-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
6.7Set Europe Ablaze: The Resistance War 1939-1945 (2015) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
200-200 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.67 / 5
-
디자이너
John Prados
-
아티스트
Mark Mahaffey
-
인원
게임 소개
처칠이 특수작전사령부(SOE)를 창설했다는 소식을 들은 영국 정부나 군 최고사령부 인사들 사이에서는 희비가 엇갈렸다. 많은 사람들이 적어도 4개의 자금 없는 소규모 부서들에 흩어져 있던 노력을 통합하는 아이디어에 찬성했지만, 모두가 그 아이디어에 동의한 것은 아니었다.
처칠의 지시, "유럽이 애블레이즈(Ablaze, ")에 웅장한 소리를 냈지만, 많은 사람들은, 민간인을 무장시키는 것의 상대적인 가치와 도덕성에 대해 궁금해하는 반면, 많은 사람들이, 철벽같은 군인들의 주의를 딴 데로 돌리는 것은 낭비라고 느꼈다. 제네바 협정에 의해 인정받지 못한 것 SOE가 아일랜드에서 IRA의 노력에서 아이디어를 일부 가져갔다는 사실은 우리가 보는 저항군 전사들의 용감한 모습이 다른 관점에서 "테러리스트"로 비쳐질 수 있다는 충격적인 사실을 강조할 뿐이다. 1870년과 1914년에 독일이 어떻게 "francs-tireurs"를 다루었는지 봤기 때문에, 아무도 이 독일인들이 덜 무자비하다고 생각하지 않을 것이다. 그러나 이 같은 선전을 앞두고 있다.연합군은 노르망디 이전부터 일종의 "제2전선"을 만들어야 한다고 느꼈다.
세트 유럽 Ablaze는 점령된 서유럽에 관련된 정신과 복잡한 선택을 포착합니다. 수상 경력이 있는 디자이너 존 프라도스는 마지막으로 우리에게 Beyond Waterloo를 주었고, 다시 프랑스, 벨기에, 네덜란드의 액션에 초점을 맞춥니다. 프라도스는 우리에게 연합군의 정보력과 용감한 지역 시민들의 조합에 대항하여 추축국 점령군을 겨루는 카드 게임으로, "The Maquis"를 자랑스럽게 기억할 만한 이름으로 만든 그림자 전쟁과 싸우고 있습니다.
많은 보드 전략 게임과 달리 군부대의 움직임과 전투가 아니라 정치경제 전략에 초점을 맞추고 있다. 추축국 플레이어는 가능한 한 많은 원재료와 완제품을 추출하여 전쟁을 돕고자 하며, 연합국 플레이어는 이를 회피하고자 한다. 연합군의 전술에는 파괴 공작, 차단, 정보 수집이 포함된다.
축 대응으로는 빨치산 소탕, 방첩작전, 피해 복구를 위한 인력풀 동원 등이 있다. 턴은 추상적으로 각각 약 6개월을 나타내며, 각 턴 내의 라운드는 플레이되는 카드에 따라 달라진다. 문자 그대로 "combat"는 없지만, 두 플레이어가 주사위를 굴리는 행동을 해결하기 위한 경쟁이 있다. 다음 카드가 어떤 결과를 가져올지 선수들이 궁금해할 만큼 흥분도는 높을 것이다.
연합군은 침투와 특수부대(SAS, 제드버그, OSS)를 이용할 것이며 추축군은 보안군, 방첩대, 게슈타포, 심지어 비시 경찰까지 이용할 것이다. "바비"와 경쟁하다.Passy" 및 "Giskes" 대 “장 물랭." 심지어 Stalag XVII도 있다.
유럽 불길화 및 2014 ATO Magazine Annual 설정
지도 - 하나의 전체 색상 22"x34" 지도 시트
카운터 - 176개의 다채로운 다이컷 대형 5/8" 조각
카드 - 48
규칙 길이 - 20페이지
차트 및 표 - 8페이지
복잡성 - 중간
재생 시간 - 최대 3~4시간
솔리테어가 얼마나 어렵죠? - 불쌍해요
설계 - John Prados
개발 - Lembit Tohver
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
(게시자 웹 사이트에서)
(참고: 게임 개발에 대한 자세한 내용은 ATO No. 38, Guns of the Askari의 Prados 기사에서 읽어보십시오.)
