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BGG랭킹
BGG전체 : 19627
STRATEGY : 2843
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Mike Cameron
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아티스트
Michael C. Konas
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인원
게임 소개
가축봉기는 농지를 수확하고, 동물군을 집결시켜 농장을 장악하는 전술자원관리 게임이다. 각 플레이어는 돼지, 염소, 소, 닭의 네 가지 동물 파 중 하나를 통제한다. 각 파벌은 자신만의 헛간과 게임플레이에 영향을 미치는 특별한 속성을 가지고 있다.
각 파벌은 3명의 장군이 농장을 돌아다니며 농작물을 수확하고 군대를 집결시킨다. 처음에 장군들은 가장 가치가 없는 자원인 풀만 수확할 수 있었다. 플레이어는 새로운 부대를 집결시키기 위해 자원을 소비해야 하며, 이는 더 나은 자원을 수확할 수 있는 능력을 풀어준다. 플레이어들은 가장 부족한 자원을 수집하여 가장 강력한 군대를 집결시킬 수 있습니다. 각 장군은 5개의 부대만을 지휘할 수 있기 때문에 플레이어는 종종 위치, 주변의 위협, 헛간으로부터의 거리에 따라 장군을 특수화한다.
이 농장은 농작물, 장애물, 그리고 빈 들판을 포함하는 무작위로 타일링된 8x8 판자이다. 보드를 설치할 때, 작은 4x4 격자가 무작위로 배치되고, 각 플레이어는 격자의 경계선을 따라 아무 곳에나 자신의 헛간을 배치한다. 나머지 타일은 무작위로 깔아 최종 8x8 보드를 형성합니다. 출발지를 선택할 때 이용 가능한 자원, 이웃과의 거리, 파벌의 특별한 능력 등을 고려해야 한다.
일반 부대 외에도 각 파벌은 특수부대의 사령관을 맡을 수 있다. 각 특수부대는 파벌에게 뚜렷한 이점을 준다: 닭은 이동 보너스, 소는 방어 보너스, 돼지는 수확 보너스, 염소는 공격 보너스. 플레이어들은 또한 이점을 얻거나 힘든 상황에서 벗어나기 위해 언제든지 플레이할 수 있는 세 가지의 숨겨진 명령 카드를 가지고 있다. 명령 카드는 효과가 다양하며 적절하게 사용할 때 매우 유용합니다.
이 게임의 목표는 다른 파벌들을 파괴하고 농장을 장악하는 것이다. 플레이어들은 슈퍼 아미(Super Army)를 형성하고 최종 게임을 트리거함으로써 이것을 달성한다. 플레이어는 언제든지 자신의 장군이 자신의 헛간에 있을 경우 슈퍼 아미를 구성할 수 있다. 슈퍼 아미는 모든 플레이어’s 부대를 하나의 장군으로 통합한다. 이 거대한 군대는 공격, 방어, 이동 보너스를 얻지만 자원이나 원수를 얻을 수 없습니다. 슈퍼 아미를 만드는 것은 슈퍼 아미를 상대로 효과적인 유일한 전략이 당신 자신의 전략 중 하나를 형성하는 것인 만큼 최종 게임을 촉발시킵니다. 슈퍼 아미는 그 후 장갑을 내려놓고 승리를 위해 싸운다.
각 파벌은 3명의 장군이 농장을 돌아다니며 농작물을 수확하고 군대를 집결시킨다. 처음에 장군들은 가장 가치가 없는 자원인 풀만 수확할 수 있었다. 플레이어는 새로운 부대를 집결시키기 위해 자원을 소비해야 하며, 이는 더 나은 자원을 수확할 수 있는 능력을 풀어준다. 플레이어들은 가장 부족한 자원을 수집하여 가장 강력한 군대를 집결시킬 수 있습니다. 각 장군은 5개의 부대만을 지휘할 수 있기 때문에 플레이어는 종종 위치, 주변의 위협, 헛간으로부터의 거리에 따라 장군을 특수화한다.
이 농장은 농작물, 장애물, 그리고 빈 들판을 포함하는 무작위로 타일링된 8x8 판자이다. 보드를 설치할 때, 작은 4x4 격자가 무작위로 배치되고, 각 플레이어는 격자의 경계선을 따라 아무 곳에나 자신의 헛간을 배치한다. 나머지 타일은 무작위로 깔아 최종 8x8 보드를 형성합니다. 출발지를 선택할 때 이용 가능한 자원, 이웃과의 거리, 파벌의 특별한 능력 등을 고려해야 한다.
일반 부대 외에도 각 파벌은 특수부대의 사령관을 맡을 수 있다. 각 특수부대는 파벌에게 뚜렷한 이점을 준다: 닭은 이동 보너스, 소는 방어 보너스, 돼지는 수확 보너스, 염소는 공격 보너스. 플레이어들은 또한 이점을 얻거나 힘든 상황에서 벗어나기 위해 언제든지 플레이할 수 있는 세 가지의 숨겨진 명령 카드를 가지고 있다. 명령 카드는 효과가 다양하며 적절하게 사용할 때 매우 유용합니다.
