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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
다미에 géographique는 세계 1차 대전 시대의 프랑스 게임이다.
이 게임은 체커스의 고전 게임을 변형한 것으로, 제1차 세계대전을 테마로 합니다.
체커보드 패턴이 겹쳐진 유럽 지도에서 2인 2조로 나뉘어 경쟁을 펼친다. 각 팀에는 군대를 나타내는 동일한 수의 폰이 있습니다. 한 팀은 독일과 오스트리아 제국을 대표한다. 다른 한 팀은 프랑스, 영국, 러시아 그리고 그들의 동맹국들을 대표한다.
판은 서부 전투 지역과 동부 전투 지역으로 나뉜다. 경기 시작 시, 각 팀의 한 명의 선수가 각 존에서 경기를 한다. 웨스턴 존에서는 선수 한 명당 36개의 피스를 가지고 있다. 이스턴 존에서는 각 선수가 24개의 피스를 가지고 있다. 전투는 동시에 진행되지만, 따로 진행됩니다(폰은 한 전투 구역에서 다른 전투 구역으로 이동할 수 없습니다. 한 구역에 승리자가 있을 때, 그의 남은 조각들은 다른 구역에 있는 그의 동맹에게 갑니다.
그 이동 규칙은 체커 게임의 규칙입니다. 각 선수들은 차례대로 움직인다. 군대는 대각선으로 한 칸 움직이며 적의 폰을 뛰어넘어 생포한다. 각 나라마다 요새로 표시된 한 두 개의 정사각형이 있습니다. 군대는 관장 요새를 점령할 수 있을 때 장군으로 승진한다. 장군은 체커에서 왕처럼 움직인다.
한 구역에서의 전투는 그 구역의 모든 적 조각을 잡음으로써 승리한다. 두 구역 모두에서 이기거나 한쪽 구역에서 이기고 한쪽 구역에서 비기는 팀이 승자가 된다.
이 게임은 체커스의 고전 게임을 변형한 것으로, 제1차 세계대전을 테마로 합니다.
체커보드 패턴이 겹쳐진 유럽 지도에서 2인 2조로 나뉘어 경쟁을 펼친다. 각 팀에는 군대를 나타내는 동일한 수의 폰이 있습니다. 한 팀은 독일과 오스트리아 제국을 대표한다. 다른 한 팀은 프랑스, 영국, 러시아 그리고 그들의 동맹국들을 대표한다.
판은 서부 전투 지역과 동부 전투 지역으로 나뉜다. 경기 시작 시, 각 팀의 한 명의 선수가 각 존에서 경기를 한다. 웨스턴 존에서는 선수 한 명당 36개의 피스를 가지고 있다. 이스턴 존에서는 각 선수가 24개의 피스를 가지고 있다. 전투는 동시에 진행되지만, 따로 진행됩니다(폰은 한 전투 구역에서 다른 전투 구역으로 이동할 수 없습니다. 한 구역에 승리자가 있을 때, 그의 남은 조각들은 다른 구역에 있는 그의 동맹에게 갑니다.
그 이동 규칙은 체커 게임의 규칙입니다. 각 선수들은 차례대로 움직인다. 군대는 대각선으로 한 칸 움직이며 적의 폰을 뛰어넘어 생포한다. 각 나라마다 요새로 표시된 한 두 개의 정사각형이 있습니다. 군대는 관장 요새를 점령할 수 있을 때 장군으로 승진한다. 장군은 체커에서 왕처럼 움직인다.
한 구역에서의 전투는 그 구역의 모든 적 조각을 잡음으로써 승리한다. 두 구역 모두에서 이기거나 한쪽 구역에서 이기고 한쪽 구역에서 비기는 팀이 승자가 된다.
Damier géographique is French game from the WWI-era.
This game is a variation on the classical game of checkers, with a World War I theme.
2 teams of 2 players compete on a map of Europe that is overlaid with a checkerboard pattern. Each team has an equal number of pawns that represent armies. One team represents Germany and the Austrian Empire. The other team represents France, the UK, Russia and their allies.
The board is divided in a western and an eastern battle zone. At the beginning of the game, one player of each team plays in each zone. In the western zone, each player has 36 pieces. In the eastern zone each player has 24 pieces. The battles are played simultaneously, but separately (pawns cannot move from one battle zone to the other). When there is a victor in one zone, his remaining pieces go to his ally in the other zone.
The movement rules are those of the game of checkers. Each players moves in turn. Armies move one space diagonally and capture by jumping over an enemy pawn. Each country has one or two squares that are marked as fortresses. Armies promote to 'generals' when they can occupy an enemey fortress. A general moves as a king in checkers.
A battle in a zone is won by capturing all enemy pieces in that zone. The team that wins in both zones, or wins in one and draws in the other is the winner of the game.
This game is a variation on the classical game of checkers, with a World War I theme.
2 teams of 2 players compete on a map of Europe that is overlaid with a checkerboard pattern. Each team has an equal number of pawns that represent armies. One team represents Germany and the Austrian Empire. The other team represents France, the UK, Russia and their allies.
The board is divided in a western and an eastern battle zone. At the beginning of the game, one player of each team plays in each zone. In the western zone, each player has 36 pieces. In the eastern zone each player has 24 pieces. The battles are played simultaneously, but separately (pawns cannot move from one battle zone to the other). When there is a victor in one zone, his remaining pieces go to his ally in the other zone.
The movement rules are those of the game of checkers. Each players moves in turn. Armies move one space diagonally and capture by jumping over an enemy pawn. Each country has one or two squares that are marked as fortresses. Armies promote to 'generals' when they can occupy an enemey fortress. A general moves as a king in checkers.
A battle in a zone is won by capturing all enemy pieces in that zone. The team that wins in both zones, or wins in one and draws in the other is the winner of the game.
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