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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Kuro
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아티스트
Tawawa Katakuri, mika, Ocha, Yumeko
-
인원
게임 소개
사용자 요약:
리듬 비디오 게임의 개념에 기반한 카드 게임입니다.
플레이어는 11명의 댄서 중 5명으로 구성된 밴드가 있으며, 그 중 1–5명이 선택되었다. 무용수들은 일렬로 배치되는데, 각 무용수들은 앞줄이나 뒷줄에 있다. 5번과 1번으로 뒤섞인 지폐에서 5장의 카드가 줄지어 있다. 각 턴마다 가장 적은 색깔의 카드가 "떨어짐" (약간 미끄러짐) 그리고 댄서 팀이 "걸림"을 해야 한다. 그러나 완벽한 리듬"을 얻기 위해서는 같은 번호의 댄서가 음표와 댄서의 색이 같을 경우 음표보다 1개 이상 많거나 적은 번호를 가진 댄서가 음표를 잡아야 한다.
각 캐치 전에 플레이어는 뒷줄에서 앞줄로 또는 옆으로 한 단계만 움직일 수 있으며, 이 경우 옆에 있는 사람과 자리를 바꿀 수 있다. 그러나 댄서가 없는 곳으로 옆으로 이동하는 것은 이동으로 간주되지 않으며, 이동된 댄서와 같은 열에 있는 댄서가 반대 방향인 "크로스 무브"로 이동하게 된다.
뒷줄에 있는 것은 댄서가 음표를 잡을 수 있도록 한 바퀴를 더 돌게 합니다. 또한, 현재 줄의 낙서음과는 별도로, 플레이어는 그 위에 또 다른 줄의 음표를 갖게 되어 한 바퀴 앞서서 자신의 움직임을 계획할 수 있게 된다.
퍼펙트 수와 좋은 리듬 캐치 수에 따라 최종 점수가 결정된다. 또한, 매 게임 전에 플레이어는 춤을 출 노래를 선택한다; 각각의 노래는 게임에 특별한 영향을 미친다. 댄서마다 경기당 한 번씩 활성화시키는 특별한 힘도 있다.
리듬 비디오 게임의 개념에 기반한 카드 게임입니다.
플레이어는 11명의 댄서 중 5명으로 구성된 밴드가 있으며, 그 중 1–5명이 선택되었다. 무용수들은 일렬로 배치되는데, 각 무용수들은 앞줄이나 뒷줄에 있다. 5번과 1번으로 뒤섞인 지폐에서 5장의 카드가 줄지어 있다. 각 턴마다 가장 적은 색깔의 카드가 "떨어짐" (약간 미끄러짐) 그리고 댄서 팀이 "걸림"을 해야 한다. 그러나 완벽한 리듬"을 얻기 위해서는 같은 번호의 댄서가 음표와 댄서의 색이 같을 경우 음표보다 1개 이상 많거나 적은 번호를 가진 댄서가 음표를 잡아야 한다.
각 캐치 전에 플레이어는 뒷줄에서 앞줄로 또는 옆으로 한 단계만 움직일 수 있으며, 이 경우 옆에 있는 사람과 자리를 바꿀 수 있다. 그러나 댄서가 없는 곳으로 옆으로 이동하는 것은 이동으로 간주되지 않으며, 이동된 댄서와 같은 열에 있는 댄서가 반대 방향인 "크로스 무브"로 이동하게 된다.
뒷줄에 있는 것은 댄서가 음표를 잡을 수 있도록 한 바퀴를 더 돌게 합니다. 또한, 현재 줄의 낙서음과는 별도로, 플레이어는 그 위에 또 다른 줄의 음표를 갖게 되어 한 바퀴 앞서서 자신의 움직임을 계획할 수 있게 된다.
퍼펙트 수와 좋은 리듬 캐치 수에 따라 최종 점수가 결정된다. 또한, 매 게임 전에 플레이어는 춤을 출 노래를 선택한다; 각각의 노래는 게임에 특별한 영향을 미친다. 댄서마다 경기당 한 번씩 활성화시키는 특별한 힘도 있다.
User summary:
A solitaire card game based on the concept of rhythmic video games.
The player has a band of five dancers from a selection of 11, numbered 1–5. The dancers are put in a line, where each dancer is either in the front row or back row. From a shuffled deck of notes also numbered 1–5, five cards are lined up. Each turn, the cards of the lest represented colour will "fall down" (are slid down a bit) and must be "caught" by the team of dancers. However, in order to achieve a "perfect rhythm", a note must be caught by a dancer with the same number, if caught by a dancer with a number at most 1 more or less than the note is "good" if the note and the dancer are of the same colour; anything else is a "fail".
Before each catch, the player can only move one dancer one step, either from back row to front row, or sideways, in which case they swap places with whoever was beside them. However, moving sideways to a spot where no dancer is is not counted as a move, and will also cause the dancer who now ends up in the same column as the moved one, to move in the opposite direction, a so-called "cross move".
Being in the back row gives the dancer one extra turn to catch the note. Also, apart from the current row of falling notes, the player will have another row of notes above it, enabling the player to plan his moves one turn ahead.
The final score is decided by the number of perfects and good rhythm catches. Also, before each game, the player chooses which song to dance to; each song having a special effect on the game. Each dancer also has a special power to activate once per game.
A solitaire card game based on the concept of rhythmic video games.
The player has a band of five dancers from a selection of 11, numbered 1–5. The dancers are put in a line, where each dancer is either in the front row or back row. From a shuffled deck of notes also numbered 1–5, five cards are lined up. Each turn, the cards of the lest represented colour will "fall down" (are slid down a bit) and must be "caught" by the team of dancers. However, in order to achieve a "perfect rhythm", a note must be caught by a dancer with the same number, if caught by a dancer with a number at most 1 more or less than the note is "good" if the note and the dancer are of the same colour; anything else is a "fail".
Before each catch, the player can only move one dancer one step, either from back row to front row, or sideways, in which case they swap places with whoever was beside them. However, moving sideways to a spot where no dancer is is not counted as a move, and will also cause the dancer who now ends up in the same column as the moved one, to move in the opposite direction, a so-called "cross move".
Being in the back row gives the dancer one extra turn to catch the note. Also, apart from the current row of falling notes, the player will have another row of notes above it, enabling the player to plan his moves one turn ahead.
The final score is decided by the number of perfects and good rhythm catches. Also, before each game, the player chooses which song to dance to; each song having a special effect on the game. Each dancer also has a special power to activate once per game.
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