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BGG랭킹
BGG전체 : 0
FAMILYGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Chechu Nieto
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인원
게임 소개
미스틱 메이즈는 미스틱 데크로 2인에서 4인까지 플레이하는 카드 게임입니다.
플레이어들은 가상의 3D 직사각형 프리즘의 두 개의 반대쪽 모서리를 연결하는 카드 체인을 만들기 위해 경쟁한다. 이 미로의 3차원은 미스틱 데크의 3가지 특징입니다: 색상, 슈트, 숫자.
세우다
각 플레이어는 '코너 카드'를 위로 향하게 됩니다.
A 선수는 옐로우 썬스의 에이스와 블루 암스의 5를 획득합니다.
B 플레이어는 블루썬의 에이스와 옐로우 암의 5를 획득합니다.
플레이어 C(있는 경우)는 블루 암의 에이스와 옐로우 썬의 에이스 5를 획득합니다.
플레이어 D(있는 경우)는 옐로우 암의 에이스와 블루 썬의 5를 획득합니다.
치수는 다음과 같은 방식으로 연결됩니다.
색상: 노란색 - 빨간색 - 파란색(파란색이 노란색에 연결되지 않음)
슈트: 달 - 태양 - 암 - 크라운(달은 크라운에 연결되지 않음)
번호: 1 - 2 - 3 - 4 - 5(1은 5에 연결되지 않음)
각 플레이어는 8장의 카드를 아래로 향하게 됩니다. 나머지 카드들은 테이블 중앙에 쌓여 아래를 향하게 된다. 여기가 그림 데크예요.
규칙.
플레이어들은 차례대로 그림 덱에서 카드를 뽑거나 마지막으로 버린 카드(그림 덱 옆에 있는 카드)를 뽑고 그 후에 카드를 손에서 위로 향하게 버린다.
덱이 소진되면 플레이어들은 폐기 더미를 개편해 새로운 무승부 덱을 만들고 마지막으로 폐기된 카드는 카드 1장 폐기 덱으로 남겨야 한다.
게임 종료 및 목표:
두 개의 카드가 2개의 공통 특성을 공유하고 세 번째 카드가 '연속'인 경우 연결된다고 합니다(위 참조).
예: 블루썬의 2는 블루문의 2와 연결되어 있지만 블루 암의 2와는 연결되어 있지 않다.
차례가 끝날 때 손에 든 카드가 두 개의 '코너 카드'를 연결하는 연결된 카드 체인을 형성할 때 승리한다.
플레이어들은 가상의 3D 직사각형 프리즘의 두 개의 반대쪽 모서리를 연결하는 카드 체인을 만들기 위해 경쟁한다. 이 미로의 3차원은 미스틱 데크의 3가지 특징입니다: 색상, 슈트, 숫자.
세우다
각 플레이어는 '코너 카드'를 위로 향하게 됩니다.
A 선수는 옐로우 썬스의 에이스와 블루 암스의 5를 획득합니다.
B 플레이어는 블루썬의 에이스와 옐로우 암의 5를 획득합니다.
플레이어 C(있는 경우)는 블루 암의 에이스와 옐로우 썬의 에이스 5를 획득합니다.
플레이어 D(있는 경우)는 옐로우 암의 에이스와 블루 썬의 5를 획득합니다.
치수는 다음과 같은 방식으로 연결됩니다.
색상: 노란색 - 빨간색 - 파란색(파란색이 노란색에 연결되지 않음)
슈트: 달 - 태양 - 암 - 크라운(달은 크라운에 연결되지 않음)
번호: 1 - 2 - 3 - 4 - 5(1은 5에 연결되지 않음)
각 플레이어는 8장의 카드를 아래로 향하게 됩니다. 나머지 카드들은 테이블 중앙에 쌓여 아래를 향하게 된다. 여기가 그림 데크예요.
규칙.
플레이어들은 차례대로 그림 덱에서 카드를 뽑거나 마지막으로 버린 카드(그림 덱 옆에 있는 카드)를 뽑고 그 후에 카드를 손에서 위로 향하게 버린다.
