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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Daniel Zaccaro
-
아티스트
Krzysztof Dycha
-
인원
게임 소개
설명:
캐슬 디펜더스는 체스의 전략적인 요소들을 매직: 개더링&트레이드 같은 주문 체계와 결합한다. 이 게임은 iOS용 훌륭한 비디오 게임 히어로 아카데미&트레이드에서 영감을 받았으며 비슷한 게임플레이 메카니즘을 포함하고 있다. 물리적인 보드게임 형식에 더 잘 맞도록 전투체계가 단순화되었다.
목표:
플레이어는 유닛을 보내 적의 성을 공격하고 자신의 성을 방어합니다. 적의 성이나 유닛을 모두 파괴하면 승리합니다.
게임플레이:
게임판은 직사각형 체스판을 닮았다. 플레이어는 배치에 동의하고 자신의 성과 보너스 타일(추가 공격, 방패, 보너스 캐슬 손상)을 배열한다.
-플레이어는 유닛(마술사, 치료사, 기사 등), 주문, 장비가 포함된 6장의 카드 패를 개인 데크로부터 유지합니다.
차례가 되면 플레이어는 5가지 행동(마법 걸기, 유닛 이동, 공격, 치유 등)을 선택합니다.
게임의 일부는 가장 좋은 계획을 찾기 위해 여러 가지 동작을 시도하기 때문에, 당신은 언제 당신의 동작이 최종적인지 결정합니다.
-플레이어는 자신의 유닛 중 두 개가 파괴되면 보너스 주문 카드를 받게 됩니다(이는 게임 플레이의 균형을 맞추고 상대의 기세에 대항할 수 있게 됩니다.
전략 요소:
-Units 한 팀으로서 일해야 한다 strengths/weaknesses다.
포메이션을 통해 공격/방어 효과를 강화할 수 있습니다.
-보드 위치와 장치 배치가 핵심입니다(예: "내 기사가 기절하지 않을 만큼 멀리 떨어져 있나요? 내 궁수가 적 힐러를 쓰러뜨릴 만큼 가까이 있습니까?)을(를)
-유닛 트레이딩: 적의 부대를 죽이면 당신의 부대가 노출될 수 있습니다... 위험을 감수할 가치가 있나요?
캐슬 디펜더스는 체스의 전략적인 요소들을 매직: 개더링&트레이드 같은 주문 체계와 결합한다. 이 게임은 iOS용 훌륭한 비디오 게임 히어로 아카데미&트레이드에서 영감을 받았으며 비슷한 게임플레이 메카니즘을 포함하고 있다. 물리적인 보드게임 형식에 더 잘 맞도록 전투체계가 단순화되었다.
목표:
플레이어는 유닛을 보내 적의 성을 공격하고 자신의 성을 방어합니다. 적의 성이나 유닛을 모두 파괴하면 승리합니다.
게임플레이:
게임판은 직사각형 체스판을 닮았다. 플레이어는 배치에 동의하고 자신의 성과 보너스 타일(추가 공격, 방패, 보너스 캐슬 손상)을 배열한다.
-플레이어는 유닛(마술사, 치료사, 기사 등), 주문, 장비가 포함된 6장의 카드 패를 개인 데크로부터 유지합니다.
차례가 되면 플레이어는 5가지 행동(마법 걸기, 유닛 이동, 공격, 치유 등)을 선택합니다.
게임의 일부는 가장 좋은 계획을 찾기 위해 여러 가지 동작을 시도하기 때문에, 당신은 언제 당신의 동작이 최종적인지 결정합니다.
-플레이어는 자신의 유닛 중 두 개가 파괴되면 보너스 주문 카드를 받게 됩니다(이는 게임 플레이의 균형을 맞추고 상대의 기세에 대항할 수 있게 됩니다.
전략 요소:
-Units 한 팀으로서 일해야 한다 strengths/weaknesses다.
포메이션을 통해 공격/방어 효과를 강화할 수 있습니다.
-보드 위치와 장치 배치가 핵심입니다(예: "내 기사가 기절하지 않을 만큼 멀리 떨어져 있나요? 내 궁수가 적 힐러를 쓰러뜨릴 만큼 가까이 있습니까?)을(를)
-유닛 트레이딩: 적의 부대를 죽이면 당신의 부대가 노출될 수 있습니다... 위험을 감수할 가치가 있나요?
Description:
Castle Defenders combines the strategy elements of chess with a spell system like Magic: the Gathering™. It was inspired by the brilliant video game Hero Academy™ for iOS and contains similar gameplay mechanics. The combat system has been simplified to better fit the physical board game format.
Goal:
Players send units to attack enemy castles and defend their own. You win by destroying all enemy castles OR units.
Gameplay:
-The game board resembles a rectangular chess board. Players agree on a layout and arrange their castles and bonus tiles (extra attack, shields, or bonus castle damage).
-Players maintain a 6-card hand from their personal deck containing units (mage, healer, knight, etc.), spells, and equipment.
-On their turn, players choose 5 actions to perform (cast a spell, move a unit, attack, heal, etc...).
-Part of the game is trying out different moves to find the best plan, so you decide when your move is final.
-Players receive bonus spell cards when two of their units are destroyed (this balances gameplay and allows you to counter an opponent's momentum).
Strategy elements:
-Units have strengths/weaknesses and must work as a team.
-Formations help reinforce attack/defense effectiveness.
-Board location and unit placement is key (e.g. "Is my Knight far enough away to avoid being knocked out?" "Is my Archer close enough to knock out the enemy Healer?").
-Unit trading: killing enemy units can leave yours exposed...is it worth the risk?
Castle Defenders combines the strategy elements of chess with a spell system like Magic: the Gathering™. It was inspired by the brilliant video game Hero Academy™ for iOS and contains similar gameplay mechanics. The combat system has been simplified to better fit the physical board game format.
Goal:
Players send units to attack enemy castles and defend their own. You win by destroying all enemy castles OR units.
Gameplay:
-The game board resembles a rectangular chess board. Players agree on a layout and arrange their castles and bonus tiles (extra attack, shields, or bonus castle damage).
-Players maintain a 6-card hand from their personal deck containing units (mage, healer, knight, etc.), spells, and equipment.
-On their turn, players choose 5 actions to perform (cast a spell, move a unit, attack, heal, etc...).
-Part of the game is trying out different moves to find the best plan, so you decide when your move is final.
-Players receive bonus spell cards when two of their units are destroyed (this balances gameplay and allows you to counter an opponent's momentum).
Strategy elements:
-Units have strengths/weaknesses and must work as a team.
-Formations help reinforce attack/defense effectiveness.
-Board location and unit placement is key (e.g. "Is my Knight far enough away to avoid being knocked out?" "Is my Archer close enough to knock out the enemy Healer?").
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