-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
0-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Rudy Copeland
-
아티스트
-
인원
게임 소개
규칙으로부터: "이 게임의 목적은 플레이어들에게 즐거움을 주는 것뿐만 아니라 셰어-더-웰스 플랜, 과도한 노령연금 플랜 등이 어떻게 세금을 인상하고 모든 국민에게 큰 부담을 주면서 동시에 빈틈없는 조작자들이 경제에서 지배적인 위치를 차지할 수 있도록 하는지를 보여주는 것이다. 국사
우선, 정부가 주식-더-웰스 프로그램을 도입하기 전에 모든 재산과 자금을 소유해야 한다는 것을 이해해야 한다. 정부는 모든 사람을 왕으로 만들고 각 사람에게 동등한 몫의 돈을 주도록 제안하고, 그 이후에는 각자 자신을 돌봐야 한다. 만약 어떤 사람이 운이 좋고 빈틈없는 관리자라면, 그는 "인플레이션 게임을 이길지도 모른다.만약 그렇지 않다면, 그는 이보다 더 나은 삶을 살 수 없을 것이고, 나라의 부를 분배하는 것은 그에게 아무런 도움이 되지 않을 것이다.
이 게임은 현대의 모노폴리처럼 진행됩니다. 출처: " 인용;인플레이션 보드 게임은 1930년대 파커 브라더스 경영진이 모노폴리의 판매를 시작한 이후 주목받게 되었다. 코플랜드는 파커 브라더스가 그를 상대로 특허 소송을 시도한 후 후자의 게임의 판매를 계속했다. 파커 브라더스는 매기와 대로의 특허를 보유하고 있었지만, 코플랜드는 대로의 "발명"에 앞서 모노폴리 게임을 했다는 증인의 증언을 준비했기 때문에 재판에 가는 대신 코플랜드와 합의하였다. 법원 합의는 코프랜드가 파커 브라더스의 특허권을 허가하는 것을 허용했다.
우선, 정부가 주식-더-웰스 프로그램을 도입하기 전에 모든 재산과 자금을 소유해야 한다는 것을 이해해야 한다. 정부는 모든 사람을 왕으로 만들고 각 사람에게 동등한 몫의 돈을 주도록 제안하고, 그 이후에는 각자 자신을 돌봐야 한다. 만약 어떤 사람이 운이 좋고 빈틈없는 관리자라면, 그는 "인플레이션 게임을 이길지도 모른다.만약 그렇지 않다면, 그는 이보다 더 나은 삶을 살 수 없을 것이고, 나라의 부를 분배하는 것은 그에게 아무런 도움이 되지 않을 것이다.
이 게임은 현대의 모노폴리처럼 진행됩니다. 출처: " 인용;인플레이션 보드 게임은 1930년대 파커 브라더스 경영진이 모노폴리의 판매를 시작한 이후 주목받게 되었다. 코플랜드는 파커 브라더스가 그를 상대로 특허 소송을 시도한 후 후자의 게임의 판매를 계속했다. 파커 브라더스는 매기와 대로의 특허를 보유하고 있었지만, 코플랜드는 대로의 "발명"에 앞서 모노폴리 게임을 했다는 증인의 증언을 준비했기 때문에 재판에 가는 대신 코플랜드와 합의하였다. 법원 합의는 코프랜드가 파커 브라더스의 특허권을 허가하는 것을 허용했다.
From the rules: "The object of the game is not only to afford amusement to the players but also to illustrate to them how proposed Share-the-Wealth Plans, Excessive Old Age Pension Plans, etc., will increase taxes and place a heavy burden on all citizens and, at the same time, make it possible for the shrewd manipulators to gain a dominating position in economical affairs of the country.
At the outset, let it be understood that before the Government can bring about a share-the-wealth program it must own all properties and all monies. Under a share-the-wealth scheme it is proposed that the Government shall make every man a king and give each person an equal share of the money, after which time each must take care of himself. If a man has good luck and is a shrewd manager, he may beat the game of "inflation." If he isn't, he will be no better off than theretofore and distribution of the wealth of the country will not have availed him anything".
This game is played like modern Monopoly. From Wikipedia: "Inflation board game came to the attention of Parker Brothers management in the 1930s, after they began sales of Monopoly. Copeland continued sales of the latter game after Parker Brothers attempted a patent lawsuit against him. Parker Brothers held the Magie and Darrow patents, but settled with Copeland rather than going to trial, since Copeland was prepared to have witnesses testify that they had played Monopoly before Darrow's "invention" of the game. The court settlement allowed Copeland to license Parker Brothers' patents".
At the outset, let it be understood that before the Government can bring about a share-the-wealth program it must own all properties and all monies. Under a share-the-wealth scheme it is proposed that the Government shall make every man a king and give each person an equal share of the money, after which time each must take care of himself. If a man has good luck and is a shrewd manager, he may beat the game of "inflation." If he isn't, he will be no better off than theretofore and distribution of the wealth of the country will not have availed him anything".
This game is played like modern Monopoly. From Wikipedia: "Inflation board game came to the attention of Parker Brothers management in the 1930s, after they began sales of Monopoly. Copeland continued sales of the latter game after Parker Brothers attempted a patent lawsuit against him. Parker Brothers held the Magie and Darrow patents, but settled with Copeland rather than going to trial, since Copeland was prepared to have witnesses testify that they had played Monopoly before Darrow's "invention" of the game. The court settlement allowed Copeland to license Parker Brothers' patents".
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
522
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18