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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    30-60 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

캐슬 어택트는 타워 디펜스 게임의 맹렬한 공격과 CCG의 전략적 요소, RPG의 점진적 발전을 결합한 독특한 게임 경험으로 캐슬 어택은 전통적인 카드 게임의 틀을 깨고 다양한 장르 중 가장 즐길 수 있는 부분을 유기적으로 추출하여 스탠드알로로 증류하고자 한다.ne concept. 캐슬 어택트는 한 명 또는 두 명의 플레이어를 대상으로 약 30분 동안 플레이됩니다.

각 플레이어는 10개의 체력과 1개의 영웅으로 전장 양쪽에 있는 성을 통제한다. 플레이어는 유닛을 손에서 게임보드까지 플레이하며 유닛의 능력과 사용자의 선택에 따라 물리적으로 상대 성을 향해 움직입니다. 적들의 성을 파괴할 것인가 아니면 영웅을 파괴할 것인가?

"자세한 내용은" - 엄청난 전투력과 전략을 가진 배틀 카드 게임입니다. 카드 싸움은 빠르고 격렬하게 진행되며, 두 개의 유닛이 같은 열에서 서로 접촉할 때마다 유닛 이동 단계 또는 오픈 단계에서 유닛에 설명된 충전 또는 스킬을 사용하여 전투에 참여할 수 있습니다. 유닛 카드가 동시에 전투 값을 교환함으로써 전투가 즉시 해결된다(운이 수반되지 않음). 유닛의 공격 횟수가 적 유닛의 방어력 + 체력보다 높을 경우 해당 유닛은 파괴됩니다. 유닛이 방어 유닛 없이 상대 성을 파괴할 경우 유닛은 유닛의 공격 가치에 따라 캐슬 헬스 값을 낮춰 상대 성을 직접 공격합니다.

당신의 영웅은 게임 내내 약간의 보너스를 부여하고 당신은 전장에 합류하여 전세를 역전시킬 수 있지만, 당신의 영웅이 파괴될 경우 당신은 즉시 게임에서 패배한다. 1인칭 캠페인을 진행하면서 업적이나 영웅적 행위를 완수하면 플레이 방법에 따라 영웅의 레벨을 높이고 사용자 지정할 수 있습니다.
모든 덱을 커스터마이징할 수 있어 전투 전에 유닛 선택을 최적화할 수 있지만 '페이투플레이' 타입의 게임은 아닙니다. 코어 에디션(NO Boosters)의 1인용 전투 밴드를 포함한 모든 전투 밴드에서 모든 카드를 받을 수 있습니다.

대부분의 유닛은 적을 살리고, 더 빠르게 움직이고, 측면으로 이동하고, 부활하고, 아군을 소환하고, 기습하고, 소멸시키고, 멀리서 성을 파괴할 수 있는 능력을 가지고 있습니다. 공격한 척을 할 수도 있고, 커맨드 플레이를 통해 당신의 히어로즈가 전술적으로 상대를 무너뜨릴 수 있는 무수한 방법으로 더 강력해질 수도 있습니다.

1인칭 캠페인은 "을 제공합니다.Right-Outta-the-Box Experience " 9가지 시나리오가 마지막 보스 대결로 절정에 달합니다. 1-플레이어 모드는 상대 캐슬을 완전히 파괴하거나 보스 오버로드 파괴 또는 맹공에서 살아남는 등 모든 시나리오를 상대 캐슬에 자동으로 채우는 방식으로 작동합니다. 6개의 전투대당 9개의 시나리오로 54개의 다양한 과제를 발생시킵니다(9개의 캠페인 x 6개의 전투대 = 54개의 게임).
Castle Assault is a unique gaming experience combining the ferocious onslaught of Tower Defense games with the strategic elements of CCGs and progressive advancement of RPG's. Castle Assault seeks to break the mold of traditional card games and organically extracts the most enjoyable parts of these different genres and distill them into a standalone concept. Castle Assault plays in about 30 mins, and is for 1 or 2 Players.

Each Player controls a Castle on either side of the Battlefield with 10 Health and a Hero outside of the Battlefield. Players play Units from their hand to the gameboard and these Units physically move toward the opposing Castle based on the Abilities of that Unit and your choices with the intent to bring your opponent from 10 to 0 Health. Should you destroy your opponents Castle or destroy their Hero you win!

"More details please" - a Battle Card Game with tons of combat and strategy. Card combat is fast and furious; every time two opposing Units touch each other in the same column, they Engage in combat (which is often), and can happen either during the Move Units step or during the Open Phase by Charging or using an Ability described on your Units. Combat is resolved immediately with Unit cards exchanging their combat values at the same time (with no luck involved). Should either Unit have a higher attack number then the Armor + Health of the opposing Unit, that Unit is destroyed. Should a Unit smash the opposing Castle without a defending unit, that Unit attacks the opposing Castle directly lowering that Castles Health by the Unit's attack value.

Your Hero grants some bonuses throughout the game and you can even join the Battlefield to turn the tide, however should your Hero be destroyed you immediately lose the game. As you progress through the 1-Player Campaign and complete feats or heroism you can level up and customize your Hero based on the way YOU play.
Every deck is also customizable meaning your Unit selection can be optimized before battle, but note this is not a 'pay-to-play' type game. You receive all the cards from all warbands including the 1-Player warband in the Core Edition (NO BOOSTERS).

Most Units have Abilities to; keep them alive, move more quickly, laterally move, resurrect, summon allies, surprise, dissipate, and damage the opposing Castle from afar. You may feign attacks, play Commands to make your Heroes more powerful in a myriad of methods to tactically breakdown your opponent.

The 1-Player Campaign provides a "Right-Outta-the-Box Experience" with 9 Scenarios culminating in a final boss showdown. 1-Player mode operates by Monsters auto-populating in the opposing Castle with your victory condition changing every Scenario including outright smashing the opposing Castle, destroying a boss overlord, or surviving the onslaught. With 9 Scenarios per 6 warbands it creates 54 different challenges (9 campaigns x 6 warbands = 54 games).

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