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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
600-600 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Wojciech Zalewski
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아티스트
-
인원
게임 소개
바르나 전투는 1444년 11월 10일 불가리아 동부 바르나 인근에서 벌어졌다. 술탄 무라트 2세가 이끄는 오스만군은 브와디스와프 3세(헝가리 왕)와 후냐디 요한 등이 이끄는 헝가리군과 폴란드군을 격파했다. 이 전투는 바르나 십자군의 마지막 전투였다.
이것은 전형적인 헥스 앤 카운터 게임입니다. 각 시나리오별로 진취성이 결정돼 경기 내내 유지된다. 플레이어는 적 유닛이 미스레인지에 진입할 때 가능한 반응과 함께 순서대로 자신의 행동을 수행한다. 예:
1. 플레이어 A가 기병을 이동시킵니다(반격 가능).
2. A 선수의 공격 기병
3. A 플레이어가 보병을 이동시킵니다(반격 가능).
4. A 선수의 공격 보병
5. 플레이어 B가 기병 등을 움직입니다.
이동은 지형과 장치 유형에 따라 결정됩니다. 전투는 다양한 요소(방어, 돌격, 지형, 리더 등)에 의해 변형된 유닛의 힘과 주사위 굴림을 비교하여 결정된다. 게임 메카닉의 흥미로운 요소로는 유닛의 피로, 사기, 기병 이동(회전에는 더 많은 공간이 필요함) 등이 있다.
이것은 전형적인 헥스 앤 카운터 게임입니다. 각 시나리오별로 진취성이 결정돼 경기 내내 유지된다. 플레이어는 적 유닛이 미스레인지에 진입할 때 가능한 반응과 함께 순서대로 자신의 행동을 수행한다. 예:
1. 플레이어 A가 기병을 이동시킵니다(반격 가능).
2. A 선수의 공격 기병
3. A 플레이어가 보병을 이동시킵니다(반격 가능).
4. A 선수의 공격 보병
5. 플레이어 B가 기병 등을 움직입니다.
이동은 지형과 장치 유형에 따라 결정됩니다. 전투는 다양한 요소(방어, 돌격, 지형, 리더 등)에 의해 변형된 유닛의 힘과 주사위 굴림을 비교하여 결정된다. 게임 메카닉의 흥미로운 요소로는 유닛의 피로, 사기, 기병 이동(회전에는 더 많은 공간이 필요함) 등이 있다.
The Battle of Varna took place on 10 November 1444 near Varna in eastern Bulgaria. The Ottoman Army under Sultan Murad II defeated the Hungarian and Polish armies commanded by Władysław III of Poland (also King of Hungary) and John Hunyadi. It was the final battle of the Crusade of Varna.
This is a typical hex and counter game. Initiative is determined in each scenario and kept for the entire game. Players perform their actions in order, with possible reactions (when enemy units enter missle range). Example:
1. Player A moves cavalry (reaction fire possible)
2. Cavalry of player A attacks
3. Player A moves infantry (reaction fire possible)
4. Infantry of player A attacks
5. Player B moves cavalry etc.
Movement is determined by terrain and unit type. Battles are determined by comparing unit strength, which is modified by various factors (armor, charge, terrain, leaders etc.), and dice roll. Interesting elements of game mechanics include: fatigue of units, morale and cavalry movement (turning requires more space).
This is a typical hex and counter game. Initiative is determined in each scenario and kept for the entire game. Players perform their actions in order, with possible reactions (when enemy units enter missle range). Example:
1. Player A moves cavalry (reaction fire possible)
2. Cavalry of player A attacks
3. Player A moves infantry (reaction fire possible)
4. Infantry of player A attacks
5. Player B moves cavalry etc.
Movement is determined by terrain and unit type. Battles are determined by comparing unit strength, which is modified by various factors (armor, charge, terrain, leaders etc.), and dice roll. Interesting elements of game mechanics include: fatigue of units, morale and cavalry movement (turning requires more space).
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