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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
목표: 3가지 '더블' 중 하나를 홈으로 이동하거나 모든 상대의 '더블' 제거
- 회전/전진 또는 후진/시작 위치로 흰색 및 검은색으로 이동
플레이어가 디스크 모양의 조각을 가로 12, 세로 12개의 크로스 해칭("checker") 보드에 걸쳐 이동하는 추상 전략 게임입니다.
피스는 대각선 방향으로만 이동하며 한 번에 한두 개의 공간만 이동합니다.
플레이어가 상대편의 인접한 조각(대각선이 아닌 전방, 측면 또는 후방)을 넘어 빈 공간으로 점프할 수 있도록 자신의 피스 중 하나를 이동할 수 있는 경우, 플레이어는 상대방의 디스크를 캡처합니다. 점프 동작은 가능하면 수행해야 한다.
디스크 중 하나가 상대의 홈 베이스에 도달하면 '더블'로 바뀝니다(최대 3x, 상대의 홈 베이스가 차단된 후). 더블'의 이동 범위는 한 칸으로 제한됩니다.
참고:
게시판 뒷면: '나인맨 모리스'
- 회전/전진 또는 후진/시작 위치로 흰색 및 검은색으로 이동
플레이어가 디스크 모양의 조각을 가로 12, 세로 12개의 크로스 해칭("checker") 보드에 걸쳐 이동하는 추상 전략 게임입니다.
피스는 대각선 방향으로만 이동하며 한 번에 한두 개의 공간만 이동합니다.
플레이어가 상대편의 인접한 조각(대각선이 아닌 전방, 측면 또는 후방)을 넘어 빈 공간으로 점프할 수 있도록 자신의 피스 중 하나를 이동할 수 있는 경우, 플레이어는 상대방의 디스크를 캡처합니다. 점프 동작은 가능하면 수행해야 한다.
디스크 중 하나가 상대의 홈 베이스에 도달하면 '더블'로 바뀝니다(최대 3x, 상대의 홈 베이스가 차단된 후). 더블'의 이동 범위는 한 칸으로 제한됩니다.
참고:
게시판 뒷면: '나인맨 모리스'
Objective: Move one of your 3 'Double'-figures back home - or eliminate all opponent's 'Doubles'
- moving by turns/ forward or backwards/starting positions white & black -
Abstract strategy game where players move disc-shaped pieces across an 12 by 12 cross-hatched ("checker") board.
Pieces only move diagonally, and only one or two space(s) at a time.
If a player can move one of his/her pieces so that it jumps over adjacent pieces of their opponent (only foreward, laterally or backwards - NOT diagonally) into an empty space, that player captures the opponent's discs. Jumping moves must be taken when possible.
If one of your discs reaches opponent's home base it mutates to a 'Double' (max. 3 x, after that opponent's home base is blocked). The movement range of a 'Double' is limited down to one space.
Note:
Back of the board: 'Nine Men Morris'
- moving by turns/ forward or backwards/starting positions white & black -
Abstract strategy game where players move disc-shaped pieces across an 12 by 12 cross-hatched ("checker") board.
Pieces only move diagonally, and only one or two space(s) at a time.
If a player can move one of his/her pieces so that it jumps over adjacent pieces of their opponent (only foreward, laterally or backwards - NOT diagonally) into an empty space, that player captures the opponent's discs. Jumping moves must be taken when possible.
If one of your discs reaches opponent's home base it mutates to a 'Double' (max. 3 x, after that opponent's home base is blocked). The movement range of a 'Double' is limited down to one space.
Note:
Back of the board: 'Nine Men Morris'
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