덱이 소진되면 플레이어들은 폐기 더미를 개편해 새로운 무승부 덱을 만들고 마지막으로 폐기된 카드는 카드 1장 폐기 덱으로 남겨야 한다.
게임 종료 및 목표:
두 개의 카드가 2개의 공통 특성을 공유하고 세 번째 카드가 '연속'인 경우 연결된다고 합니다(위 참조).
예: 블루썬의 2는 블루문의 2와 연결되어 있지만 블루 암의 2와는 연결되어 있지 않다.
차례가 끝날 때 손에 든 카드가 두 개의 '코너 카드'를 연결하는 연결된 카드 체인을 형성할 때 승리한다.
Mystique Maze is a card game for 2 to 4 players that is played with a Mystique Deck.
The players compete to create a chain of cards that connects two opposite corners of an imaginary 3D rectangular prism. The three dimensions of this maze are the three characteristics of the Mystique deck: Colour, suit and number.
Setup
Each player gets her 'corner cards' facing up:
Player A gets the Ace of Yellow Suns and the 5 of Blue Arms.
Player B gets the Ace of Blue Suns and the 5 of Yellow Arms.
Player C (if any) gets the Ace of Blue Arms and the 5 of Yellow Suns.
Player D (if any) gets the Ace of Yellow Arms and the 5 of Blue Suns.
The dimensions are connected in this manner:
Colour: Yellow - Red - Blue (Blue is not connected to Yellow)
Suit: Moons - Suns - Arms - Crowns (Moons is not connected to Crowns)
Number: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (1 is not connected to 5)
Each player is dealt 8 cards facing down. The remaining cards are placed in the center of the table forming a pile, facing down. This is the drawing deck.
Rules
Players take turns in order drawing a card from the drawing deck or the last discarded card (that's facing up next to the drawing deck) and discarding a card from their hand facing up on the discard pile afterwards.
If the deck runs out, players should reshuffle the discard pile to make a new draw deck, leaving the last discarded card as a single-card discard deck.
End game and aim:
Two cards are said to be connected if they share 2 common characteristics and the third one is 'consecutive' (see above).
Example: The 2 of Blue Suns is connected to the 2 of Blue Moons, but not to the 2 of Blue Arms.
A player wins when, at the end of her turn, the cards in her hand form a chain of connected cards that links her two 'corner cards'.
The players compete to create a chain of cards that connects two opposite corners of an imaginary 3D rectangular prism. The three dimensions of this maze are the three characteristics of the Mystique deck: Colour, suit and number.
Setup
Each player gets her 'corner cards' facing up:
Player A gets the Ace of Yellow Suns and the 5 of Blue Arms.
Player B gets the Ace of Blue Suns and the 5 of Yellow Arms.
Player C (if any) gets the Ace of Blue Arms and the 5 of Yellow Suns.
Player D (if any) gets the Ace of Yellow Arms and the 5 of Blue Suns.
The dimensions are connected in this manner:
Colour: Yellow - Red - Blue (Blue is not connected to Yellow)
Suit: Moons - Suns - Arms - Crowns (Moons is not connected to Crowns)
Number: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 (1 is not connected to 5)
Each player is dealt 8 cards facing down. The remaining cards are placed in the center of the table forming a pile, facing down. This is the drawing deck.
Rules
Players take turns in order drawing a card from the drawing deck or the last discarded card (that's facing up next to the drawing deck) and discarding a card from their hand facing up on the discard pile afterwards.
If the deck runs out, players should reshuffle the discard pile to make a new draw deck, leaving the last discarded card as a single-card discard deck.
End game and aim:
Two cards are said to be connected if they share 2 common characteristics and the third one is 'consecutive' (see above).
Example: The 2 of Blue Suns is connected to the 2 of Blue Moons, but not to the 2 of Blue Arms.
A player wins when, at the end of her turn, the cards in her hand form a chain of connected cards that links her two 'corner cards'.
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