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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Galgimuri
-
아티스트
Galgimuri
-
인원
게임 소개
한동안 밤하늘에서 별을 볼 수 없었습니다. 이렇게 해서 용감한 탐험가들은 사라진 별들을 찾았다. 여러분은 다른 탐험가들과 경쟁하고 그들보다 더 많은 별자리를 찾아야 합니다. 빨리 찾으러 가자~ 하지만 다른 우주선과 충돌하지 않도록 조심해!
[골]
가능한 한 많은 별자리 카드를 모으세요. 가장 높은 점수를 받는 사람이 이깁니다.
[게임플레이]
ASRUS: 조디악은 ‘동시 액션’ 게임이기 때문에 플레이 순서가 없습니다. 각각의 차례에, 모든 선수들은 손에서 카드를 받습니다. 너는 다른 사람들에게 보여주지 않기 위해서 얼굴을 숙여야 해. 모든 플레이어가 플레이를 마친 후 카드를 동시에 엽니다.
1. 가장 가까운 거리를 만들어라!
한 플레이어만 별표를 얻을 수 있습니다(카드 = 포인트). 이를 위해서는 목적지에 최대한 가깝게 접근해야 한다. 기본적으로 가장 가까운 거리를 만드는 사람은 별을 얻을 것이다 - ‘ Distance’는 다음을 의미한다.
카드 번호와 목적지 사이의 간격(초과값)입니다.
2. 충돌을 피하세요!
하지만 주목하세요, 여러분은 다른 우주선과의 충돌을 피해야 합니다! 가장 가까운 거리라도 여러 선수가 같은 거리를 만들었다면 모두 충돌한다.
[게임 종료 및 득점]
여러 차례 턴 후 손에 들고 있는 카드를 다 쓰면 게임이 종료된다. 점수는 아래와 같으며, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
1. 획득한 별자리 카드당 1점.
+ 4가지 색상 세트당 1개의 보너스 포인트(빨간색, 파란색, 녹색, 갈색)
2. 에너지가 가장 많은 선수에게 2점 (동점이면 각 1점)
3. 위대한 탐험가상을 받은 플레이어에게 가산점
하지만! 우주선에 에너지가 없는 플레이어는 탐험에서 돌아올 수 없다. 0점!
이 게임은 ASRUS의 두 번째 버전입니다. ASRUS와 기본 시스템은 같지만 우주선이 있고 유리석은 없습니다. 조금 더 전략적입니다.
[골]
가능한 한 많은 별자리 카드를 모으세요. 가장 높은 점수를 받는 사람이 이깁니다.
[게임플레이]
ASRUS: 조디악은 ‘동시 액션’ 게임이기 때문에 플레이 순서가 없습니다. 각각의 차례에, 모든 선수들은 손에서 카드를 받습니다. 너는 다른 사람들에게 보여주지 않기 위해서 얼굴을 숙여야 해. 모든 플레이어가 플레이를 마친 후 카드를 동시에 엽니다.
1. 가장 가까운 거리를 만들어라!
한 플레이어만 별표를 얻을 수 있습니다(카드 = 포인트). 이를 위해서는 목적지에 최대한 가깝게 접근해야 한다. 기본적으로 가장 가까운 거리를 만드는 사람은 별을 얻을 것이다 - ‘ Distance’는 다음을 의미한다.
카드 번호와 목적지 사이의 간격(초과값)입니다.
2. 충돌을 피하세요!
하지만 주목하세요, 여러분은 다른 우주선과의 충돌을 피해야 합니다! 가장 가까운 거리라도 여러 선수가 같은 거리를 만들었다면 모두 충돌한다.
[게임 종료 및 득점]
여러 차례 턴 후 손에 들고 있는 카드를 다 쓰면 게임이 종료된다. 점수는 아래와 같으며, 가장 높은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
1. 획득한 별자리 카드당 1점.
+ 4가지 색상 세트당 1개의 보너스 포인트(빨간색, 파란색, 녹색, 갈색)
2. 에너지가 가장 많은 선수에게 2점 (동점이면 각 1점)
3. 위대한 탐험가상을 받은 플레이어에게 가산점
하지만! 우주선에 에너지가 없는 플레이어는 탐험에서 돌아올 수 없다. 0점!
이 게임은 ASRUS의 두 번째 버전입니다. ASRUS와 기본 시스템은 같지만 우주선이 있고 유리석은 없습니다. 조금 더 전략적입니다.
The stars have not been seen in the night sky for some time. Hereupon brave explorers sought the stars disappeared. You need to compete with other explorers and seek more constellations than them. Let’s go to seek quickly~ But, be careful not to collide with other spaceships!
[Goal]
Gather as many constellation cards as you can. The player who gets highest score wins.
[Game Play]
ASRUS: Zodiac is a ‘simultaneous action’ game, so there is no order to play. In each turn, every players play a card from hands. You should play face down not to show to others. After all players have played, open the cards at the same time.
1. Make the closest distance!
Only one player can get stars(cards = points). For this, you need to approach to the destination as close as possible. Basically who makes the closest distance will get stars - ‘Distance’ means the
gap(absolute value) between the number of your card and the destination.
2. Avoid collisions!
But notice, you should avoid the collision with other spaceships! Even though the closest distance, if several players have made same distances, they all collide.
[Game Ends & Scoring]
After several turns, when you used up all cards in hands, the game ends. Scoring is as below, and the player who gets highest score wins.
1. 1 point per a constellation card you acquired.
+ 1 bonus point per a set of 4 colors (red, blue, green, and brown)
2. 2 points to the player who has the most energy (if tie, 1 point to each.)
3. Bonus points to the player who has the great explorer prize
But! The player whose spaceship has no energy cannot return from the exploration. 0 points!
This game is second edition of ASRUS, it has the same basic system with ASRUS but there are spaceships and no glass stones - a little more strategic.
[Goal]
Gather as many constellation cards as you can. The player who gets highest score wins.
[Game Play]
ASRUS: Zodiac is a ‘simultaneous action’ game, so there is no order to play. In each turn, every players play a card from hands. You should play face down not to show to others. After all players have played, open the cards at the same time.
1. Make the closest distance!
Only one player can get stars(cards = points). For this, you need to approach to the destination as close as possible. Basically who makes the closest distance will get stars - ‘Distance’ means the
gap(absolute value) between the number of your card and the destination.
2. Avoid collisions!
But notice, you should avoid the collision with other spaceships! Even though the closest distance, if several players have made same distances, they all collide.
[Game Ends & Scoring]
After several turns, when you used up all cards in hands, the game ends. Scoring is as below, and the player who gets highest score wins.
1. 1 point per a constellation card you acquired.
+ 1 bonus point per a set of 4 colors (red, blue, green, and brown)
2. 2 points to the player who has the most energy (if tie, 1 point to each.)
3. Bonus points to the player who has the great explorer prize
But! The player whose spaceship has no energy cannot return from the exploration. 0 points!
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