이 게임의 목표는 다른 파벌들을 파괴하고 농장을 장악하는 것이다. 플레이어들은 슈퍼 아미(Super Army)를 형성하고 최종 게임을 트리거함으로써 이것을 달성한다. 플레이어는 언제든지 자신의 장군이 자신의 헛간에 있을 경우 슈퍼 아미를 구성할 수 있다. 슈퍼 아미는 모든 플레이어’s 부대를 하나의 장군으로 통합한다. 이 거대한 군대는 공격, 방어, 이동 보너스를 얻지만 자원이나 원수를 얻을 수 없습니다. 슈퍼 아미를 만드는 것은 슈퍼 아미를 상대로 효과적인 유일한 전략이 당신 자신의 전략 중 하나를 형성하는 것인 만큼 최종 게임을 촉발시킵니다. 슈퍼 아미는 그 후 장갑을 내려놓고 승리를 위해 싸운다.
Livestock Uprising is a tactical resource management game in which you harvest farmland, marshal animal armies, and battle for control of the farm. Each player takes control of one of the four animal factions: pigs, goats, cows, or chickens. Each faction has its own barn and special attributes that impact gameplay.
Each faction has three Generals that move around the farm harvesting crops and marshaling troops. Initially, the Generals can harvest only the least valuable resource: grass. Players must spend their resources in order to marshal new troops, which unlock the ability to harvest better resources, e.g., a donkey allows its General to harvest corn. Players work their way toward harvesting the most scarce resources so they can marshal the most powerful troops. Each General can command only five Troops, so players often specialize the Generals based on their location, nearby threats, and distance from their barn.
The farm is an 8x8 randomly tiled board containing crops, obstacles, and empty fields. When setting up the board, a small 4x4 grid is laid out randomly, and each player positions his barn anywhere along the perimeter of the grid. The rest of tiles are then randomly laid down to form the final 8x8 board. When choosing a starting location, players must consider the available resources, distance to neighbors, and the faction's special abilities.
In addition to the common Troops, each faction may also marshal Special Forces. Each Special Force Troop gives the faction a distinct advantage: chickens gain a movement bonus, cows gain a defensive bonus, pigs gain a harvesting bonus, and goats gain an attacking bonus. Players also have three hidden Command Cards that they may play at any time to gain an advantage or get out of a tough situation. The Command Cards range in effects and are very valuable when used appropriately.
The goal of the game is to destroy the other factions and take control of the farm. Players achieve this by forming a Super Army and triggering the end game. At any time a player may choose to form a Super Army if all of their General are in their barn. The Super Army combines all of the player’s Troops together under a single General. This massive army gets an attack, defense, and movement bonus, but cannot harvest resources or marshal Troops. Forming a Super Army triggers the end game as the only effective strategy against a Super Army is to form one of your own. The Super Armies then drop the gloves and battle it out for all or nothing victory.
Each faction has three Generals that move around the farm harvesting crops and marshaling troops. Initially, the Generals can harvest only the least valuable resource: grass. Players must spend their resources in order to marshal new troops, which unlock the ability to harvest better resources, e.g., a donkey allows its General to harvest corn. Players work their way toward harvesting the most scarce resources so they can marshal the most powerful troops. Each General can command only five Troops, so players often specialize the Generals based on their location, nearby threats, and distance from their barn.
The farm is an 8x8 randomly tiled board containing crops, obstacles, and empty fields. When setting up the board, a small 4x4 grid is laid out randomly, and each player positions his barn anywhere along the perimeter of the grid. The rest of tiles are then randomly laid down to form the final 8x8 board. When choosing a starting location, players must consider the available resources, distance to neighbors, and the faction's special abilities.
In addition to the common Troops, each faction may also marshal Special Forces. Each Special Force Troop gives the faction a distinct advantage: chickens gain a movement bonus, cows gain a defensive bonus, pigs gain a harvesting bonus, and goats gain an attacking bonus. Players also have three hidden Command Cards that they may play at any time to gain an advantage or get out of a tough situation. The Command Cards range in effects and are very valuable when used appropriately.
The goal of the game is to destroy the other factions and take control of the farm. Players achieve this by forming a Super Army and triggering the end game. At any time a player may choose to form a Super Army if all of their General are in their barn. The Super Army combines all of the player’s Troops together under a single General. This massive army gets an attack, defense, and movement bonus, but cannot harvest resources or marshal Troops. Forming a Super Army triggers the end game as the only effective strategy against a Super Army is to form one of your own. The Super Armies then drop the gloves and battle it out for all or nothing victory.
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