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BGG랭킹
BGG전체 : 2442
THEMATIC : 516
STRATEGY : 1207 -
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인원
3-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.62 / 5
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디자이너
Andrea Chiarvesio, Gianluca Santopietro
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아티스트
Alan D'Amico, Maichol Quinto, Demis Savini
-
인원
게임 소개
저 불타는 기둥은 화산처럼 분출하고 있었다. 연소는 따뜻함을 깔지 않고 죽음과 부패의 투박함만 남는다. – The Festival, H.P. 러브크래프트, 1923
상상도 할 수 없는 킹스포트의 어둠 속에서, 조용한 방랑자들이 불경스러운 축하행사에 불려갑니다. 그들의 목표는 생각지도 못한 공포를 불러일으키는 것이다! 이 세상이나 다른 어떤 &mdash가 아니라 별들 사이의 공간으로부터 오는 공포는 여러분의 복종을 요구합니다. 한편, 경계심 없는 수사관들은 아캄의 어두운 역사에서 이 끔찍한 장을 멈추려고 시도했지만 허사였다.
이 음습한 사이비들의 대제사장으로서 당신은 이 도시를 지배해야 합니다 당신은 그들의 "선물"을 받기 위해 우주 생물들과 신성하지 않은 신들을 호출할 것입니다. 하지만 당신은 제정신을 지키고 당신을 막으려는 수사관들을 좌절시켜야 합니다. 이번에는, 당신이 나쁜 사람들이에요. 왜 작은 악에 안주하지?
하워드 필립스 러브크래프트의 무서운 세계를 배경으로 한 기이한 컬트들의 게임인 킹스포트 페스티벌은 12라운드가 진행되며, 각 라운드는 6단계로 나뉜다. 모든 컬트교인들은 그들의 주사위를 굴리고, 가장 낮은 금액을 굴린 사람이 먼저 플레이를 하고, 그 다음 차례대로, 각자 자신의 주사위 중 하나 이상을 사용하여 장로 하나님을 호출할 수 있다. 모든 주사위가 놓이거나 플레이어가 통과하면, 나이든 신들은 그 주사위를 발동시킨 컬티스트들에게 그들의 선물을 준다: 컬티스트들은 보상을 받기 위해 제정신 포인트를 잃어야 할 수도 있다. 컬티스트들이 주사위를 다시 가져간 후, 차례로 자신의 원반을 자신이 이미 표시한 건물과 연결된 건물에 놓을 수 있다. 그러기 위해서는, 그는 필요한 도메인 자원을 지불해야 합니다.
달력에 파란색 마커로 표시된 순서대로 레이드가 발생합니다. 먼저 이벤트 카드를 표시한 다음 Investigator 카드가 표시됩니다. 각 컬티스트는 주문, 건물 및 기타 게임 효과(이벤트, 시나리오 등)로 인해 자신이 가지고 있는 수식어를 합산하여 자신의 강도를 계산합니다. 그의 힘이 크면, 컬트파는 보상을 받고, 적으면 벌을 받는다.
12라운드가 끝나면 게임이 종료된다. 시나리오에 페스티벌 카드가 있으면 드러나고 이때 그 효과가 해소된다.
컬트 포인트를 가장 많이 가진 컬티스트가 승자입니다.
상상도 할 수 없는 킹스포트의 어둠 속에서, 조용한 방랑자들이 불경스러운 축하행사에 불려갑니다. 그들의 목표는 생각지도 못한 공포를 불러일으키는 것이다! 이 세상이나 다른 어떤 &mdash가 아니라 별들 사이의 공간으로부터 오는 공포는 여러분의 복종을 요구합니다. 한편, 경계심 없는 수사관들은 아캄의 어두운 역사에서 이 끔찍한 장을 멈추려고 시도했지만 허사였다.
이 음습한 사이비들의 대제사장으로서 당신은 이 도시를 지배해야 합니다 당신은 그들의 "선물"을 받기 위해 우주 생물들과 신성하지 않은 신들을 호출할 것입니다. 하지만 당신은 제정신을 지키고 당신을 막으려는 수사관들을 좌절시켜야 합니다. 이번에는, 당신이 나쁜 사람들이에요. 왜 작은 악에 안주하지?
하워드 필립스 러브크래프트의 무서운 세계를 배경으로 한 기이한 컬트들의 게임인 킹스포트 페스티벌은 12라운드가 진행되며, 각 라운드는 6단계로 나뉜다. 모든 컬트교인들은 그들의 주사위를 굴리고, 가장 낮은 금액을 굴린 사람이 먼저 플레이를 하고, 그 다음 차례대로, 각자 자신의 주사위 중 하나 이상을 사용하여 장로 하나님을 호출할 수 있다. 모든 주사위가 놓이거나 플레이어가 통과하면, 나이든 신들은 그 주사위를 발동시킨 컬티스트들에게 그들의 선물을 준다: 컬티스트들은 보상을 받기 위해 제정신 포인트를 잃어야 할 수도 있다. 컬티스트들이 주사위를 다시 가져간 후, 차례로 자신의 원반을 자신이 이미 표시한 건물과 연결된 건물에 놓을 수 있다. 그러기 위해서는, 그는 필요한 도메인 자원을 지불해야 합니다.
