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BGG랭킹
BGG전체 : 9073
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.30 / 5
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디자이너
Nick Street, Martin Vaux
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아티스트
Steve Cox
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인원
게임 소개
로드 오브 워: 판타지 배틀 시리즈 중 3번째는 2인용 듀얼 데크 전략 카드 게임으로, 블랙 박스 게임, 로드 오브 워: 템플러 대 언데드. 전작인 로드 오브 워: 오크 대 드워프, 로드 오브 워: 엘프 대 도마뱀맨과 같이 이 게임에서는 판타지 레이스가 역동적인 전술 카드 전투를 벌이며, 이 세트의 군대는 더 강력한 방어를 하고 시리즈 최초의 이동 부대가 된다.
Lords of War 전투 중에 플레이어는 36장의 카드 중 6장의 카드를 사용한다. 플레이어 턴은 격자무늬 보드 위에 카드 한 장을 놓고 시작합니다. 원거리 유닛과 창 유닛을 제외하고 카드는 적 유닛에 인접해야 합니다. 제거 단계는 반대편 카드와 방금 넣은 카드를 제거했는지 확인하는 단계입니다. 카드에는 모서리 및 모서리에 공격 화살표의 독특한 형태가 있어 한 번 플레이한 인접한 카드와 공격 시 발생할 피해를 나타낸다. 각 카드에는 방어 값도 있는데, 상대 카드에 의해 초과되면 해당 카드가 패하는 것을 볼 수 있습니다. 전투가 해결되면 플레이어는 자신의 군용 갑판에서 새로운 카드를 뽑거나 그 턴 동안 전투에 참여하지 않은 유닛을 보드에서 회수할 수 있다.
한 명의 플레이어가 20개의 유닛 또는 4개의 커맨더를 제거할 때까지 플레이는 계속됩니다.
이 게임은 박스 밖으로 플레이할 수 있으며 템플러와 언데드 두 개의 완전한 군대를 포함하고 있다. 이 파벌들은 독특한 카드와 전략으로 구별되는데, 템플러 파벌은 중무장한 보병과 기동부대를 기반으로 한다. 언데드 군대에는 전장을 누비는 좀비들을 포함한 다양한 방어 및 공격 부대가 포함되어 있습니다.
템플러와 언데드는 엘프 대 리자드맨과 오크 대 드워프 둘 다와 호환되므로 모든 군주가 서로 싸울 수 있다. 군대들은 또한 토너먼트 플레이를 위한 용병 갑판을 만들기 위해 엄격한 순위 시스템을 사용하여 함께 혼합될 수 있다.
Lords of War 전투 중에 플레이어는 36장의 카드 중 6장의 카드를 사용한다. 플레이어 턴은 격자무늬 보드 위에 카드 한 장을 놓고 시작합니다. 원거리 유닛과 창 유닛을 제외하고 카드는 적 유닛에 인접해야 합니다. 제거 단계는 반대편 카드와 방금 넣은 카드를 제거했는지 확인하는 단계입니다. 카드에는 모서리 및 모서리에 공격 화살표의 독특한 형태가 있어 한 번 플레이한 인접한 카드와 공격 시 발생할 피해를 나타낸다. 각 카드에는 방어 값도 있는데, 상대 카드에 의해 초과되면 해당 카드가 패하는 것을 볼 수 있습니다. 전투가 해결되면 플레이어는 자신의 군용 갑판에서 새로운 카드를 뽑거나 그 턴 동안 전투에 참여하지 않은 유닛을 보드에서 회수할 수 있다.
한 명의 플레이어가 20개의 유닛 또는 4개의 커맨더를 제거할 때까지 플레이는 계속됩니다.
이 게임은 박스 밖으로 플레이할 수 있으며 템플러와 언데드 두 개의 완전한 군대를 포함하고 있다. 이 파벌들은 독특한 카드와 전략으로 구별되는데, 템플러 파벌은 중무장한 보병과 기동부대를 기반으로 한다. 언데드 군대에는 전장을 누비는 좀비들을 포함한 다양한 방어 및 공격 부대가 포함되어 있습니다.
템플러와 언데드는 엘프 대 리자드맨과 오크 대 드워프 둘 다와 호환되므로 모든 군주가 서로 싸울 수 있다. 군대들은 또한 토너먼트 플레이를 위한 용병 갑판을 만들기 위해 엄격한 순위 시스템을 사용하여 함께 혼합될 수 있다.
The third in the Lords of War: Fantasy Battles series from Black Box Games, Lords of War: Templars versus Undead is a dual-deck strategic card game for two-plus players. Like its award-winning predecessors Lords of War: Orcs versus Dwarves and Lords of War: Elves versus Lizardmen, the game sees fantasy races engage in dynamic tactical card battles, with the armies in this set having more heavy defense and the series’ first moving units.
During Lords of War battles, players use hands of six cards (called units) drawn from their army deck of 36 cards. A player turn starts with one card placed onto a gridded board. With the exception of ranged and spear units, cards must be placed adjacent to an enemy unit. An elimination phase follows in which you check for the elimination of opposing cards and the one you just placed. Cards have unique formations of attack arrows on their edges and corners signifying which adjacent cards they attack once played and the damage they will do. Each card also has a defense value which when exceeded by opposing cards sees that card defeated. Once combat has been resolved, the player can then either draw a new card from his army deck or retrieve a unit from the board that has not engaged in combat during that turn.
Play continues until one player has eliminated twenty units or four commanders.
The game is playable out of the box and contains two complete armies: the Templars and the Undead. These factions are differentiated by their unique cards and strategies; the Templar faction is based around a heavily armoured infantry and mobile palisades. The Undead army contains a stark range of defensive and offensive units, including zombies which roam across the battlefield.
Templars versus Undead is compatible with both Elves versus Lizardmen and Orcs versus Dwarves, meaning that all the Lords of War armies can be used to battle one another. The armies can also be blended together, using a strict ranking system, to create mercenary decks for tournament play.
During Lords of War battles, players use hands of six cards (called units) drawn from their army deck of 36 cards. A player turn starts with one card placed onto a gridded board. With the exception of ranged and spear units, cards must be placed adjacent to an enemy unit. An elimination phase follows in which you check for the elimination of opposing cards and the one you just placed. Cards have unique formations of attack arrows on their edges and corners signifying which adjacent cards they attack once played and the damage they will do. Each card also has a defense value which when exceeded by opposing cards sees that card defeated. Once combat has been resolved, the player can then either draw a new card from his army deck or retrieve a unit from the board that has not engaged in combat during that turn.
Play continues until one player has eliminated twenty units or four commanders.
The game is playable out of the box and contains two complete armies: the Templars and the Undead. These factions are differentiated by their unique cards and strategies; the Templar faction is based around a heavily armoured infantry and mobile palisades. The Undead army contains a stark range of defensive and offensive units, including zombies which roam across the battlefield.
Templars versus Undead is compatible with both Elves versus Lizardmen and Orcs versus Dwarves, meaning that all the Lords of War armies can be used to battle one another. The armies can also be blended together, using a strict ranking system, to create mercenary decks for tournament play.
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