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BGG랭킹
BGG전체 : 0
6.4Star Trek: Attack Wing – Reinforcements Sideboard Resource (2013) -
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인원
2-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Christopher Guild
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아티스트
Christina Gugliada, Chris Raimo
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인원
게임 소개
강화 사이드보드는 세 번째 달에 참가한 선수에게 주어지는 상이다.스타 트렉의 AR-558," 공성전: 공격 날개 줄거리 조직 플레이 이벤트, 도미니언 전쟁. 리소스로 간주됩니다.
리소스:
도미니언 전쟁 조직적인 놀이 행사 3개월을 시작으로 "AR-558," 공성전에서는 각 플레이어가 이 자원을 보유할 수 있습니다. 자원을 위한 비행대 포인트 비용은 자원 참조 카드에 있습니다. 플레이어는 도미니언 전쟁 스토리라인 OP에 사용할 수 있는 자원 중에서 선택할 수 있지만, 배틀 라운드 간에 자원을 변경할 수는 없습니다.
강화 사이드보드는 플레이어가 캡틴을 추가로 선택하고 원래 빌드와는 다르게 카드를 업그레이드할 수 있게 해준다. 강화 사이드보드에 최대 20개의 편대 포인트를 사용할 수 있습니다. 보강 사이드보드는 10개 편대 지점에 대한 편대에 추가할 수 있습니다.
1) 이벤트에 앞서 플레이어는 캡틴 카드 1종, (탤런트) 업그레이드 1종, (크루) 업그레이드 1종, (기술) 업그레이드 1종, (무기) 업그레이드 1종 중 각 카드 유형을 하나씩 선택하여 강화 사이드보드의 해당 섹션에 배치합니다. 이 카드들의 총 비용은 20 SP를 초과할 수 없습니다. 파벌칙은 적용되지 않지만 U.S. Defiant의 은폐장치와 같은 함정별 벌칙은 적용됩니다.
2) 모든 라운드의 활성화 단계에서 턴마다* 한 번씩은 배의 동작을 사용하여 다음을 수행할 수 있습니다.
a) 놈의 사이드보드에서 업그레이드 카드 한 장만 준비해 이 작업을 수행하려면 배에 사용 가능한 적절한 유형의 업그레이드 슬롯이 있어야 합니다.
-OR-
b) 그의 배에서 1개의 업그레이드를 그의 사이드보드에서 1개의 업그레이드와 교환하세요.
-OR-
c) 그의 배에서 선장 카드 1장을 그의 사이드보드에서 선장 1장과 교환하세요.
3) 특정 선박 유형에 대해서만 구매할 수 있는 업그레이드는 해당 선박 유형에만 장착하거나 해당 선박 유형으로 교환할 수 있습니다.
4) 선박에 장착되거나 해당 선박에 교환되는 업그레이드가 다른 파벌이거나 업그레이드가 해당 선박에 추가 비용을 적용하는 경우(예: &ldquo) 선박 옆에 보조 전원 토큰을 배치한다.이번 업그레이드는 제가 구입한 5개 비행대 포인트 이상의 비용이 듭니다.”).
5) 주장 또는 업그레이드는 경기 중에 여러 번 교환할 수 있습니다.
6)만약 이는 현재 게임 효과(중요한 손상 카드 즉, 장애인 토큰 등)에 영향 받는 주장이든 Upgrade은 선수의 사이드 보드, 주장이든 업그레이드 더 이상 그 게임 효과에 영향을 받는다 이동한다. 참고: 게임 효과가 치명적 데미지 카드인 경우 치명적 데미지 카드를 뒤집어서 배에 맡기십시오.
판결 및 에라타
리소스:
도미니언 전쟁 조직적인 놀이 행사 3개월을 시작으로 "AR-558," 공성전에서는 각 플레이어가 이 자원을 보유할 수 있습니다. 자원을 위한 비행대 포인트 비용은 자원 참조 카드에 있습니다. 플레이어는 도미니언 전쟁 스토리라인 OP에 사용할 수 있는 자원 중에서 선택할 수 있지만, 배틀 라운드 간에 자원을 변경할 수는 없습니다.
강화 사이드보드는 플레이어가 캡틴을 추가로 선택하고 원래 빌드와는 다르게 카드를 업그레이드할 수 있게 해준다. 강화 사이드보드에 최대 20개의 편대 포인트를 사용할 수 있습니다. 보강 사이드보드는 10개 편대 지점에 대한 편대에 추가할 수 있습니다.
1) 이벤트에 앞서 플레이어는 캡틴 카드 1종, (탤런트) 업그레이드 1종, (크루) 업그레이드 1종, (기술) 업그레이드 1종, (무기) 업그레이드 1종 중 각 카드 유형을 하나씩 선택하여 강화 사이드보드의 해당 섹션에 배치합니다. 이 카드들의 총 비용은 20 SP를 초과할 수 없습니다. 파벌칙은 적용되지 않지만 U.S. Defiant의 은폐장치와 같은 함정별 벌칙은 적용됩니다.
2) 모든 라운드의 활성화 단계에서 턴마다* 한 번씩은 배의 동작을 사용하여 다음을 수행할 수 있습니다.
a) 놈의 사이드보드에서 업그레이드 카드 한 장만 준비해 이 작업을 수행하려면 배에 사용 가능한 적절한 유형의 업그레이드 슬롯이 있어야 합니다.
-OR-
b) 그의 배에서 1개의 업그레이드를 그의 사이드보드에서 1개의 업그레이드와 교환하세요.
