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BGG랭킹
BGG전체 : 20365
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.25 / 5
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디자이너
Brian Yu
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아티스트
Miguel Coimbra
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인원
게임 소개
무시무시한 인도 풍경 속에서 급성장하는 시장이 형성되고 있다. 무역업자, 은행가, 사채업자, 곡물 및 향신료 거래상들이 모여 있는 이 지역 사회에서는 기회가 무르익고 있다. 계획을 잘 세우고 자원을 현명하게 사용하는 자를 행운이 기다린다. 석유, 비단, 향료 등은 텐트를 치고, 정착촌을 건설하고, 부를 축적하는 데 사용되는 화폐이다. 더 이상 여유가 없을 때, 가장 성공적인 상인이 되기 위해 자원을 최대한 활용했던 선수가 승리자입니다!
바니아에서는 플레이어가 자원 카드를 사용하여 텐트를 구입하고 만든 다음 전략적으로 이 텐트를 보드에 배치하여 포인트를 획득합니다. 보드에 법적 움직임이 없을 때, 게임은 종료되고 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다. 차례에 따라, 플레이어는 가능한 순서대로 다음 동작을 수행한다.
보너스 수령: 코끼리 마커가 보드의 텐트 타일에 있는 경우 마커가 있는 정착지에서 유형별로 리소스 카드를 하나씩 수집합니다.
텐트 타일을 구입하여 배치하거나 리소스를 롤링하십시오. 아래 설명과 같이.
코끼리 마커를 놓습니다. 코끼리 마커가 보드에 없고 회전하는 텐트 타일을 배치한 경우 이 차례에 배치한 타일 하나에 마커를 배치합니다.
각 플레이어는 네 개의 텐트와 여덟 개의 자원 카드를 가지고 게임을 시작하는데, 하나는 네 개의 자원(기름, 향신료, 비단, 향신료) 중 하나를 보여주고, 다른 하나는 세 개의 자원 상징(예: 향신료 2개, 비단 1개)을 나타낸다. 더 많은 자원을 원한다면 4개의 주사위를 최대 3번 굴려 원하는 주사위를 잠글 수 있습니다. 굴러가는 것을 멈추면 각 리소스 기호에 대해 하나의 리소스 카드가 나타납니다. 또한 주사위에 코끼리의 앞과 뒤 반이 모두 표시된 경우 차례 시작과 같이 코끼리 마커 보너스를 받게 됩니다.
만약 당신이 올바른 카드를 가지고 있다면, 대신 텐트를 사서 설치하는 것을 선택할 수 있고, 만약 당신이 12개 이상의 카드를 가지고 있다면, 그렇게 해야 한다. 뒷면에 있는 3개의 자원 심볼과 일치하는 3개의 자원 카드가 있고 게임 보드에 텐트를 친 후 이 비용을 지불하지만, 다른 텐트에 인접한 텐트의 색상에 따라 비용이 할인되어 전혀 무료로 텐트를 설치할 수 있습니다. 자체적으로 텐트를 치고 정산을 시작하면 3포인트가 적립되며, 나머지 텐트는 모두 1포인트씩 적립된다. 차례가 끝날 때 4개의 텐트 타일에 손을 다시 채웁니다. 하지만 4개의 타일을 모두 배치했다면 즉시 4개의 새 타일을 그려서 계속 지을 수 있습니다!
정착촌에는 최대 7개의 텐트가 있을 수 있으며, 누군가 일곱 번째 텐트를 치면, 정착촌에 있는 코끼리 표식은 제거되고 주인에게 돌아간다. 텐트를 더 놓을 수 없게 되면 경기는 끝난다. 최종 타일을 배치한 사람은 3점을 획득하고, 각 리소스 카드 유형을 가장 많이 보유한 사람은 2점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
바니아에서는 플레이어가 자원 카드를 사용하여 텐트를 구입하고 만든 다음 전략적으로 이 텐트를 보드에 배치하여 포인트를 획득합니다. 보드에 법적 움직임이 없을 때, 게임은 종료되고 가장 많은 점수를 얻은 플레이어가 승리합니다. 차례에 따라, 플레이어는 가능한 순서대로 다음 동작을 수행한다.
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텐트 타일을 구입하여 배치하거나 리소스를 롤링하십시오. 아래 설명과 같이.
코끼리 마커를 놓습니다. 코끼리 마커가 보드에 없고 회전하는 텐트 타일을 배치한 경우 이 차례에 배치한 타일 하나에 마커를 배치합니다.
