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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.52 / 5

게임 소개

선박은 페니키아 시대부터 근대에 이르기까지 해운의 역사를 다룬다. 이 게임은 3개의 시대로 나뉘며, 각기 다른 배 종류로 표시된다. 첫 번째 시대는 갤리온의 시대로, 그 다음으로는 기선의 시대로 이어진다. 이 보드는 자동차와 유사한 선박의 발전상을 보여주는 트랙과 유럽의 지도와 세계의 나머지를 나타내는 지역을 결합한다.

당신의 차례는 두 단계로 나뉩니다. 첫 번째 단계에서는 상거래(예: 상품 판매, 위치세 부과 또는 창고 개선)를 수행하거나 카드를 선택하여 진열된 7개 중 하나를 선택합니다. 카드는 금전, 승리 포인트 또는 특별 조치를 부여하는 등 그 효과가 다양합니다.

두 번째 단계에서는 배를 배치할지, 배를 이동시킬지 또는 선박/상인을 회수할지 여부를 선택합니다. 배를 배치할 때는 11단계 중 하나에 있는 상선이나 전함박스에 배치해야 합니다. 상인은 당신이 당신의 창고에 둘 상품 카운터를 한 개 또는 두 개 제공하는 상인 큐브를 칠판에 배치할 수 있게 해준다. 군함은 식료품 판매대 한 곳의 비용을 지불하고 위치를 통제할 수 있게 해줍니다.

선박이 모두 승선하면 배를 옮기거나(돈을 지불하여 레벨을 올리고 관련 작업을 수행) 선상에서 회수하여 나중에 다른 곳에 배치할 수 있습니다. 선박이 한 레벨에 배치됨에 따라, 다음 레벨에 배치하는 비용이 &mdash로 감소하며, 최종적으로 누군가는 해당 레벨에 배치하는 비용을 지불할 의사가 있다(보너스 포인트와 가능한 추가 수입을 얻을 수 있다. 선박이 첫 번째 갤리온 레벨에 놓이면 갤리선은 중복이 된다. 갤리온과 기선 시대에는 더 많은 배를 이동시키기 위해 추가 비용을 지불할 수 있기 때문에 수중에 돈이 있으면 선택의 폭이 넓어지고 함대를 더 효율적으로 이용할 수 있다.

배를 배치할 때 처음에는 동부 지중해를 중심으로 묶인 "1" 위치에만 배치할 수 있습니다. 어떤 사람이 지중해 서부를 중심으로 하는 "2" 지역으로 이주하기 위해 돈을 지불하면, 다른 지역은 북유럽 (3), 아메리카 (4), 동인도 제도 (5), 태평양 (6)이다. 새로운 영역이 열리면 플레이어는 현재 영역의 상인과 컨트롤 디스크를 위해 점수를 획득하며, 획득한 포인트는 해당 영역의 번호와 동일합니다.

선박은 식품, 석유, 금속, 와인, 옷감, 향신료 등 6가지 종류의 상품을 포함한다. 각각은 특별한 힘뿐만 아니라 금전적 가치도 가지고 있다. 음식은 장소를 통제하고 제국을 건설하는데 사용될 수 있다. 기름은 추가적인 행동을 얻기 위해 사용될 수 있다. 금속은 외부 선로를 따라 함선을 전진시키는 데 도움이 됩니다. 와인은 가치가 낮은 상품으로 전환될 수 있다. 옷감은 승리 포인트로 전환될 수 있는 반면 향신료는 가장 높은 금전적 가치를 가지고 있다. 당신은 당신의 물건을 현금으로 바꿀 것인지 아니면 그들의 힘을 사용할 것인지 결정해야 합니다.

참고: 이 설명은 오래되었습니다.
Ships deals with the history of shipping, from the time of the Phoenicians to the modern era. The game is divided into three ages, marked with different ship types. The first age is that of the galley, followed by the age of the galleon, then finally the steamship age. The board combines a track showing the development of ships, similar to that in Automobile, with a map of Europe and an area representing the rest of the world.

Your turn is divided into two phases. In the first phase, you choose to either conduct commerce (such as selling goods, taxing locations or improving your warehouse) or take a card, selecting one from seven on display; the cards vary in their effects, granting money, victory points or special actions.

In the second phase, you choose whether to place a ship, move a ship, or retrieve ships/merchants. When you place a ship, you do so in either the merchant box or the warship box in one of eleven levels. A merchant allows you to place a merchant cube on the board, giving you one or two goods counters to place in your warehouse. A warship lets you take control of a location at the cost of one food goods counter.

Once all of your ships are on the board, you can either move them (paying money to advance its level and take the associated action) or retrieve it from the board so that you can place it elsewhere later. As ships are placed in a level, the cost of placing in the next level reduces — until finally somebody is willing to pay the cost to place in that level (which earns bonus points and possible additional income). When a ship is placed in the first galleon level, galleys become redundant; similarly, someone placing in the first steamship level makes galleons redundant. During the galleon and steamship ages, you can pay extra to move more ships, so having money in hand gives you a greater range of options and allows you to use your fleet more efficiently.

When placing ships, you can initially place only in "1" locations, which are grouped around the eastern Mediterranean Sea. Once someone pays to move to a "2" location, which are grouped around the western Mediterranean, that area opens to others, with the other areas being Northern Europe (3), the Americas (4), East Indies (5) and the Pacific (6). As soon as a new area opens, players score points for merchants and control discs in the present area, with the points earned being the same as the number of the area.

Ships includes six types of goods: food, oil, metal, wine, cloth and spices. Each has a monetary value as well as a special power. Food can be used to take control of locations, thus building an empire. Oil can be used to gain extra actions. Metal helps to advance your ships along the outer track. Wine can be converted to goods of a lower value. Cloth can be converted to victory points, while spices have the highest monetary value. You have to decide whether to cash your goods in for money or use their power.

NOTE: this description is out-of-date.

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