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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-3 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    3.20 / 5

게임 소개

서기 3400년, 인류는 강력한 기업들이 통제와 영향력을 얻기 위해 경쟁하는 플레이아드 성단을 식민지로 만들었다. 각 플레이어는 호위함과 업그레이드를 탑재하고 VP를 위한 스타 시스템을 제어하는 데 사용한다. 외교적 지렛대와 교활함, 그리고 무차별적인 힘이 승자를 결정할 것이다.

플릿의 각 라운드: 플레이아드 분쟁은 6단계로 구성되어 있다.

1) 선수 순서. 매 라운드마다 랜덤 플레이어의 순서가 다릅니다. 1등이 되는 것은 장단점이 있고, 꼴찌도 마찬가지입니다.

2) 짓다. 플레이어들은 그들의 메가 크레딧을 사용하여 새 함대, 호위함, 업그레이드를 번갈아 구매한다. 각각의 함대는 기함과 호위함과 업그레이드 카드를 위한 공간으로 구성되어 있다. 어떤 함대를 선택하고 어떻게 발전시키느냐가 장점과 단점을 좌우할 것이다.

3) 배치. 선수들은 자신들이 통제하고 싶은 다른 시스템에 자신의 함대를 배치한다.

4) 외교. 선수들은 돌아가면서 외교적 행동을 사용한다. 두 가지 기본 동작이 있습니다. A) 2개의 외교적 지점을 사용하여 함대를 보드에서 후퇴시키십시오. B) 6개의 외교적 지점을 사용하여 함대가 있는 시스템에서 상대 함대를 후퇴시킵니다. 일부 함대, 시스템 및 조치 카드에도 외교적 조치가 있다.

5) 배틀. 한 척 이상의 함대가 있는 모든 시스템에서는 모든 함선이 한 번 사격할 수 있는 전투가 있을 것이다. 각 함대는 함선에 대한 각기 다른 개시 번호를 가지고 있으며, 언제 행동할 것인지를 기술한다. 연착 선박은 발포할 기회가 생기기 전에 격추될 위험이 있다. 전투 중에 플레이어는 전투 카드, 업그레이드 카드, 함대, 호위함에서 전투 액션을 사용할 수 있다. 대부분의 전투 작전은 함대의 에너지를 소모한다. 만약 기함이 파괴되면, 그 소유자는 즉시 그 전투에서 살아남은 모든 호위함들을 철수시키고 함대를 버려야 한다.

6) 보상하다. 플레이어는 각 시스템마다 1명의 VP를 보유하게 됩니다(가장 먼저 7명의 VP에 도달한 플레이어가 승리함). 그리고 나서 각 함대는 원자로에서 에너지를 얻고 그들이 위치한 시스템에서 자원을 얻는다. 그러면 각 플레이어는 2개의 외교적 포인트, 6메가 크레딧, 그리고 액션 카드를 받게 되고, 그 다음 라운드가 시작될 수 있습니다.
In 3400 AD, mankind has colonized the Pleiad star cluster where mighty corporations vie for control and influence. Each player equips fleets with escort ships and upgrades and uses them to control star systems for VPs. Diplomatic leverage, cunning, and brute force will determine the victor.

Each round in Fleets: The Pleiad Conflict consists of six phases:

1) Player order. Every round has a new randomized player order. Being first has its pros and cons, so does being last.

2) Build. The players take turn buying new fleets, escort ships, and upgrades, using their megacredits. The fleets each consist of a flagship and space for some combinations of escort ships and upgrade cards. Which fleet you choose and how you develop it will determine its strengths and weaknesses.

3) Deployment. The players place their fleets at the different systems they want to control.

4) Diplomacy. Players take turns using diplomatic actions. There are 2 basic actions: A) Use 2 diplomatic points to retreat your fleet from the board. B) Use 6 diplomatic points to retreat an opposing fleet from a system where you have a fleet. There are also diplomatic actions on some fleets, systems, and action cards.

5) Battle. At every system with more than one fleet there will be a battle where every ship gets to shoot once. Each fleet has different initiative numbers for its ships, describing when they get to act. Late ships risk being shot down before they have a chance to fire. During battle, players can also use battle actions on action cards, upgrade cards, fleets, and escort ships. Most battle actions cost energy from the fleet. If a flagship is destroyed, its owner must immediately retreat all surviving escort ships from that battle and discard the fleet.

6) Reward. Players get 1 VP for each system they have to themselves (The first player to reach 7 VP is the winner.). Then each fleet gets energy from its reactor and resources from the system where they are located. Then each player gets 2 diplomatic points, 6 megacredits, and an action card, and then the next round can begin.

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