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만약 당신이 올바른 카드를 가지고 있다면, 대신 텐트를 사서 설치하는 것을 선택할 수 있고, 만약 당신이 12개 이상의 카드를 가지고 있다면, 그렇게 해야 한다. 뒷면에 있는 3개의 자원 심볼과 일치하는 3개의 자원 카드가 있고 게임 보드에 텐트를 친 후 이 비용을 지불하지만, 다른 텐트에 인접한 텐트의 색상에 따라 비용이 할인되어 전혀 무료로 텐트를 설치할 수 있습니다. 자체적으로 텐트를 치고 정산을 시작하면 3포인트가 적립되며, 나머지 텐트는 모두 1포인트씩 적립된다. 차례가 끝날 때 4개의 텐트 타일에 손을 다시 채웁니다. 하지만 4개의 타일을 모두 배치했다면 즉시 4개의 새 타일을 그려서 계속 지을 수 있습니다!
정착촌에는 최대 7개의 텐트가 있을 수 있으며, 누군가 일곱 번째 텐트를 치면, 정착촌에 있는 코끼리 표식은 제거되고 주인에게 돌아간다. 텐트를 더 놓을 수 없게 되면 경기는 끝난다. 최종 타일을 배치한 사람은 3점을 획득하고, 각 리소스 카드 유형을 가장 많이 보유한 사람은 2점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
In a formidable Indian landscape, a burgeoning marketplace is forming. Opportunities are ripe in this community of traders, bankers, moneylenders, and dealers of grains and spices. Fortune awaits the one who plans well and uses his resources wisely. Oil, silk, incense and spices are the currency used to build tents, establish settlements, and amass riches — but commerce brings competition, and the space to build is limited. When there is no more room, the player who has maximized his resources to become the most successful merchant is the victor!
In Bania, players use resource cards to buy and build tents, then strategically place these tents on the board to earn points. When no legal moves remain on the board, the game ends and the player with the most points wins. On a turn, a player performs these actions in order, if possible:
Collect your bonus: If your elephant marker sits on a tent tile on the board, collect one resource card of each type in the settlement where the marker is located.
Buy and place tent tiles OR roll for resources: As explained below.
Place your elephant marker: If your elephant marker isn't on the board and you placed tent tiles that turn, place the marker on one tile you placed this turn.
Each player starts the game with four tent tiles and eight resource cards: two of each type (oil, spice, silk and incense); one side of the tent tiles shows one of these four resources, while the other side shows three resource symbols (e.g., two spice and one silk). If you want more resources, you can roll the four dice up to three times, locking any dice that you wish while doing so. When you stop rolling, you receive one resource card for each resource symbol showing; in addition, if you have both a front and back half of an elephant showing on the dice, then you receive an elephant marker bonus as at the start of your turn.
If you have the right cards in hand, you might instead choose to buy and place tents; if you have twelve or more cards, then you must do so. A tent costs three resource cards matching the three resource symbols on the back and you pay this cost after placing a tent on the game board, but if you place a tent adjacent to other tents, then the cost is discounted based on the colors of adjacent tents, possibly allowing you to place a tent for no cost at all! When you place a tent on its own to start a settlement, you receive 3 points; for all other tents placed, you receive 1 point each. You refill your hand to four tent tiles at the end of your turn — but if you've placed all four, you can immediately draw four new tiles and keep building!
A settlement can have at most seven tents in it; when someone places the seventh tent, any elephant markers in the settlement are removed and returned to their owners. The game ends when no more tents can be placed. Whoever placed the final tile scores 3 points, and whoever has the most of each type of resource card scores 2 points. The player with the most points wins.
In Bania, players use resource cards to buy and build tents, then strategically place these tents on the board to earn points. When no legal moves remain on the board, the game ends and the player with the most points wins. On a turn, a player performs these actions in order, if possible:
Collect your bonus: If your elephant marker sits on a tent tile on the board, collect one resource card of each type in the settlement where the marker is located.
Buy and place tent tiles OR roll for resources: As explained below.
Place your elephant marker: If your elephant marker isn't on the board and you placed tent tiles that turn, place the marker on one tile you placed this turn.
Each player starts the game with four tent tiles and eight resource cards: two of each type (oil, spice, silk and incense); one side of the tent tiles shows one of these four resources, while the other side shows three resource symbols (e.g., two spice and one silk). If you want more resources, you can roll the four dice up to three times, locking any dice that you wish while doing so. When you stop rolling, you receive one resource card for each resource symbol showing; in addition, if you have both a front and back half of an elephant showing on the dice, then you receive an elephant marker bonus as at the start of your turn.
If you have the right cards in hand, you might instead choose to buy and place tents; if you have twelve or more cards, then you must do so. A tent costs three resource cards matching the three resource symbols on the back and you pay this cost after placing a tent on the game board, but if you place a tent adjacent to other tents, then the cost is discounted based on the colors of adjacent tents, possibly allowing you to place a tent for no cost at all! When you place a tent on its own to start a settlement, you receive 3 points; for all other tents placed, you receive 1 point each. You refill your hand to four tent tiles at the end of your turn — but if you've placed all four, you can immediately draw four new tiles and keep building!
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