처칠의 지시, "유럽이 애블레이즈(Ablaze, ")에 웅장한 소리를 냈지만, 많은 사람들은, 민간인을 무장시키는 것의 상대적인 가치와 도덕성에 대해 궁금해하는 반면, 많은 사람들이, 철벽같은 군인들의 주의를 딴 데로 돌리는 것은 낭비라고 느꼈다. 제네바 협정에 의해 인정받지 못한 것 SOE가 아일랜드에서 IRA의 노력에서 아이디어를 일부 가져갔다는 사실은 우리가 보는 저항군 전사들의 용감한 모습이 다른 관점에서 "테러리스트"로 비쳐질 수 있다는 충격적인 사실을 강조할 뿐이다. 1870년과 1914년에 독일이 어떻게 "francs-tireurs"를 다루었는지 봤기 때문에, 아무도 이 독일인들이 덜 무자비하다고 생각하지 않을 것이다. 그러나 이 같은 선전을 앞두고 있다.연합군은 노르망디 이전부터 일종의 "제2전선"을 만들어야 한다고 느꼈다.
세트 유럽 Ablaze는 점령된 서유럽에 관련된 정신과 복잡한 선택을 포착합니다. 수상 경력이 있는 디자이너 존 프라도스는 마지막으로 우리에게 Beyond Waterloo를 주었고, 다시 프랑스, 벨기에, 네덜란드의 액션에 초점을 맞춥니다. 프라도스는 우리에게 연합군의 정보력과 용감한 지역 시민들의 조합에 대항하여 추축국 점령군을 겨루는 카드 게임으로, "The Maquis"를 자랑스럽게 기억할 만한 이름으로 만든 그림자 전쟁과 싸우고 있습니다.
많은 보드 전략 게임과 달리 군부대의 움직임과 전투가 아니라 정치경제 전략에 초점을 맞추고 있다. 추축국 플레이어는 가능한 한 많은 원재료와 완제품을 추출하여 전쟁을 돕고자 하며, 연합국 플레이어는 이를 회피하고자 한다. 연합군의 전술에는 파괴 공작, 차단, 정보 수집이 포함된다.
축 대응으로는 빨치산 소탕, 방첩작전, 피해 복구를 위한 인력풀 동원 등이 있다. 턴은 추상적으로 각각 약 6개월을 나타내며, 각 턴 내의 라운드는 플레이되는 카드에 따라 달라진다. 문자 그대로 "combat"는 없지만, 두 플레이어가 주사위를 굴리는 행동을 해결하기 위한 경쟁이 있다. 다음 카드가 어떤 결과를 가져올지 선수들이 궁금해할 만큼 흥분도는 높을 것이다.
연합군은 침투와 특수부대(SAS, 제드버그, OSS)를 이용할 것이며 추축군은 보안군, 방첩대, 게슈타포, 심지어 비시 경찰까지 이용할 것이다. "바비"와 경쟁하다.Passy" 및 "Giskes" 대 “장 물랭." 심지어 Stalag XVII도 있다.
유럽 불길화 및 2014 ATO Magazine Annual 설정
지도 - 하나의 전체 색상 22"x34" 지도 시트
카운터 - 176개의 다채로운 다이컷 대형 5/8" 조각
카드 - 48
규칙 길이 - 20페이지
차트 및 표 - 8페이지
복잡성 - 중간
재생 시간 - 최대 3~4시간
솔리테어가 얼마나 어렵죠? - 불쌍해요
설계 - John Prados
개발 - Lembit Tohver
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
(게시자 웹 사이트에서)
(참고: 게임 개발에 대한 자세한 내용은 ATO No. 38, Guns of the Askari의 Prados 기사에서 읽어보십시오.)
There were mixed feelings among the few people in the British government or military high command who heard of Churchill establishing the SOE -- Special Operations Executive HQ. While many approved of the idea of consolidating efforts that had been scattered among at least four small, unfunded departments, not everyone agreed with the whole idea.
Churchill's directive, "Set Europe Ablaze," had grand sound to it, but many felt that the diversion of crack military personnel would be a waste -- Churchill's penchant for disastrous side-shows pre-dated Gallipoli -- while others wondered at the relative value and morality of arming civilians... something not recognized by the Geneva Convention. The fact that SOE took some of its ideas from the IRA's efforts in Ireland just emphasizes the shocking reminder that those we see as brave Resistance fighters might be viewed as "terrorists" through a different lens. Having seen how the Germans handled "francs-tireurs" in 1870 and 1914, none would suppose that these Germans would be less ruthless. But, faced with propaganda about the "Thousand Year Reich," the Allies felt compelled to create a "second front" of some sort, long before Normandy.
