 800야드이고, 게임 턴은 3~4시간입니다. 경기는 9월 17일부터 10월 4일까지 계속된다. 회전수가 많이 나오지만 실제로는 1단계(9월 17일~10월 2일) 회전 때는 공중전과 폭격만 일어나면서 빠르게 움직인다. 각 플레이어는 어느 지도 구역을 방어하고 공격할지 그리고 몇 시에 공격할지를 계획합니다!
게임 맵은 지역 구역으로 나뉘며, 영국군이 방어하는 독일군의 표적이 될 섬의 지역을 결정하는 데 사용된다. 그들은 또한 무작위로 나타날 수 있는 영국 해군과 지도 밖의 항공기를 배치하는 역할을 합니다! 계산대가 280개야
As the tide of WW2 began to sway in favor Allies in the Fall of 1943 with the Italian sudden surrender, the British began to pursue their peripheral strategy, linked with expansionist aims in the Balkans. However, oddly enough, they would not sanction adequate ground, sea and air forces to mount it. The British however, possibly because the capture of the Dodecanese had been one of Churchill's favorite projects ever since war began, plunged in hell or high water, ignoring the fact that boldness does not always equate to success.
Kos, even today, remains a quaint island unchanged in many ways since 1943. Located in the Aegean Sea, four miles from the Turkish coast is 28 miles long and 6 miles wide, at the widest point. It has an area of about 115 square miles, and a population of 20,000 in 1943, an airfield at Marmari, near the coast, another at Antimachia, and an emergency landing ground under construction at Lambia, near the town of Kos. The highest elevation is 2800 feet. Because of the airfields and its small port, Kos was one key, which would unlock the Aegean. If it could be taken, argued the British, Rhodes would fall and with Rhodes in British control, the other islands garrisoned with Italians, would certainly surrender. The other Allies, the Americans, were not interested in the least and refused to even lend a few P-38 squadrons until too late.
Thus, the British were on their own to pursue what Churchill had wanted: the soft underbelly of Europe.
OPERATION EISBAR was the German operation, a prelude to Leros, to prevent the British the most important first step: Kos. The game is a unique blend that allows for either player to win. The first step for the Germans is to destroy the three Spitfire squadrons based on Kos. Only when this is accomplished can German forces invade the island or drop their paratroopers. For the British, if they can cause sufficient aircraft losses during the first phase (German air raids), they may persuade them not to invade Kos. Failing this, the British Kos garrison with one battalion must prevent the Germans from either landing or if they land, defeat them on shore. British BB, CV or DD's may suddenly appear causing havoc, yet, become targets for the Luftwaffe. British Beaufighters may also suddenly appear during an air raid or invasion and torpedo the German ships. The Random Events will make each game's outcome totally different. Above all else, the British must fly in their supplies using only eight DC3s during the first phase.
The game's scale is platoons and company sized units, individual ships, each air counter is four aircraft. Each hex is 800 yards, game turns are 3-4 hours. The game lasts from Sept 17 to Oct 4. While the number of turns appears a lot, in reality, during Phase 1 (from Sept 17-Oct 2) turns move rapidly as only air battles and bombing occurs. Each player plans which map zone to defend and attack and what time!
The game map is divided into area zones and used to determine which areas of the island will be targeted by the German, defended by the British. They also serve for placement of British Naval and off map based aircraft which may randomly appear! There 280 counters.
Kos, even today, remains a quaint island unchanged in many ways since 1943. Located in the Aegean Sea, four miles from the Turkish coast is 28 miles long and 6 miles wide, at the widest point. It has an area of about 115 square miles, and a population of 20,000 in 1943, an airfield at Marmari, near the coast, another at Antimachia, and an emergency landing ground under construction at Lambia, near the town of Kos. The highest elevation is 2800 feet. Because of the airfields and its small port, Kos was one key, which would unlock the Aegean. If it could be taken, argued the British, Rhodes would fall and with Rhodes in British control, the other islands garrisoned with Italians, would certainly surrender. The other Allies, the Americans, were not interested in the least and refused to even lend a few P-38 squadrons until too late.
Thus, the British were on their own to pursue what Churchill had wanted: the soft underbelly of Europe.
OPERATION EISBAR was the German operation, a prelude to Leros, to prevent the British the most important first step: Kos. The game is a unique blend that allows for either player to win. The first step for the Germans is to destroy the three Spitfire squadrons based on Kos. Only when this is accomplished can German forces invade the island or drop their paratroopers. For the British, if they can cause sufficient aircraft losses during the first phase (German air raids), they may persuade them not to invade Kos. Failing this, the British Kos garrison with one battalion must prevent the Germans from either landing or if they land, defeat them on shore. British BB, CV or DD's may suddenly appear causing havoc, yet, become targets for the Luftwaffe. British Beaufighters may also suddenly appear during an air raid or invasion and torpedo the German ships. The Random Events will make each game's outcome totally different. Above all else, the British must fly in their supplies using only eight DC3s during the first phase.
The game's scale is platoons and company sized units, individual ships, each air counter is four aircraft. Each hex is 800 yards, game turns are 3-4 hours. The game lasts from Sept 17 to Oct 4. While the number of turns appears a lot, in reality, during Phase 1 (from Sept 17-Oct 2) turns move rapidly as only air battles and bombing occurs. Each player plans which map zone to defend and attack and what time!
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