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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Anthony J. Gallela, Jeff Wilcox (I)
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아티스트
Jeremiah Humphries, John Wesley O'Seadna, Cheyenne Wright
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인원
게임 소개
Zeppeldrome은 위험한 모듈식 보드와 카드를 가지고 있는 어리석은 장애물을 통과하는 심각한 스팀펑크 경주입니다. 여러분은 비행선 경주로를 가장 먼저 여행하게 될 것입니다.
게임 플레이
각 턴마다 선수들은 카드 상단의 절반을 보고 어리석지만 위험한 장애물을 통과하기 위해 턴을 시도하는 경로를 보여준다. 선택된 비행 계획 카드를 선수들이 동시에 공개합니다.
다음으로, 각 플레이어는 그들이 원하는 만큼 남아있는 카드들에 대해 종종 바보 같지만 항상 전략적인 행동을 사용한다. 이러한 행동들은 상대방을 방해하거나 그들 스스로 또는 둘 다 도울 것이다.
카드 플레이가 끝나면 꼴찌는 보드 위에서 움직여야 하는 장애물을 움직인다(예: "에서 떨어지는 레밍스 등).비극적인 레밍 '마이그레이션'")이 일어나면 플레이어는 처음 계획에서 비롯된 최종 경로를 따라 비행선을 움직이며, 그 위에서 놀던 카드도 함께 움직인다.
플레이어가 움직일 때 보드의 장애물(다른 플레이어’디비블 포함)은 긍정적인 또는 부정적인 방식으로 움직임에 영향을 미친다.
결승선을 통과한 첫 번째 선수가 승자입니다!
게임 플레이
각 턴마다 선수들은 카드 상단의 절반을 보고 어리석지만 위험한 장애물을 통과하기 위해 턴을 시도하는 경로를 보여준다. 선택된 비행 계획 카드를 선수들이 동시에 공개합니다.
다음으로, 각 플레이어는 그들이 원하는 만큼 남아있는 카드들에 대해 종종 바보 같지만 항상 전략적인 행동을 사용한다. 이러한 행동들은 상대방을 방해하거나 그들 스스로 또는 둘 다 도울 것이다.
카드 플레이가 끝나면 꼴찌는 보드 위에서 움직여야 하는 장애물을 움직인다(예: "에서 떨어지는 레밍스 등).비극적인 레밍 '마이그레이션'")이 일어나면 플레이어는 처음 계획에서 비롯된 최종 경로를 따라 비행선을 움직이며, 그 위에서 놀던 카드도 함께 움직인다.
플레이어가 움직일 때 보드의 장애물(다른 플레이어’디비블 포함)은 긍정적인 또는 부정적인 방식으로 움직임에 영향을 미친다.
결승선을 통과한 첫 번째 선수가 승자입니다!
Zeppeldrome, is a serious steampunk race through silly obstacles with a hazardous, modular board and cards that are used to help you or mess with opponents as you all race to be the first to travel the length of the airship raceway.
Game-Play
Each turn, players look at the top half of the cards in their hands and choose one that shows the route they will attempt to take that turn in their effort to get past (or through) silly, yet hazardous, obstacles. The players reveal the chosen flight plan cards simultaneously.
Next, each player uses the often silly, but always strategic, actions on as many of their remaining cards as they like. These actions will either disrupt their opponents, or help themselves (or both).
Once card-play is finished, the last-place player moves any obstacles that need moving on the board (such as the falling Lemmings in the "Tragic Lemming 'Migration'"), and then the players move their dirigibles along the now-final path that resulted from their initial plan, plus cards that were played on them.
As players move, obstacles on the board (including the other players’ dirigibles) affect movement in positive or negative ways (depending on how skillful and lucky the players were in their card-play).
The first player over the finish line is the winner!
Game-Play
Each turn, players look at the top half of the cards in their hands and choose one that shows the route they will attempt to take that turn in their effort to get past (or through) silly, yet hazardous, obstacles. The players reveal the chosen flight plan cards simultaneously.
Next, each player uses the often silly, but always strategic, actions on as many of their remaining cards as they like. These actions will either disrupt their opponents, or help themselves (or both).
Once card-play is finished, the last-place player moves any obstacles that need moving on the board (such as the falling Lemmings in the "Tragic Lemming 'Migration'"), and then the players move their dirigibles along the now-final path that resulted from their initial plan, plus cards that were played on them.
As players move, obstacles on the board (including the other players’ dirigibles) affect movement in positive or negative ways (depending on how skillful and lucky the players were in their card-play).
The first player over the finish line is the winner!
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