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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jan Hendrik Akkermans
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아티스트
Jan Hendrik Akkermans
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인원
게임 소개
트리오는 3인용 게임으로 52개의 삼각형 셀(두 가지 색상으로 번갈아)이 정삼각형 모양으로 배열된 격자를 플레이했지만 모서리가 잘리고 보드의 바깥쪽 모서리를 연결하는 곡선으로 대체되어 독자적인 셀을 형성했다. 각각의 추가 셀은 포트리스라고 불리며 플레이어의 것입니다.
각 플레이어는 세 가지 종류의 말을 가지고 있다: 한 명의 장군, 네 명의 임원, 일곱 명의 병사. 게임을 시작하기 위해 일반 피스는 해당 플레이어의 포트리스에 인접한 첫 번째 줄의 가운데 삼각형에 배치된다. 저 줄에 채워진 사람은 네 명의 장교들이다. 안쪽의 다음 줄에는 7개의 삼각형이 있고 각각은 솔저스가 차지하고 있다. 이 두 행은 각 플레이어의 존으로 알려져 있다.
이 게임의 목적은 장군을 상대의 요새로 이동시키는 것입니다. 셀은 한 번에 한 개씩만 점유할 수 있다; 플레이어들은 같은 셀에 착지하여 상대방의 말을 보드에서 떼어냄으로써 서로의 말을 붙잡는다. 캡처는 필수가 아니며 캡처 후 계속 이동하는 것은 허용되지 않습니다. 조각의 움직임은 점이 아니라 삼각형 셀의 측면을 통해 이루어집니다.
철갑병은 자신의 집 요새를 향해 뒤로 가는 것을 제외한 모든 방향으로 하나의 인접한 셀로 이동합니다. 한 명의 인접한 셀에 캡처하려는 조각이 없는 한, 담당자는 두 개의 인접한 셀을 가로질러 이동합니다. 포로가 끝나면, 그는 다음 차례까지 그 감방에 있어야 한다. 자신의 영역에 있는 동안 장교들은 자신의 요새로 돌아갈 수 없습니다. 담당 구역을 벗어나면, 담당자는 어느 방향으로든 이동할 수 있습니다. 일반인들은 같은 방향에서 같은 방향으로 돌아가지 않는 한 한두 개의 인접한 셀을 가로질러 이동한다.
자신의 장군을 상대방의 요새로 이동시키는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 어떤 피스가든 다른 피스를 캡처할 수 있기 때문에 세 명의 장군이 모두 포로로 잡힐 수 있고 어떤 플레이어도 이길 수 없습니다.
각 플레이어는 세 가지 종류의 말을 가지고 있다: 한 명의 장군, 네 명의 임원, 일곱 명의 병사. 게임을 시작하기 위해 일반 피스는 해당 플레이어의 포트리스에 인접한 첫 번째 줄의 가운데 삼각형에 배치된다. 저 줄에 채워진 사람은 네 명의 장교들이다. 안쪽의 다음 줄에는 7개의 삼각형이 있고 각각은 솔저스가 차지하고 있다. 이 두 행은 각 플레이어의 존으로 알려져 있다.
이 게임의 목적은 장군을 상대의 요새로 이동시키는 것입니다. 셀은 한 번에 한 개씩만 점유할 수 있다; 플레이어들은 같은 셀에 착지하여 상대방의 말을 보드에서 떼어냄으로써 서로의 말을 붙잡는다. 캡처는 필수가 아니며 캡처 후 계속 이동하는 것은 허용되지 않습니다. 조각의 움직임은 점이 아니라 삼각형 셀의 측면을 통해 이루어집니다.
철갑병은 자신의 집 요새를 향해 뒤로 가는 것을 제외한 모든 방향으로 하나의 인접한 셀로 이동합니다. 한 명의 인접한 셀에 캡처하려는 조각이 없는 한, 담당자는 두 개의 인접한 셀을 가로질러 이동합니다. 포로가 끝나면, 그는 다음 차례까지 그 감방에 있어야 한다. 자신의 영역에 있는 동안 장교들은 자신의 요새로 돌아갈 수 없습니다. 담당 구역을 벗어나면, 담당자는 어느 방향으로든 이동할 수 있습니다. 일반인들은 같은 방향에서 같은 방향으로 돌아가지 않는 한 한두 개의 인접한 셀을 가로질러 이동한다.
자신의 장군을 상대방의 요새로 이동시키는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 어떤 피스가든 다른 피스를 캡처할 수 있기 때문에 세 명의 장군이 모두 포로로 잡힐 수 있고 어떤 플레이어도 이길 수 없습니다.
Trio is a game for three, played an a grid of 52 triangular cells (in two alternating colors) arranged in the shape of an equilateral triangle, but with its corners cut off and replaced with a curved line connecting the outer edges of the board, forming its own cell. Each of these additional cells is called a Fortress and belongs to a player.
Each player has three kinds of pieces in their own color: one General, four Officers, and seven Soldiers. To begin the game, the General pieces are placed in the middle triangle of the first row adjoining that player's Fortress. Filling out that row are the four Officers. The next row inward has seven triangles and each are occupied by Soldiers. These two rows are known as each player's Zone.
The object of the game is to move a General into an opponent's Fortress. A cell may be occupied by only one piece at a time; players capture each other's pieces by landing on the same cell and removing the opponent's piece from the board. Capture is not compulsory, and continuing moves after a capture is not permitted. Movement of the pieces is through the sides of the triangular cells, not the points.
A Soldier moves to one adjacent cell in any direction except backwards towards his home Fortress. An Officer moves across two adjacent cells, unless there is a piece he wishes to capture in one adjacent cell. After capturing, he must remain in that cell until the next turn. While in their own Zone, Officers may not move back towards their own Fortress. Once out of their Zone, Officers may move in any direction. Generals move across one or two adjacent cells in any combination of directions, so long as they do not return to the same cell on the same turn.
The first player to move his General into an opponent's Fortress wins the game. Since it is possible for any piece to capture any other piece, it is possible that all three Generals could be captured and no player would win.
Each player has three kinds of pieces in their own color: one General, four Officers, and seven Soldiers. To begin the game, the General pieces are placed in the middle triangle of the first row adjoining that player's Fortress. Filling out that row are the four Officers. The next row inward has seven triangles and each are occupied by Soldiers. These two rows are known as each player's Zone.
The object of the game is to move a General into an opponent's Fortress. A cell may be occupied by only one piece at a time; players capture each other's pieces by landing on the same cell and removing the opponent's piece from the board. Capture is not compulsory, and continuing moves after a capture is not permitted. Movement of the pieces is through the sides of the triangular cells, not the points.
A Soldier moves to one adjacent cell in any direction except backwards towards his home Fortress. An Officer moves across two adjacent cells, unless there is a piece he wishes to capture in one adjacent cell. After capturing, he must remain in that cell until the next turn. While in their own Zone, Officers may not move back towards their own Fortress. Once out of their Zone, Officers may move in any direction. Generals move across one or two adjacent cells in any combination of directions, so long as they do not return to the same cell on the same turn.
The first player to move his General into an opponent's Fortress wins the game. Since it is possible for any piece to capture any other piece, it is possible that all three Generals could be captured and no player would win.
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