-OR-
c) 그의 배에서 선장 카드 1장을 그의 사이드보드에서 선장 1장과 교환하세요.
3) 특정 선박 유형에 대해서만 구매할 수 있는 업그레이드는 해당 선박 유형에만 장착하거나 해당 선박 유형으로 교환할 수 있습니다.
4) 선박에 장착되거나 해당 선박에 교환되는 업그레이드가 다른 파벌이거나 업그레이드가 해당 선박에 추가 비용을 적용하는 경우(예: &ldquo) 선박 옆에 보조 전원 토큰을 배치한다.이번 업그레이드는 제가 구입한 5개 비행대 포인트 이상의 비용이 듭니다.”).
5) 주장 또는 업그레이드는 경기 중에 여러 번 교환할 수 있습니다.
6)만약 이는 현재 게임 효과(중요한 손상 카드 즉, 장애인 토큰 등)에 영향 받는 주장이든 Upgrade은 선수의 사이드 보드, 주장이든 업그레이드 더 이상 그 게임 효과에 영향을 받는다 이동한다. 참고: 게임 효과가 치명적 데미지 카드인 경우 치명적 데미지 카드를 뒤집어서 배에 맡기십시오.
판결 및 에라타
The Reinforcements Sideboard is a participation prize given to players who participated in Month 3, "The Siege of AR-558," of the Star Trek: Attack Wing Storyline Organized Play Event, The Dominion War. It is considered a Resource.
Resource:
Beginning with Month 3 of the Dominion War Organized Play Event, "The Siege of AR-558," each player may equip their fleet with this Resource. The Squadron Point Costs for Resources are located on the Resource Reference Cards. Players may choose from among any available Resources for the Dominion War Storyline OP, but cannot change Resources between Battle Rounds.
The Reinforcements Sideboard allows players to choose additional captain and upgrade cards that do not start in play with the original build. Up to 20 Squadron Points can be used on the Reinforcements Sideboard. The Reinforcements Sideboard may be added to a squadron for 10 Squadron Points.
1) Prior to the event, players select up to* 1 of each of the following card types and places them in the appropriate section on the Reinforcements Sideboard: 1 captain card, 1 (talent) upgrade, 1 (crew) upgrade, 1 (tech) upgrade, and 1 (weapon) upgrade. The total cost of these cards may not exceed 20 SP. Faction penalties do not apply, but any ship-specific penalties (like the U.S.S. Defiant's cloaking device) do*.
2) Once per turn* during the activation phase of any round, a player may use a ship's action to:
a) Equip that ship with one upgrade card from his sideboard. The ship must have an upgrade slot of the appropriate type available to do this.
-OR-
b) Exchange 1 upgrade from his ship with 1 upgrade of the same type from his sideboard.
-OR-
c) Exchange 1 captain card from his ship with 1 captain from his sideboard.
3) Upgrades that may only be purchased for certain ship types can only be equipped onto or exchanged to that specific ship type.
4) Place an auxiliary power token beside a ship if the upgrade that is equipped onto or exchanged to that ship is of a different faction or if the upgrade would have an additional cost applied to that ship (i.e. “This Upgrade costs +5 squadron points I purchased for...”).
5) A captain or upgrade may be exchanged multiple times during the game.
6) If a captain or Upgrade which is currently affected by a game effect (i.e. a critical damage card, disabled token, etc.) is moved to a player's sideboard, that captain or upgrade is no longer affected by that game effect. NOTE: if the game effect is a critical damage card, flip the critical damage card face down and leave it with the ship.
Rulings and Errata
Resource:
Beginning with Month 3 of the Dominion War Organized Play Event, "The Siege of AR-558," each player may equip their fleet with this Resource. The Squadron Point Costs for Resources are located on the Resource Reference Cards. Players may choose from among any available Resources for the Dominion War Storyline OP, but cannot change Resources between Battle Rounds.
The Reinforcements Sideboard allows players to choose additional captain and upgrade cards that do not start in play with the original build. Up to 20 Squadron Points can be used on the Reinforcements Sideboard. The Reinforcements Sideboard may be added to a squadron for 10 Squadron Points.
1) Prior to the event, players select up to* 1 of each of the following card types and places them in the appropriate section on the Reinforcements Sideboard: 1 captain card, 1 (talent) upgrade, 1 (crew) upgrade, 1 (tech) upgrade, and 1 (weapon) upgrade. The total cost of these cards may not exceed 20 SP. Faction penalties do not apply, but any ship-specific penalties (like the U.S.S. Defiant's cloaking device) do*.
2) Once per turn* during the activation phase of any round, a player may use a ship's action to:
a) Equip that ship with one upgrade card from his sideboard. The ship must have an upgrade slot of the appropriate type available to do this.
-OR-
b) Exchange 1 upgrade from his ship with 1 upgrade of the same type from his sideboard.
-OR-
c) Exchange 1 captain card from his ship with 1 captain from his sideboard.
3) Upgrades that may only be purchased for certain ship types can only be equipped onto or exchanged to that specific ship type.
4) Place an auxiliary power token beside a ship if the upgrade that is equipped onto or exchanged to that ship is of a different faction or if the upgrade would have an additional cost applied to that ship (i.e. “This Upgrade costs +5 squadron points I purchased for...”).
5) A captain or upgrade may be exchanged multiple times during the game.
6) If a captain or Upgrade which is currently affected by a game effect (i.e. a critical damage card, disabled token, etc.) is moved to a player's sideboard, that captain or upgrade is no longer affected by that game effect. NOTE: if the game effect is a critical damage card, flip the critical damage card face down and leave it with the ship.
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