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BGG랭킹
BGG전체 : 15561
WARGAMES : 2790
7.2Kharkov 1943: le coup de maître de Von Manstein (1992) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Duccio Vitale
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 제2차 세계 대전 당시 하리코프(1943년)와 로스토프(1941년)의 두 전투를 위한 모든 재료를 포함하고 있어 투인원(two in one이다.
모두 같은 규칙을 사용하는 6개의 시리즈 중 네 번째 게임으로, 6페이지에 걸쳐 있습니다. 카수스 벨리지에 게재된 후 워게임 토너먼트에 사용된 이 시리즈의 마지막 두 가지는 결코 빛을 보지 못했다. 각 게임은 글로벌 규칙과 시나리오에 대한 사양을 포함한 종이 한 장을 포함합니다. 유로게임즈는 모스크바, 하르코프, 쿠르스크 등 6개 게임을 출시했다.
전략 규모: 대대, 사단, 육군 그룹.
한 바퀴의 길이는 4일이고, 육각은 약 10kms를 나타냅니다.
전투는 전차를 중심으로 전개되지만 보병과 기병대가 중요한 요소이다. 비행기와 포병대는 게임에 영향을 미치는 점수로 시뮬레이션됩니다.
날씨는 두 전투(하르코프 전투와 로스토프 전투)가 가을/겨울에 일어나기 때문에 전투와 이동에 영향을 미친다. 러시아군은 기상 상황에 더 잘 대비하고, 독일군은 더 잘 무장하고 있다.
승리는 상대 부대를 파괴하고 마을을 정복하여 승리 포인트를 획득합니다.
모두 같은 규칙을 사용하는 6개의 시리즈 중 네 번째 게임으로, 6페이지에 걸쳐 있습니다. 카수스 벨리지에 게재된 후 워게임 토너먼트에 사용된 이 시리즈의 마지막 두 가지는 결코 빛을 보지 못했다. 각 게임은 글로벌 규칙과 시나리오에 대한 사양을 포함한 종이 한 장을 포함합니다. 유로게임즈는 모스크바, 하르코프, 쿠르스크 등 6개 게임을 출시했다.
전략 규모: 대대, 사단, 육군 그룹.
한 바퀴의 길이는 4일이고, 육각은 약 10kms를 나타냅니다.
전투는 전차를 중심으로 전개되지만 보병과 기병대가 중요한 요소이다. 비행기와 포병대는 게임에 영향을 미치는 점수로 시뮬레이션됩니다.
날씨는 두 전투(하르코프 전투와 로스토프 전투)가 가을/겨울에 일어나기 때문에 전투와 이동에 영향을 미친다. 러시아군은 기상 상황에 더 잘 대비하고, 독일군은 더 잘 무장하고 있다.
승리는 상대 부대를 파괴하고 마을을 정복하여 승리 포인트를 획득합니다.
This game is a two in one as it contains all the material for TWO battles of World War 2: Kharkov (1943) and Rostov (1941) both happening in the same corner of USSR.
A fourth game of a planned series of six which all use the same rules, on 6 page leaflets. Published in a issue of Casus Belli and then used for a wargame tournament, the last two of the series never saw the light of day. Each game containing the global rules and a sheet of paper with the specifications for the scenario. Three of those 6 games were published by EuroGames: Moskva, Kharkov(Rostov) and Kursk.
Strategical scale: Battalion, Division, Army Group.
A turn is 4 days long, an hex represents around 10kms.
The battle centers around tanks, but Infantry and Cavalry are an important element. Planes and Artillery are simulated with points which affect the game.
Weather affects combat and movement as both battles (Kharkov and Rostov) happen in autumn/winter. Russian forces are better prepared for the weather conditions, while German forces are better equipped.
Victory is gained by destroying opposing troops and conquering towns to score Victory Points.
A fourth game of a planned series of six which all use the same rules, on 6 page leaflets. Published in a issue of Casus Belli and then used for a wargame tournament, the last two of the series never saw the light of day. Each game containing the global rules and a sheet of paper with the specifications for the scenario. Three of those 6 games were published by EuroGames: Moskva, Kharkov(Rostov) and Kursk.
Strategical scale: Battalion, Division, Army Group.
A turn is 4 days long, an hex represents around 10kms.
The battle centers around tanks, but Infantry and Cavalry are an important element. Planes and Artillery are simulated with points which affect the game.
Weather affects combat and movement as both battles (Kharkov and Rostov) happen in autumn/winter. Russian forces are better prepared for the weather conditions, while German forces are better equipped.
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