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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-25 분
-
연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Kai Haferkamp
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아티스트
Graham Howells
-
인원
게임 소개
마녀의 시간에 딱 맞춰 뱀파이어와 마녀, 그리고 머리가 없는 집사가 쇼어슈타인 & mdash 빌라의 무도회장에서 만나기로 약속했는데, 왜 미이라가 여기에 나타났을까? 마녀는 어딨어?
그뤼셀룬데 주르 가이스터스툰데에서 플레이어들은 먼저 빌라를 건설하고 상자 안에 벽을 넣은 다음 판지에 판지 캐릭터를 10개의 슬롯 중 일부에 밀어 넣는다. 이 빌라는 지붕이 추가되기 전에 내부에 조명을 설치한다. 매 라운드마다 플레이어는 빌라 중앙에 두 개의 캐릭터를 배치해야 한다. 이 플레이어는 막대기 중 두 개를 움직여 빌라 안의 캐릭터들을 앞으로 밀쳐낸 다음, 자신이 맞는지 확인하기 위해 핍홀을 통해 들여다보고, 만약 맞다면, 다른 플레이어들이 캐릭터들을 확인한 후에 득점 토큰을 얻는다. 플레이어가 세 번째 토큰을 수집한 후, 모든 사람이 같은 회전을 가질 수 있도록 라운드를 마칩니다. 토큰 세 개 가진 사람이 이기는 거야!
Gruselrunde zur Geisterstunde는 각 라운드에서 활동 중인 플레이어가 빌라 중앙에 (두 명이 아닌) 세 명의 캐릭터를 배치하도록 도전하는 변형을 포함하고 있으며, 반대자들은 이 플레이어가 맞는지 추측한다. 활동 중인 플레이어가 캐릭터 막대를 밀면 각 상대는 비밀리에 "예"또는 "아니오" 토큰을 손에 넣고 동시에 공개한다. 만약 활동적인 플레이어가 맞으면, 그녀는 2개의 득점 토큰을 얻고 "예"인용한 상대는 1개씩 얻으며, 만약 그녀가 틀렸다면, "아니오"인용한 상대는 1개씩 얻습니다. 이 변형에서 승리 임계값은 플레이어 수에 따라 8-10 토큰입니다.
그뤼셀룬데 주르 가이스터스툰데에서 플레이어들은 먼저 빌라를 건설하고 상자 안에 벽을 넣은 다음 판지에 판지 캐릭터를 10개의 슬롯 중 일부에 밀어 넣는다. 이 빌라는 지붕이 추가되기 전에 내부에 조명을 설치한다. 매 라운드마다 플레이어는 빌라 중앙에 두 개의 캐릭터를 배치해야 한다. 이 플레이어는 막대기 중 두 개를 움직여 빌라 안의 캐릭터들을 앞으로 밀쳐낸 다음, 자신이 맞는지 확인하기 위해 핍홀을 통해 들여다보고, 만약 맞다면, 다른 플레이어들이 캐릭터들을 확인한 후에 득점 토큰을 얻는다. 플레이어가 세 번째 토큰을 수집한 후, 모든 사람이 같은 회전을 가질 수 있도록 라운드를 마칩니다. 토큰 세 개 가진 사람이 이기는 거야!
Gruselrunde zur Geisterstunde는 각 라운드에서 활동 중인 플레이어가 빌라 중앙에 (두 명이 아닌) 세 명의 캐릭터를 배치하도록 도전하는 변형을 포함하고 있으며, 반대자들은 이 플레이어가 맞는지 추측한다. 활동 중인 플레이어가 캐릭터 막대를 밀면 각 상대는 비밀리에 "예"또는 "아니오" 토큰을 손에 넣고 동시에 공개한다. 만약 활동적인 플레이어가 맞으면, 그녀는 2개의 득점 토큰을 얻고 "예"인용한 상대는 1개씩 얻으며, 만약 그녀가 틀렸다면, "아니오"인용한 상대는 1개씩 얻습니다. 이 변형에서 승리 임계값은 플레이어 수에 따라 8-10 토큰입니다.
Just in time for the witching hour, the vampire, the witch and the headless butler have arranged to meet in the ballroom of the villa Schauerstein — but why has the mummy shown up here? And where is the witch?!
In Gruselrunde zur Geisterstunde, players first construct the villa, placing the walls in the box, then sliding cardboard characters on their cardboard "wands" through some of the ten slots. This villa then has a light placed inside it before a roof is added. Each round, a player is challenged to place two characters into the center of the villa. This player moves two of the wands so that the characters inside the villa are pushed forward; she then peeks through a peephole to see whether she's correct, and if so, she gains a scoring token after other players get to verify the characters. After a player collects her third token, finish the round so that everyone has the same number of turns. Whoever has three tokens wins!
Gruselrunde zur Geisterstunde includes a variant in which each round the active player is challenged to place three characters in the center of the villa (instead of two), and opponents guess whether or not this player was correct. After the active player pushes in the character wands, each opponent secretly places either a "yes" or "no" token in hand, then they reveal them simultaneously. If the active player was right, she gains two scoring tokens while each opponent who guessed "yes" earns one; if she's wrong, then each opponent who guessed "no" earns one token. The winning threshold in this variant is 8-10 tokens, depending on the number of players.
In Gruselrunde zur Geisterstunde, players first construct the villa, placing the walls in the box, then sliding cardboard characters on their cardboard "wands" through some of the ten slots. This villa then has a light placed inside it before a roof is added. Each round, a player is challenged to place two characters into the center of the villa. This player moves two of the wands so that the characters inside the villa are pushed forward; she then peeks through a peephole to see whether she's correct, and if so, she gains a scoring token after other players get to verify the characters. After a player collects her third token, finish the round so that everyone has the same number of turns. Whoever has three tokens wins!
Gruselrunde zur Geisterstunde includes a variant in which each round the active player is challenged to place three characters in the center of the villa (instead of two), and opponents guess whether or not this player was correct. After the active player pushes in the character wands, each opponent secretly places either a "yes" or "no" token in hand, then they reveal them simultaneously. If the active player was right, she gains two scoring tokens while each opponent who guessed "yes" earns one; if she's wrong, then each opponent who guessed "no" earns one token. The winning threshold in this variant is 8-10 tokens, depending on the number of players.
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