-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
7.2Hindenburg's War: Decision in the Trenches, 1918 (2014) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Ty Bomba
-
아티스트
Larry Hoffman, Lionel Liron
-
인원
게임 소개
힌덴부르크 전쟁: 1918년 참호에서의 결정(HW)은 제1차 세계 대전의 마지막 해인 3월 21일부터 11월 11일 정전일까지 서부 전선에서 벌어진 전투를 다루는 전략 수준의 2인 전쟁 게임이다. 게임’의 하위 시스템은 전쟁의 최고 사령관’s-eye view를 보여주기 위해 제작되었다. 따라서 이 게임은 역사적 톤과 질감을 향상시키기 위해 가장 많은 파스텔의 작전적 언더톤이 추가되었을 뿐인 관점에서 거의 완전히 전략적이다.
지도의 각 육각은 좌우에서 반대쪽으로 측정했을 때 15km(9.31마일)를 나타냅니다. 첫 경기와 마지막 경기를 제외한 모든 경기는 한 달 반을 나타낸다. 게임의 모든 전투 유닛은 보병 1개 사단 또는 전차 1개 여단을 대표한다.
구성 요소: 두 개의 22" x 34" 지도 & 456 카운터.
지도의 각 육각은 좌우에서 반대쪽으로 측정했을 때 15km(9.31마일)를 나타냅니다. 첫 경기와 마지막 경기를 제외한 모든 경기는 한 달 반을 나타낸다. 게임의 모든 전투 유닛은 보병 1개 사단 또는 전차 1개 여단을 대표한다.
구성 요소: 두 개의 22" x 34" 지도 & 456 카운터.
Hindenburg’s War: Decision in the Trenches, 1918 (HW) is a strategic-level, two-player wargame of low complexity that covers the fighting on World War I’s western front during that final year of the war, from the start of the first German offensive on 21 March through Armistice Day on 11 November. The game’s sub-systems are crafted to present a supreme-commander’s-eye-view of the war: it is therefore almost fully strategic in its perspective, with only the most pastel of operational undertones added to enhance historical tone and texture.
Each hex on the map represents 9.31 miles (15 km) when measured from side to opposite side. Each full turn of play, other than the first and last, represents half-a-month. Every combat unit in the game represents one division of infantry or one brigade of tanks.
Components: Two 22" x 34" map & 456 counters.
Each hex on the map represents 9.31 miles (15 km) when measured from side to opposite side. Each full turn of play, other than the first and last, represents half-a-month. Every combat unit in the game represents one division of infantry or one brigade of tanks.
Components: Two 22" x 34" map & 456 counters.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
522
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18