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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
H. C. Azbill
-
아티스트
-
인원
게임 소개
최대 4명의 플레이어를 위한 체커의 변형인 아메리칸 체커스는 1976년 미국 200주년 기념일에 맞춰 출시되었으며 빨간색, 흰색, 파란색이 눈에 띄게 특징이다.
13x13의 체크무늬 정사각형 격자 위에서 진행되며, 각 모서리에서 삼각형 패턴의 정사각형 6개가 제거된다. 보드의 중앙에는 조각들이 움직일 수 있고 포획되지 않을 수 있는 네 개의 큰 사각 안전 구역이 있다. 빨간색, 흰색, 파란색, 금색으로 된 9개의 피스가 사용되며, 시작 위치는 보드의 양쪽에 가까운 두 줄에 표시된다. 게임은 체커스와 본질적으로 동일하지만 추가 플레이어와 안전 구역이 있다. 안전지대에 있지 않을 때는 포획이 필수다. 승진은 보드의 반대편 끝에 도달함으로써 이루어집니다. 마지막 남은 피스가 게임에서 승리합니다.
13x13의 체크무늬 정사각형 격자 위에서 진행되며, 각 모서리에서 삼각형 패턴의 정사각형 6개가 제거된다. 보드의 중앙에는 조각들이 움직일 수 있고 포획되지 않을 수 있는 네 개의 큰 사각 안전 구역이 있다. 빨간색, 흰색, 파란색, 금색으로 된 9개의 피스가 사용되며, 시작 위치는 보드의 양쪽에 가까운 두 줄에 표시된다. 게임은 체커스와 본질적으로 동일하지만 추가 플레이어와 안전 구역이 있다. 안전지대에 있지 않을 때는 포획이 필수다. 승진은 보드의 반대편 끝에 도달함으로써 이루어집니다. 마지막 남은 피스가 게임에서 승리합니다.
A variant of Checkers for up to four players, American Checkers was published in time for the USA's bicentennial year of 1976 and features the colors red, white, and blue prominently.
It is played on a 13x13 grid of checkered squares, with six squares in a triangular pattern removed from each corner. Occupying the center of the board are four large square safe zones where pieces may move and not be captured. Nine pieces per player are used, in red, white, blue and gold, with their starting positions marked on two rows of squares close to each side of the board. The game may be played individually or in partnership, and is essentially the same as Checkers but for the extra players and safe zones. Capture is compulsory when not in the safe zones. Promotion occurs by reaching the opposite end of the board. Last player with pieces remaining wins the game.
It is played on a 13x13 grid of checkered squares, with six squares in a triangular pattern removed from each corner. Occupying the center of the board are four large square safe zones where pieces may move and not be captured. Nine pieces per player are used, in red, white, blue and gold, with their starting positions marked on two rows of squares close to each side of the board. The game may be played individually or in partnership, and is essentially the same as Checkers but for the extra players and safe zones. Capture is compulsory when not in the safe zones. Promotion occurs by reaching the opposite end of the board. Last player with pieces remaining wins the game.
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