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BGG랭킹
BGG전체 : 1042
STRATEGY : 562
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
13+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.47 / 5
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디자이너
J. Alex Kevern
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아티스트
Vincent Dutrait, Adam P. McIver
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인원
게임 소개
골드웨스트에서 플레이어들은 채굴 제국을 건설하는 탐사자로서의 역할을 하며 국경의 귀금속을 놓고 경쟁한다. 자원 관리와 영역 통제의 미묘한 균형 속에서 플레이어는 가장 적절한 시기에 적절한 자원을 다듬기 위해 공급 경로를 신중하게 관리하면서 자신의 구축 전략을 계획해야 한다. 경쟁에서 한발 앞서가면 서부를 황금시대로 이끌 수 있을 것이다.
골드웨스트의 목표는 성장하는 광산 제국을 영리한 경영으로 최대의 승점을 축적하는 것이다. 게임에는 5가지 자원이 있는데, 금속인 구리, 실버, 금은 다양한 방법으로 승리 포인트를 획득하는 데 사용되며, 목재와 스톤은 더 많은 자원을 수집하고 환경에 영향을 주기 위해 보드에 캠프를 짓고 정착지를 짓는 데 사용되는 재료를 사용한다.
각 16진에는 두 개 또는 세 개의 리소스가 포함됩니다. 금은 일반적으로 플레이어에게 가장 많은 포인트를 주지만 은과 구리는 약간 덜 양보한다. 또한 각 지형 유형은 게임이 끝날 때 가장 영향력이 큰 플레이어에게 점수를 준다. 구리 지형이 가장 가치가 높고 실버, 골드, 포레스트 지형은 포인트가 조금 적다.
새로운 금속과 재료를 얻으면 플레이어들은 자원을 관리할 맨칼라 스타일의 트랙인 "공급 트랙"에 그것들을 넣습니다. 트랙에서 더 뒤로 갈수록 포인트를 얻게 되는데, 이렇게 하면 보다 정교한 제품이 만들어지기 때문입니다. 하지만 이러한 리소스를 사용할 수 있는 공급 트랙의 맨 앞에 배치하는 데 시간이 더 오래 걸립니다. 배송, 투자, 그리고 붐타운 사무실은 종종 그것들을 더 일찍 이행한 플레이어들에게 보상을 주기 때문에 위험과 보상의 세심한 균형을 이루고 있다.
골드웨스트의 목표는 성장하는 광산 제국을 영리한 경영으로 최대의 승점을 축적하는 것이다. 게임에는 5가지 자원이 있는데, 금속인 구리, 실버, 금은 다양한 방법으로 승리 포인트를 획득하는 데 사용되며, 목재와 스톤은 더 많은 자원을 수집하고 환경에 영향을 주기 위해 보드에 캠프를 짓고 정착지를 짓는 데 사용되는 재료를 사용한다.
각 16진에는 두 개 또는 세 개의 리소스가 포함됩니다. 금은 일반적으로 플레이어에게 가장 많은 포인트를 주지만 은과 구리는 약간 덜 양보한다. 또한 각 지형 유형은 게임이 끝날 때 가장 영향력이 큰 플레이어에게 점수를 준다. 구리 지형이 가장 가치가 높고 실버, 골드, 포레스트 지형은 포인트가 조금 적다.
새로운 금속과 재료를 얻으면 플레이어들은 자원을 관리할 맨칼라 스타일의 트랙인 "공급 트랙"에 그것들을 넣습니다. 트랙에서 더 뒤로 갈수록 포인트를 얻게 되는데, 이렇게 하면 보다 정교한 제품이 만들어지기 때문입니다. 하지만 이러한 리소스를 사용할 수 있는 공급 트랙의 맨 앞에 배치하는 데 시간이 더 오래 걸립니다. 배송, 투자, 그리고 붐타운 사무실은 종종 그것들을 더 일찍 이행한 플레이어들에게 보상을 주기 때문에 위험과 보상의 세심한 균형을 이루고 있다.
In Gold West, players compete as prospectors building their mining empires while vying over the precious metals of the frontier. In a delicate balance of resource management and area control, players must plan their building strategies while carefully managing their supply tracks to refine the right resources at the most opportune times. Stay a step ahead of the competition and you could lead the West into the Golden Age.
The goal of Gold West is to accumulate the most victory points through clever management of your growing mining empire. There are five resources in the game: the metals Copper, Silver, and Gold are used to acquire victory points in a variety of ways, while Timber and Stone are building materials used to build camps and settlements on the board to collect more resources and influence the landscape.
Each hex contains either two or three resources. Gold generally earns players the most points, with silver and copper yielding slightly less. In addition, each terrain type scores points for the player with the most influence therein at the end of the game. Copper terrains are the most valuable, with Silver, Gold, and Forest Terrains earning slightly fewer points.
When gaining new metals and materials, players place them in their "supply track", a mancala-style track in which you will manage your resources. You get points the further back in the track you place them, as this creates a more refined product, but it will take longer to get these resources to the front of the supply track where they can be used. Shipping, investments, and Boomtown offices often reward players who fulfill them earlier, so it's a careful balance of risk and reward.
The goal of Gold West is to accumulate the most victory points through clever management of your growing mining empire. There are five resources in the game: the metals Copper, Silver, and Gold are used to acquire victory points in a variety of ways, while Timber and Stone are building materials used to build camps and settlements on the board to collect more resources and influence the landscape.
Each hex contains either two or three resources. Gold generally earns players the most points, with silver and copper yielding slightly less. In addition, each terrain type scores points for the player with the most influence therein at the end of the game. Copper terrains are the most valuable, with Silver, Gold, and Forest Terrains earning slightly fewer points.
When gaining new metals and materials, players place them in their "supply track", a mancala-style track in which you will manage your resources. You get points the further back in the track you place them, as this creates a more refined product, but it will take longer to get these resources to the front of the supply track where they can be used. Shipping, investments, and Boomtown offices often reward players who fulfill them earlier, so it's a careful balance of risk and reward.
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