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BGG랭킹
BGG전체 : 3697
FAMILYGAMES : 1167
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Lucas Hedgren
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아티스트
Klemens Franz, Ollin Timm
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인원
게임 소개
세부 구역은 Bézier 게임즈 교외의 도시 건설 느낌과 유사하지만, 현재 각 참가자들에게 주거, 상업, 산업, 시민, 럭셔리 구역이 할당되어 있고 도로 등 지역에 대한 다양한 개선 사항들이 균형을 이루고 있기 때문에 그 범위는 다르다.올스, 공원, 인도, 그리고 호수. 게임이 끝날 때까지 각 플레이어는 서로 상호작용하는 영역을 가진 독특한 맞춤형 이웃을 만들게 되며, 최상의 세분화를 통해 경쟁에서 우위를 점하기를 희망하게 된다.
게임에서 각 플레이어는 하위 플레이어 보드와 육각 모양의 존 타일로 시작한다. 구획 다이가 굴려져 구역 타일을 넣을 수 있는 구획 유형을 나타내며, 모든 플레이어가 동시에 하나의 타일을 배치한다. 구역 타일이 기존 구역 타일 옆에 배치되는 경우 기존 구역 타일은 새 개선사항을 작성할 수 있으며, 이 때 또한 배치될 수 있습니다. 이러한 개선은 가능한 한 많은 소포를 천천히 덮으면서 돈과 포인트를 제공합니다. 플레이어들은 손에 들고 있는 나머지 구역 타일을 왼쪽으로 넘기고, 누군가가 다시 한번 소포를 굴려 죽는다. 이 작업은 하나의 영역 타일만 수중에 남아 폐기될 때까지 계속됩니다.
그런 다음 다른 라운드를 치르지만 2라운드, 3라운드, 4라운드 시작 시, 플레이어들은 먼저 보너스를 획득했는지에 따라 추가 현금이나 특정 구역 타일의 추가 활성화가 허용됩니다.
4라운드가 끝나면 게임이 종료되고 점수가 집계되며, 플레이어는 다른 타일에 인접한 공원, 가능한 한 많은 구역과 개선 사항을 통과하는 보도, 도시 최고의 학교, 구역 주변을 달리는 고속도로로 연결되는 구역에 대한 점수를 얻게 된다.
게임에서 각 플레이어는 하위 플레이어 보드와 육각 모양의 존 타일로 시작한다. 구획 다이가 굴려져 구역 타일을 넣을 수 있는 구획 유형을 나타내며, 모든 플레이어가 동시에 하나의 타일을 배치한다. 구역 타일이 기존 구역 타일 옆에 배치되는 경우 기존 구역 타일은 새 개선사항을 작성할 수 있으며, 이 때 또한 배치될 수 있습니다. 이러한 개선은 가능한 한 많은 소포를 천천히 덮으면서 돈과 포인트를 제공합니다. 플레이어들은 손에 들고 있는 나머지 구역 타일을 왼쪽으로 넘기고, 누군가가 다시 한번 소포를 굴려 죽는다. 이 작업은 하나의 영역 타일만 수중에 남아 폐기될 때까지 계속됩니다.
그런 다음 다른 라운드를 치르지만 2라운드, 3라운드, 4라운드 시작 시, 플레이어들은 먼저 보너스를 획득했는지에 따라 추가 현금이나 특정 구역 타일의 추가 활성화가 허용됩니다.
4라운드가 끝나면 게임이 종료되고 점수가 집계되며, 플레이어는 다른 타일에 인접한 공원, 가능한 한 많은 구역과 개선 사항을 통과하는 보도, 도시 최고의 학교, 구역 주변을 달리는 고속도로로 연결되는 구역에 대한 점수를 얻게 된다.
Subdivision mimics the city-building feel of Bézier Games' Suburbia, but differs in scope as now each player has been allocated a specific area in which to create the best possible subdivision, filling it with residential, commercial, industrial, civic, and luxury zones, while balancing various improvements to the area, including roads, schools, parks, sidewalks, and lakes. By the end of the game, each player will have created a unique, custom neighborhood with areas that interact with each other, hoping to outscore the competition by having the best subdivision.
In the game, each player starts with a subdivision player board and a hand of hex-shaped zone tiles. A parcel die is rolled to indicate the type of parcel where a zone tile may be placed, and all players simultaneously place one of their tiles. If a zone tile is placed next to existing zone tiles, those existing tiles have the ability to create new improvements, which may also be placed at this time. Those improvements provide money and points, while slowly covering up as many parcels as possible. Players pass the remaining zone tiles in hand to their left, then someone rolls the parcel die once again. This continues until only one zone tile remains in hand, which is discarded.
Players then play another round, but at the start of the second, third, and fourth rounds, players first check to see whether they've achieved bonuses, which give them extra cash or allow for extra activations of certain zone tiles.
After four rounds, the game ends, and scores are tallied, with players gaining points for parks being adjacent to other tiles, sidewalks passing through as many different zones and improvements as possible, schools ranking the best in the city, and zones connecting to the highway that runs around (or through) your subdivision.
In the game, each player starts with a subdivision player board and a hand of hex-shaped zone tiles. A parcel die is rolled to indicate the type of parcel where a zone tile may be placed, and all players simultaneously place one of their tiles. If a zone tile is placed next to existing zone tiles, those existing tiles have the ability to create new improvements, which may also be placed at this time. Those improvements provide money and points, while slowly covering up as many parcels as possible. Players pass the remaining zone tiles in hand to their left, then someone rolls the parcel die once again. This continues until only one zone tile remains in hand, which is discarded.
Players then play another round, but at the start of the second, third, and fourth rounds, players first check to see whether they've achieved bonuses, which give them extra cash or allow for extra activations of certain zone tiles.
After four rounds, the game ends, and scores are tallied, with players gaining points for parks being adjacent to other tiles, sidewalks passing through as many different zones and improvements as possible, schools ranking the best in the city, and zones connecting to the highway that runs around (or through) your subdivision.
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