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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
David G. Watts
-
아티스트
-
인원
게임 소개
리치먼드로 행군하기(March to Richmond)는 남북전쟁을 다룬 간단한 전략 게임이다.
이 시스템은 와트의 반도 전쟁 1808-14와 매우 유사하며, 각 턴마다 플레이어는 12개의 이동 포인트를 유닛당 최대 6개 유닛당 최대 6개까지. 유닛은 선박으로 제한적으로 이동할 수 있으며, 이 게임에서는 철도로도 이동할 수 있습니다. 다이롤의 결과는 상대 팀에 따라 달라지지 않지만, 허용되는 다이롤의 수는 공격 유닛의 수와 방어 지형에 따라 달라진다.
게임은 정해진 수의 최종 턴이 진행되는 합의된 시간 제한(2시간 권장)에 따라 진행된다. 북군 플레이어가 승리하는 것은 충분한 남군 도시들을 장악하는 것에 달려있다. 그렇지 않으면 남군이 승리한다.
이 게임은 원래 1974년에 DIY(Do-it Yourself) 키트로 출시되었다. 개정판 "protype trial edition"은 1989년에 출판되었다. 추가 판이 나왔는지는 알려지지 않았다.
이 시스템은 와트의 반도 전쟁 1808-14와 매우 유사하며, 각 턴마다 플레이어는 12개의 이동 포인트를 유닛당 최대 6개 유닛당 최대 6개까지. 유닛은 선박으로 제한적으로 이동할 수 있으며, 이 게임에서는 철도로도 이동할 수 있습니다. 다이롤의 결과는 상대 팀에 따라 달라지지 않지만, 허용되는 다이롤의 수는 공격 유닛의 수와 방어 지형에 따라 달라진다.
게임은 정해진 수의 최종 턴이 진행되는 합의된 시간 제한(2시간 권장)에 따라 진행된다. 북군 플레이어가 승리하는 것은 충분한 남군 도시들을 장악하는 것에 달려있다. 그렇지 않으면 남군이 승리한다.
이 게임은 원래 1974년에 DIY(Do-it Yourself) 키트로 출시되었다. 개정판 "protype trial edition"은 1989년에 출판되었다. 추가 판이 나왔는지는 알려지지 않았다.
Marching to Richmond is a simple strategic game covering the American Civil War in the region containing the two capitals; the map depicts most of Virginia, most of Maryland, and Pennsylvania as far north as Gettysburg.
The system is very similar to that in Watt's The Peninsular War 1808-14; on each turn a player can spend 12 movement points among their forces, with a maximum of 6 per unit. Units can be moved by ship to a limited extent, and in this game also by railroad. Only one attack can be made each turn, with the outcome determined by die roll; the die results don't depend on the opposing forces at all, but the number of die rolls allowed depends on the number of attacking units and the defensive terrain.
The game is played to an agreed-upon time limit (2 hours is suggested) at which point a small fixed number of final turns is played. The Union player wins if they control enough Confederate cities (depending on whether they still control all of theirs or not), otherwise the Confederates win.
The game was originally published as a do-it-yourself kit (Watts' description) in 1974. A revised version titled "prototype trial edition" was published in 1989. It is unknown if a further edition was released.
The system is very similar to that in Watt's The Peninsular War 1808-14; on each turn a player can spend 12 movement points among their forces, with a maximum of 6 per unit. Units can be moved by ship to a limited extent, and in this game also by railroad. Only one attack can be made each turn, with the outcome determined by die roll; the die results don't depend on the opposing forces at all, but the number of die rolls allowed depends on the number of attacking units and the defensive terrain.
The game is played to an agreed-upon time limit (2 hours is suggested) at which point a small fixed number of final turns is played. The Union player wins if they control enough Confederate cities (depending on whether they still control all of theirs or not), otherwise the Confederates win.
The game was originally published as a do-it-yourself kit (Watts' description) in 1974. A revised version titled "prototype trial edition" was published in 1989. It is unknown if a further edition was released.
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