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BGG랭킹
BGG전체 : 19653
WARGAMES : 3618
6.2Bloody Ridge: Guadalcanal, 12-14 September 1942 (2014) -
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Eric R. Harvey, Brandon Pennington, Joe Youst
-
인원
게임 소개
블러디 리지: 1942년 9월 13일 과달카날의 결정(약칭 BR)은 일본의 야습을 모방한 저복잡한 솔리테어 워게임이다. 이 공격은 헨더슨 비행장을 점령하고 섬에 주둔하고 있는 미군 지상군 전체를 섬멸하는 데 그 목적이 있었다.
당신은 일본 공격부대를 지휘하여 미해병 방어선을 돌파하려 하고 있습니다. 이 규칙 체계는, 이 과정의 기계들을 다루는 데 여러분의 도움을 받아, 해병대 방어를 실행합니다. 지도 북쪽 가장자리에서 하나 이상의 일본 부대를 철수시키거나 제1해병사단 사령부를 제거함으로써 승리할 수 있습니다.
BR의 각 게임 턴은 약 2시간의 실시간과 같습니다.각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 125야드를 나타냅니다. 각 부대 카운터는 보병 및/또는 지원 무기로 구성된 화력팀, 분대, 소대, 중대 또는 기타 유사한 규모의 임시 그룹을 나타낸다. 역사적으로 중요한 오프맵 USMC 야전포의 효과는 폭격 규칙에 의해 다뤄진다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 228 카운터 1개
매거진: 월드 앳 워 #37
당신은 일본 공격부대를 지휘하여 미해병 방어선을 돌파하려 하고 있습니다. 이 규칙 체계는, 이 과정의 기계들을 다루는 데 여러분의 도움을 받아, 해병대 방어를 실행합니다. 지도 북쪽 가장자리에서 하나 이상의 일본 부대를 철수시키거나 제1해병사단 사령부를 제거함으로써 승리할 수 있습니다.
BR의 각 게임 턴은 약 2시간의 실시간과 같습니다.각 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 125야드를 나타냅니다. 각 부대 카운터는 보병 및/또는 지원 무기로 구성된 화력팀, 분대, 소대, 중대 또는 기타 유사한 규모의 임시 그룹을 나타낸다. 역사적으로 중요한 오프맵 USMC 야전포의 효과는 폭격 규칙에 의해 다뤄진다.
구성 요소: 22" x 34" 지도 & 228 카운터 1개
매거진: 월드 앳 워 #37
Bloody Ridge: Decision on Guadalcanal, 13 September 1942 (BR for short) is a purpose-designed solitaire wargame of low complexity simulating the climactic Japanese night attack of that date. The attacked was aimed at nothing less than the capture of Henderson Field and the annihilation of the entire US ground force on the island.
You are on the offensive, commanding the Japanese attack force that’s attempting to break through the US Marine defense. The rules system, with your help in handling the mechanics of the process, runs the Marine defense. You win by exiting one or more Japanese units off the north edge of the map, or by eliminating the 1st Marine Division headquarters.
Each game turn of BR is equal to about two hours of “real time.” Each hexagon represents 125 yards from side to opposite side. Each unit-counter represents a fire-team, squad, platoon, company or some other similarly sized ad hoc grouping of infantry and/or support weapons. The effect of the historically important off-map USMC field artillery is covered by the bombardment rules (see section 8.0).
Components: One 22" x 34" map & 228 counters
Magazine: World at War #37
You are on the offensive, commanding the Japanese attack force that’s attempting to break through the US Marine defense. The rules system, with your help in handling the mechanics of the process, runs the Marine defense. You win by exiting one or more Japanese units off the north edge of the map, or by eliminating the 1st Marine Division headquarters.
Each game turn of BR is equal to about two hours of “real time.” Each hexagon represents 125 yards from side to opposite side. Each unit-counter represents a fire-team, squad, platoon, company or some other similarly sized ad hoc grouping of infantry and/or support weapons. The effect of the historically important off-map USMC field artillery is covered by the bombardment rules (see section 8.0).
Components: One 22" x 34" map & 228 counters
Magazine: World at War #37
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