Set Europe Ablaze captures the spirit and complex choices involved in Occupied Western Europe. Award-winning designer John Prados, who last gave us Beyond Waterloo, again focuses on action in France, Belgium, and the Netherlands. Prados brings us a card-driven game pitting the Occupying Axis forces against the combination of Allied intelligence efforts and brave local citizens, fighting the shadow war that made "the Maquis" a name to remember proudly.
Unlike many board strategy games, the focus is not on movement and combat by military units but on political-economic strategy. The Axis player wants to extract as much raw materials and finished goods as possible, to aid the war effort, and the Allied player seeks to avert this. Allied tactics include sabotage, interdiction, and intelligence gathering.
Axis responses include partisan sweeps, counterintelligence operations, and labor pool mobilization to repair damage. Turns abstractly represent about six months each, with rounds within each turn varying according to cards played. While there is no "combat" in a literal sense, there are competitions for resolving actions that have both players rolling dice. Excitement levels will be high, as players wonder what the next card will bring.
Allies will take advantage of infiltration and special units (SAS, Jedburgh, OSS) while the Axis will use Security forces, the Abwehr, Gestapo, and even Vichy police. "Barbie" competes with "Passy" and "Giskes" versus “Jean Moulin." There is even Stalag XVII.
Set Europe Ablaze and the 2014 ATO Magazine Annual
Maps - One full color 22"x34" mapsheet
Counters - 176 colorful die-cut large 5/8" pieces
Cards - 48
Rules length - 20 pages
Charts and tables - 8 pages
Complexity - Medium
Playing time - Up to 3 to 4 hours
How challenging is it solitaire? - Poor
Design - John Prados
Development - Lembit Tohver
Graphic Design - Mark Mahaffey
(from publisher's website)
(Note: Read more about the game's development in Prados' article in ATO No. 38, Guns of the Askari.)
Churchill's directive, "Set Europe Ablaze," had grand sound to it, but many felt that the diversion of crack military personnel would be a waste -- Churchill's penchant for disastrous side-shows pre-dated Gallipoli -- while others wondered at the relative value and morality of arming civilians... something not recognized by the Geneva Convention. The fact that SOE took some of its ideas from the IRA's efforts in Ireland just emphasizes the shocking reminder that those we see as brave Resistance fighters might be viewed as "terrorists" through a different lens. Having seen how the Germans handled "francs-tireurs" in 1870 and 1914, none would suppose that these Germans would be less ruthless. But, faced with propaganda about the "Thousand Year Reich," the Allies felt compelled to create a "second front" of some sort, long before Normandy.
Set Europe Ablaze captures the spirit and complex choices involved in Occupied Western Europe. Award-winning designer John Prados, who last gave us Beyond Waterloo, again focuses on action in France, Belgium, and the Netherlands. Prados brings us a card-driven game pitting the Occupying Axis forces against the combination of Allied intelligence efforts and brave local citizens, fighting the shadow war that made "the Maquis" a name to remember proudly.
Unlike many board strategy games, the focus is not on movement and combat by military units but on political-economic strategy. The Axis player wants to extract as much raw materials and finished goods as possible, to aid the war effort, and the Allied player seeks to avert this. Allied tactics include sabotage, interdiction, and intelligence gathering.
Axis responses include partisan sweeps, counterintelligence operations, and labor pool mobilization to repair damage. Turns abstractly represent about six months each, with rounds within each turn varying according to cards played. While there is no "combat" in a literal sense, there are competitions for resolving actions that have both players rolling dice. Excitement levels will be high, as players wonder what the next card will bring.
Allies will take advantage of infiltration and special units (SAS, Jedburgh, OSS) while the Axis will use Security forces, the Abwehr, Gestapo, and even Vichy police. "Barbie" competes with "Passy" and "Giskes" versus “Jean Moulin." There is even Stalag XVII.
Set Europe Ablaze and the 2014 ATO Magazine Annual
Maps - One full color 22"x34" mapsheet
Counters - 176 colorful die-cut large 5/8" pieces
Cards - 48
Rules length - 20 pages
Charts and tables - 8 pages
Complexity - Medium
Playing time - Up to 3 to 4 hours
How challenging is it solitaire? - Poor
Design - John Prados
Development - Lembit Tohver
Graphic Design - Mark Mahaffey
(from publisher's website)
(Note: Read more about the game's development in Prados' article in ATO No. 38, Guns of the Askari.)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
522
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18