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게임 소개

루나(Luna)는 1966년 동독의 스피카에서 제작한 파치시 기반 게임이다. 작은 우주선이나 위성인 6개의 플레이어 피스가 각각 3개씩 있습니다. 빨간색, 검은색, 녹색, 노란색, 흰색, 파란색 플라스틱으로 정밀 주조됩니다.

이 게임의 목표는 먼저 달에 있는 모든 우주선을 "착륙"하는 것입니다. 보드 핍은 달을 향한 플레이어의 움직임을 앞당기거나 지연시키는 데 도움을 준다. 움직임은 단일 다이의 롤에 의해 결정됩니다.

이 게임은 우주 경쟁에서 영감을 받은 것으로 보이며, 게임 토큰은 스푸트니크 위성과 어느 정도 유사하다. Greg Stachowski는 이 정보를 덧붙였습니다.그 로켓은 코스모스에 바탕을 둔, 꽤 일반적이게 보인다. 각각의 로켓 위에 있는 우주선은 분명히 보스토크이다. 사실 예술작품은 매우 훌륭하다, 그것들은 심지어 보스토크의 구부러진 안테나나 레인저의 육각형 베이스 프레임과 같은 작은 세부사항까지 꽤 정확한 표현이다 (사실 나는 직사각형보다는 1964년 혹은 그 이후의 레인저라고 추측할 수 있다.사다리꼴 패널)." 그렉의 위성 식별은 그가 준비한 이미지 안에 있습니다.
Luna is a Pachisi based game, produced by Spika in East Germany in 1966. There are three each of six player pieces, which are small spaceships or satellites. They are precision cast in red, black, green, yellow, white and blue plastic.

The goal of the game is to "land" all of your spacecraft on the moon first. The board pips help you advance or retard a player's movement toward the moon. The movements are determined by the roll of a single die.

The game seems to be inspired by the space race, and the game tokens bear some resemblance to the Sputnik satellite. Greg Stachowski added this information, "The rocket looks to be pretty generic, perhaps based on a Kosmos. The spacecraft above each of the rockets is clearly a Vostok. Actually the artwork is damn good, those are pretty accurate renderings of all the spacecraft, even down to little details like the curved antennae on the Vostok or the hexagonal base frame on the Ranger (in fact given the accuracy of the others I might hazard a guess that it is a 1964 or later Ranger (6 through 9) due to the rectangular rather than trapezoidal panels)." Greg's identification of the satellites is in a labeled image he prepared.

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