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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: 2-8 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Peter Jackson
-
아티스트
-
인원
게임 소개
코스모스에서는 플레이어들이 돌아가면서 우주를 탐험하고 멀리 떨어진 식민지를 건설하고 세금을 걷는다(한번 세금에 오른편이다!). 이 게임의 목표는 시장 경쟁을 밀어내고 우주 탐사의 경제적 기회를 최대한 활용하는 것이다. 중앙 시장 메커니즘은 플레이어들이 보편적 자원 가격을 높이거나 낮추면서 경쟁할 수 있게 하는 반면, 제한된 자원은 각 공간의 지역을 식민지를 놓고 치열한 경쟁으로 만든다. 게임은 우주를 완전히 탐험할 때 끝납니다. 즉, 희망 없이 마지막 순간에 죽어서 앉아있다면 마음껏 탐험을 할 수 있고 게임을 시기적절한 결말로 서둘러 끝낼 수 있습니다.
코스모스는 배우기 매우 쉽고, 전형적인 게임은 30분에서 45분 정도 걸립니다. 코스모스는 캐주얼한 게이머들이 플레이할 수 있을 만큼 간단하지만, 더 경쟁적이거나 경험이 많은 게이머들의 관심을 끌기에 충분히 복잡하다. 턴이 빠르고, 게임 역학은 기억하기 쉽다.
코스모스의 갈등은 대부분 간접적인 것이기 때문에 두 플레이어, 심지어 경쟁적인 성격이나 게임 경험에서 짝이 맞지 않을 수 있는 두 플레이어(취미자와 배우자)에게 좋은 게임이 될 수 있다. 동시에 코스모스는 최대 8명까지 수용할 수 있어 6명이면 다소 혼잡해지고 경쟁률이 월등히 높아지지만 품격 있는 파티게임이다.
전반적으로, 이 게임은 매우 광범위한 어필과 낮은 헌신 요구 사항을 가진 매우 재생 가능하고 매우 재미있는 게임입니다.
코스모스는 배우기 매우 쉽고, 전형적인 게임은 30분에서 45분 정도 걸립니다. 코스모스는 캐주얼한 게이머들이 플레이할 수 있을 만큼 간단하지만, 더 경쟁적이거나 경험이 많은 게이머들의 관심을 끌기에 충분히 복잡하다. 턴이 빠르고, 게임 역학은 기억하기 쉽다.
코스모스의 갈등은 대부분 간접적인 것이기 때문에 두 플레이어, 심지어 경쟁적인 성격이나 게임 경험에서 짝이 맞지 않을 수 있는 두 플레이어(취미자와 배우자)에게 좋은 게임이 될 수 있다. 동시에 코스모스는 최대 8명까지 수용할 수 있어 6명이면 다소 혼잡해지고 경쟁률이 월등히 높아지지만 품격 있는 파티게임이다.
전반적으로, 이 게임은 매우 광범위한 어필과 낮은 헌신 요구 사항을 가진 매우 재생 가능하고 매우 재미있는 게임입니다.
In Cosmos, players take turns exploring the universe, building far-flung colonies, and collecting taxes (for once, we're on the right side of taxes!). The goal of the game is to make the most money from the economic opportunities of exploring space, while elbowing out the market competition. Central market mechanics allow players to compete by increasing or decreasing universal resource prices, while limited resources make each region of space a hotly-contested competition for colonies. The game ends when the universe is totally explored--meaning if you're sitting in dead last without a hope, you can explore your heart out and rush the game to an untimely conclusion.
Cosmos is very straightforward to learn, and a typical game takes around 30-45 minutes. Cosmos is simple enough for casual gamers to play (and win), but complex enough to keep the interest of more competitive or experienced gamers. Turns are quick, and the game mechanics are easy to remember.
Most conflict in Cosmos is indirect, making this a great game for two players--even those who may be mismatched in competitive nature or gaming experience (read: the hobbyist and the spouse). At the same time, Cosmos allows up to eight players, making it a decent party game, although it gets a bit crowded and far more competitive at six.
Overall, this is a highly replayable, very entertaining game with a really broad appeal and low commitment requirements.
Cosmos is very straightforward to learn, and a typical game takes around 30-45 minutes. Cosmos is simple enough for casual gamers to play (and win), but complex enough to keep the interest of more competitive or experienced gamers. Turns are quick, and the game mechanics are easy to remember.
Most conflict in Cosmos is indirect, making this a great game for two players--even those who may be mismatched in competitive nature or gaming experience (read: the hobbyist and the spouse). At the same time, Cosmos allows up to eight players, making it a decent party game, although it gets a bit crowded and far more competitive at six.
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