달력에 파란색 마커로 표시된 순서대로 레이드가 발생합니다. 먼저 이벤트 카드를 표시한 다음 Investigator 카드가 표시됩니다. 각 컬티스트는 주문, 건물 및 기타 게임 효과(이벤트, 시나리오 등)로 인해 자신이 가지고 있는 수식어를 합산하여 자신의 강도를 계산합니다. 그의 힘이 크면, 컬트파는 보상을 받고, 적으면 벌을 받는다.
12라운드가 끝나면 게임이 종료된다. 시나리오에 페스티벌 카드가 있으면 드러나고 이때 그 효과가 해소된다.
컬트 포인트를 가장 많이 가진 컬티스트가 승자입니다.
That flaming column was spouting volcanically. The combustion does not lay warmth, but only the clamminess of death and corruption. – The Festival, H.P. Lovecraft, 1923
In the unimaginable darkness of Kingsport, silent wanderers are called to a profane celebration. Their goal: to invoke unthinkable horrors! A dread terror that is not of this world or any other — but rather from the spaces between the stars — demands your submission. Meanwhile, unwary investigators vainly attempt to halt this appalling chapter in the dark history of Arkham.
As the high priest of one of these shadowy cults, you must dominate the city. You will invoke cosmic creatures and unholy gods to receive their "gifts", but you must take care to preserve your sanity and thwart the investigators who seek to stop you. This time, you are the bad guys. Why settle for the lesser evil?
Kingsport Festival, a game of bizarre cults set in the terrifying world of Howard Philips Lovecraft, lasts 12 rounds, each divided into six phases. All Cultists roll their dice and the one that rolled the lowest sum will play first and so on, then (in turn order) each one may invoke an Elder God by using one or more of his dice, where the sum of their values is exactly equal to the number of the Elder God, or pass. Once all the dice are placed or players have passed, in ascending order, the Elder Gods give their gifts to the Cultists who invoked them: the Cultists may have to lose Sanity points to receive the rewards. After Cultists have taken their dice back, in turn order each one may place his disk on one Building that is connected to another one he has already marked (starting from the House). To do so, he must pay the Domain resources required.
In turns marked with a blue marker on the Calendar, a Raid takes place: first the Event card and then the Investigator card is revealed. Each Cultist calculates his Strength by adding up any modifiers he has due to Spells, Buildings, and other game effects (such as Events, Scenarios, etc.). If his strength is greater, the Cultist receives rewards; if is less, he suffers the penalty.
The game ends after the twelfth round is played. If the Scenario has a Festival card, it is revealed and its effects resolved at this time.
The Cultist who has the most Cult points is the winner.
In the unimaginable darkness of Kingsport, silent wanderers are called to a profane celebration. Their goal: to invoke unthinkable horrors! A dread terror that is not of this world or any other — but rather from the spaces between the stars — demands your submission. Meanwhile, unwary investigators vainly attempt to halt this appalling chapter in the dark history of Arkham.
As the high priest of one of these shadowy cults, you must dominate the city. You will invoke cosmic creatures and unholy gods to receive their "gifts", but you must take care to preserve your sanity and thwart the investigators who seek to stop you. This time, you are the bad guys. Why settle for the lesser evil?
Kingsport Festival, a game of bizarre cults set in the terrifying world of Howard Philips Lovecraft, lasts 12 rounds, each divided into six phases. All Cultists roll their dice and the one that rolled the lowest sum will play first and so on, then (in turn order) each one may invoke an Elder God by using one or more of his dice, where the sum of their values is exactly equal to the number of the Elder God, or pass. Once all the dice are placed or players have passed, in ascending order, the Elder Gods give their gifts to the Cultists who invoked them: the Cultists may have to lose Sanity points to receive the rewards. After Cultists have taken their dice back, in turn order each one may place his disk on one Building that is connected to another one he has already marked (starting from the House). To do so, he must pay the Domain resources required.
In turns marked with a blue marker on the Calendar, a Raid takes place: first the Event card and then the Investigator card is revealed. Each Cultist calculates his Strength by adding up any modifiers he has due to Spells, Buildings, and other game effects (such as Events, Scenarios, etc.). If his strength is greater, the Cultist receives rewards; if is less, he suffers the penalty.
The game ends after the twelfth round is played. If the Scenario has a Festival card, it is revealed and its effects resolved at this time.
The Cultist who has the most Cult points is the winner.
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