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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Rick Heli
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아티스트
Frank Branson
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인원
게임 소개
서기 3세기 후반 로마 제국의 카드 게임으로, 황제의 평균 통치 기간은 2.5년이었다.
각 플레이어는 로마의 많은 위기들(고트족, 페르시아족, 팔림란족의 침략과 민중의 끊임없는 요구)을 해결함으로써 명예와 위신을 얻기 위해 많은 제국 후보들을 통제하고 있다.
킹스 브렉퍼스트를 연상시키는 시스템에서 플레이어는 영향력 카드를 초안하여 나중에 제국 내에서 최고의 직업을 얻도록 돕거나 기존의 위기를 다루기 어렵게 만들기 위해 비밀리에 상대를 상대로 사용할 수 있다. 힘을 얻기 위해서는 상대방을 앞지르고 위기를 해결할 수 있는 충분한 카드를 써야 하지만 미래의 선택지와 기회를 줄이는 오버커밋은 피해야 한다. 게다가, 각 후보들은 고려해야 할 다른 특별한 능력을 가지고 있습니다.
게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
각 플레이어는 로마의 많은 위기들(고트족, 페르시아족, 팔림란족의 침략과 민중의 끊임없는 요구)을 해결함으로써 명예와 위신을 얻기 위해 많은 제국 후보들을 통제하고 있다.
킹스 브렉퍼스트를 연상시키는 시스템에서 플레이어는 영향력 카드를 초안하여 나중에 제국 내에서 최고의 직업을 얻도록 돕거나 기존의 위기를 다루기 어렵게 만들기 위해 비밀리에 상대를 상대로 사용할 수 있다. 힘을 얻기 위해서는 상대방을 앞지르고 위기를 해결할 수 있는 충분한 카드를 써야 하지만 미래의 선택지와 기회를 줄이는 오버커밋은 피해야 한다. 게다가, 각 후보들은 고려해야 할 다른 특별한 능력을 가지고 있습니다.
게임이 끝날 때 가장 높은 점수를 받은 플레이어가 승리합니다.
Card game of the Roman Empire in the second half of the third century AD, a fifty-year period during which the average reign of an emperor was a mere 2.5 years.
Each player controls a number of imperial candidates whom they try to push to the top position to gain honor and prestige by solving some of Rome's many crises -- invasions by Goths, Persians and Palymrans plus the incessant demands of the populace -- before quickly yielding to the next emperor.
In a system reminiscent of King's Breakfast, players draft influence cards which they may later deploy to help them win top jobs in the empire or secretly use against opponents to make existing crises more difficult to handle. To gain power players must commit cards sufficient to outpoll the opposition and solve crises, but must avoid overcommitment that reduces future options and opportunities. In addition, each candidate has a different special ability which must be reckoned with.
At the end of play the player with the most prestige points wins.
Each player controls a number of imperial candidates whom they try to push to the top position to gain honor and prestige by solving some of Rome's many crises -- invasions by Goths, Persians and Palymrans plus the incessant demands of the populace -- before quickly yielding to the next emperor.
In a system reminiscent of King's Breakfast, players draft influence cards which they may later deploy to help them win top jobs in the empire or secretly use against opponents to make existing crises more difficult to handle. To gain power players must commit cards sufficient to outpoll the opposition and solve crises, but must avoid overcommitment that reduces future options and opportunities. In addition, each candidate has a different special ability which must be reckoned with.
At the end of play the player with the most prestige points wins.
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