-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Lester Smith
-
아티스트
-
인원
게임 소개
마인드 결투 - 두 명의 플레이어를 위한 사이오닉 전투
잡지 4호 & 인용문게이밍"의 VIP.
"마음 결투는 훈련된 두 텔레파시 사이의 심령 전투 게임이다. 상대의 마음을 공격하고 초능력에 집중해서 자신을 방어하죠상대의 마음을 침범함으로써 적을 기절시키거나 압박 지점을 꼬집어 psi-power의 집중된 비트를 잃게 할 수 있습니다. 당신의 목적은 상대의 의식을 점령하는 것이고, 그렇게 되면 적들은 정신을 잃고, 다시는 깨어나지 않는 것이다.
게임은 잡지와 2D6에서 볼 수 있는 규칙, 게임보드, 컷아파트 카운터로 구성되어 있다.
게임보드는 텔레파시의 마음과 그들 사이의 정신적 투쟁 영역을 나타냅니다. 각 정신은 의식, 무의식, 무의식 단계로 나뉜다. 싸우는 마음 사이의 영역은 일련의 파장 호로 나뉜다.
기본 플레이: 1-공격 피스(움직일 피스)를 알립니다. 2-이후 움직이지 않는 피스(받침 부족으로 인해 뒤로 떨어짐) 3-공격하는 조각들을 움직여라.Shift" 당신이 선택하고 가능하다면. 5-모든 공격 결과를 적용하세요. 상대의 마음에 한 조각을 보내는 것은 공격입니다. 무의식을 공격하면 상대방을 한 바퀴 동안 기절시킵니다. 잠재의식을 공격하면 상대의 가장 멀리 떨어진 조각이 영구적으로 제거됩니다. 의식을 공격하면 상대방을 패배시키고 게임에서 승리합니다.
잡지 4호 & 인용문게이밍"의 VIP.
"마음 결투는 훈련된 두 텔레파시 사이의 심령 전투 게임이다. 상대의 마음을 공격하고 초능력에 집중해서 자신을 방어하죠상대의 마음을 침범함으로써 적을 기절시키거나 압박 지점을 꼬집어 psi-power의 집중된 비트를 잃게 할 수 있습니다. 당신의 목적은 상대의 의식을 점령하는 것이고, 그렇게 되면 적들은 정신을 잃고, 다시는 깨어나지 않는 것이다.
게임은 잡지와 2D6에서 볼 수 있는 규칙, 게임보드, 컷아파트 카운터로 구성되어 있다.
게임보드는 텔레파시의 마음과 그들 사이의 정신적 투쟁 영역을 나타냅니다. 각 정신은 의식, 무의식, 무의식 단계로 나뉜다. 싸우는 마음 사이의 영역은 일련의 파장 호로 나뉜다.
기본 플레이: 1-공격 피스(움직일 피스)를 알립니다. 2-이후 움직이지 않는 피스(받침 부족으로 인해 뒤로 떨어짐) 3-공격하는 조각들을 움직여라.Shift" 당신이 선택하고 가능하다면. 5-모든 공격 결과를 적용하세요. 상대의 마음에 한 조각을 보내는 것은 공격입니다. 무의식을 공격하면 상대방을 한 바퀴 동안 기절시킵니다. 잠재의식을 공격하면 상대의 가장 멀리 떨어진 조각이 영구적으로 제거됩니다. 의식을 공격하면 상대방을 패배시키고 게임에서 승리합니다.
Mind Duel - Psionic Combat for Two players
In issue #4 of the magazine "VIP of Gaming".
"Mind Duel is a game of psychic combat between two trained telepaths. You attack your opponent's mind and defend your own, with focused bits of psionic energy...By invading your opponent's mind, you may stun your enemy, or pinch a pressure point and cause the loss of those focused bits of psi-power. Your object is to occupy the opponent's conscious mind, whereupon the enemy will black out, never to awaken again."
Game consists of the rules, gameboard and cut-apart counters found in the magazine and 2D6.
The gameboard represents the telepaths' minds and the area of mental struggle between them. Each mind is divided into conscious, subconscious and unconscious levels (the "mental arcs"). The area between the battling minds is divided into a series of wavelength arcs.
Basic Play: 1-Announce your attacking pieces (pieces that will move). 2-Pieces not moving then "decay" (fall back due to lack of support). 3-Move the attacking pieces. 4-"Shift" if you choose and are able. 5-Apply any attack results. Sending a piece into your opponent's mind is an attack. Attacking the Unconscious stuns the opponent for one turn. Attacking the Subconscious permanently eliminates your opponent's furthest advanced piece. Attacking the Conscious defeats the opponent and wins the game.
In issue #4 of the magazine "VIP of Gaming".
"Mind Duel is a game of psychic combat between two trained telepaths. You attack your opponent's mind and defend your own, with focused bits of psionic energy...By invading your opponent's mind, you may stun your enemy, or pinch a pressure point and cause the loss of those focused bits of psi-power. Your object is to occupy the opponent's conscious mind, whereupon the enemy will black out, never to awaken again."
Game consists of the rules, gameboard and cut-apart counters found in the magazine and 2D6.
The gameboard represents the telepaths' minds and the area of mental struggle between them. Each mind is divided into conscious, subconscious and unconscious levels (the "mental arcs"). The area between the battling minds is divided into a series of wavelength arcs.
Basic Play: 1-Announce your attacking pieces (pieces that will move). 2-Pieces not moving then "decay" (fall back due to lack of support). 3-Move the attacking pieces. 4-"Shift" if you choose and are able. 5-Apply any attack results. Sending a piece into your opponent's mind is an attack. Attacking the Unconscious stuns the opponent for one turn. Attacking the Subconscious permanently eliminates your opponent's furthest advanced piece. Attacking the Conscious defeats the opponent and wins the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
531
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18